Veel kilomerters op den teller

Aceman

Rookie
17 aug 2004
13
0
Hi MEDESJJOPPERS :)

Vorig jaar aangelegd bij een terasje. Staat daar een oud sjoppertje, Kawasaki geloof ik. Aan het model te zien moet het iets zijn van eind jaaren 80.

Ik keek op de teller van het sjoppertje en geloofde mijn ogen niet. 260.000!!!! en geen kilometers maar in miles!! Dus 416.000 km geloof ik. :?

Ik heb de vent van het sjoppertje aangesproken en hem gevraagd of het motooretje al eens gerevisseerd was?? Niet... dus! Het enige malheur wat hij recentelijk had gehad was iets met de koppeling. Verder volgens hem nooit geen problemen gehad.

Mischien kunnen we nu een wedstrijdje starten. Wie rijdt er rond met de hoogste originele km stand. Zonder gereviseerde moteur uiteraard. Ben benieuwd of dit nog aangescherpt gaan worden 8-)
 
En je hebt er een jaar over gedaan om dit op schrift uit te werken en ons te vertellen! :?







:+
 
Ja ik ben pas lid van deze club en dit schoot me net weer binnen :?
 
op mijn 1e magna stonden 160.000 mijltjes toen ie e deur uit ging. Het blok kon nog wel wat meer, maar de rest was finaal op en werdt in verhouding te duur om op te knappen (pre-internet tijd, onderdelen waren minder makkelijk te vinden)
 
Ik wil een volusia 800 kopen uit 2002 het enig minpunt van deze motor is de hoge km.stand (36.000),krijg wel 1 jaar bovaggarantie op deze motor wat zouden jullie doen in mijn geval??
 
Ik wil een volusia 800 kopen uit 2002 het enig minpunt van deze motor is de hoge km.stand (36.000),krijg wel 1 jaar bovaggarantie op deze motor wat zouden jullie doen in mijn geval??

Kopen, 36.000 is toch niet zo extreem veel O-) . Oke, het is redelijk wat om in 2 jaar te doen, maar daar tegenover staat dan dat de motor dan zeer waarschijnlijk voor lange ritten ingezet is en dus steeds mooi ruim op bedrijfstemperatuur komt. Beter als een bike die alleen meer in de garage staat te verstoffen als rijdt.
 
Ik wil een volusia 800 kopen uit 2002 het enig minpunt van deze motor is de hoge km.stand (36.000),krijg wel 1 jaar bovaggarantie op deze motor wat zouden jullie doen in mijn geval??


Nou volgens mij moet dat geen probleem zijn met dit type motoren. (lange slag, weining toeren) Van die van mij hebben ze ook al diverse keren gezegd dat je die niet kapot gereden krijgt :)
 
Ja stofzuigermotortjes houden het waarschijnlijk niet zooo lang vol :X
 
ik ben laatst gaan kijken voor een CBR1000F (modelletje 24 of omtrend)...
na enkele toko's gehad te hebben in Nederland ben ik hier de grens overgegaan (ook 2 minuten rijden) en daar kwam ik in Neus een zaak tegen, die had er drie staan van 130.000+ en eentje van 310.000km op de klok.
ligt dus gewoon aan het modelletje of ze goed gemaakt zijn.. dan lopen ze deze km's.
 
Een paar jaar geleden kwam ik een amerikaan tegen in Frankrijk die samen met zijn vrouw op een electra glide door Europa aan het rondreizen waren. Hij had er 178000 mile op staan.

Tja,dan moet ik nog wel even,ik heb er net 11000 km op staan. (sinds 4 juli 2004)
 
Terug
Bovenaan Onderaan