veel kilometers?

!mallemeeuw!

Rookie
3 apr 2005
28
0
rosmalen
ik ga morgen naar een honda cbr 600 uit 87 kijken.
maar de dynamo is kapot (opzich nog niet zo'n probleem)
maar hij heeft al wel 170000 km's gelopen.
ik zelf vindt het nogal veel voor een motor.
prijs is 500.
wat vinden jullie ervan?
 
Dat is zeker relatief veel. Kijken kan altijd, maar je weet niet wat er allemaal aan zit te komen. Misschien nog wat van de prijs afhalen en een leuk hobby projectje er van maken.
 
tja wat is veel?

weet je iets van de historie?
hoe is er mee gereden?
wat voor km's zijn er mee gereden? woonwerk? lange korte stukken? snelweg? stad?
waar en door wie is onderhoud gedaan?
als je zelf veel kunt sleutelen, kan t best interessant zijn.

als je voor alles van anderen afhankelijk bent mischien niet
 
tja wat is veel?

weet je iets van de historie?
hoe is er mee gereden?
wat voor km's zijn er mee gereden? woonwerk? lange korte stukken? snelweg? stad?
waar en door wie is onderhoud gedaan?
als je zelf veel kunt sleutelen, kan t best interessant zijn.

als je voor alles van anderen afhankelijk bent mischien niet

vorigjaar een beurt gehad en naar de beurt nog maar 2000 km gereden.
en jah kan zelf nogal redelijl sleutelen (vrachtwagen monteur) dus niet echt afhankelijk van anderen personen.
maar blok revisi hebk weinig zin in den ;-)
 
de ham vraag is, hoe loopt ie en hoe goed ziet ie er(nog) uit
volgens de eigenaar nog goed.
ma kan dus niet rijden ivm met geen onstekings spanning. want laad geen spanning op.
kann wel starten met starthulp.
en is wannebe naked bike. ori kontje nog wel ma geen kuipen meer.
 
Voor 500 euro moet je niet zeuren.

Bij een nieuwe schrijf je dat al af op het moment dat hij op kenteken komt te staan.

Al rij je er nog maar 10.000km mee, dan is het nog pure winst.
En als hij stuk gaat sloop je hem uit elkaar, en verkoopt de onderdelen op ebay en vang je er nog 1500 euro voor.
 
je weet iig bijna zeker dat het eerlijke km's zijn :)

hoeveel motoren zijn er wel niet verkocht met dit aantal km's achter de rug maar met minder op de klok? :)

voor 500 euro kan je geen grote buil vallen. hij zal wel wat olie verbruiken, en dat mag ook met die km stand. maar ik zou niet raar opkijken als ie motorisch gewoon tip top is.
 
hey jongens iig bedankt voor de snelle reacties.
waar kan ik het besten nog meer op letten als ik ga kijken?

alvast bedankt
 
Dat ding kun je ongezien nog wel kopen. Voor €500,= kun je nog geen 2de handse fiets kopen.

dat is ook weer wat overdreven.

gewoon letten op het frame, je hebt namelijk niks aan een kromme hoepel, ook niet als ie maar 500 euro is. blok is moeilijk met zoveel km's. waar trek je de grens van het acceptabele?
 
Ook afhankelijk van de kilometers. Check ook idd het rijwielgedeelte. Er zijn motoren waarvan bijvoorbeeld de achterbrug na zoveel jaar doorgerot is. Beetje lullig als ie breekt op de snelweg. Let gewoon goed op, het is een oude fiets met veel kilometers dus er kan genoeg mis mee zijn. En dan kun je je 500 euri toch beter uitgeven aan iets anders. Bij mij in de buurt staat ook een jaren 80 kawa (Z 550)bij een motorzaak voor 600 euri.
 
tjah.. 500 is natuurlijk niets!


Maaaaar....

170kkm is wel erg veel, ondanks dat ik van mening ban dat een beetje motor de 150kkm wel moet kunnen halen. Die spanningsregelaar kan ook nog een vervelend gebeuren worden. als hij daarnaast ook nog zonder kuipen is enzo zou ik zelf toch wel gaan twijfelen. Als er over een paar 1000 km nog wat kapot gaat, wat niet onwaarschijnlijk is, loopt de prijs wel erg snel op! Plus dat bepaalde slijtage onderdelen ook veel geld kosten. ketting, remblokken, remschijfen, banden... Daarnaast is de kans groot dat bepaalde onderdelen echt erg nodig revisie nodig hebben (buiten het blok zelf) zoals de rempomp, remklauw, wiel en brug lagers... Daarnaast zal op een zoveel gebruikte fiets de veering versleten zijn, de remleidingen slap zijn. Sommige van deze dingen zijn minder erg dan de andere, en je zal ze ook niet allemaal hebben, maar op deze manier word dat goedkope fietsje veel duurder!
 
hoeveel risico loop je met een cbr van 500 of 1 van 1500?
wil je geen risico dan moet je een fiets van niet ouder dan 5 jaar kopen met minder dan 50.000km en zelfs dan kan er wel eens wat stuk.

Gewoon gaan kijken en als er geen knoop in het frame ligt gewoon kopen.
 
tjah.. 500 is natuurlijk niets!


Maaaaar....

170kkm is wel erg veel, ondanks dat ik van mening ban dat een beetje motor de 150kkm wel moet kunnen halen. Die spanningsregelaar kan ook nog een vervelend gebeuren worden. als hij daarnaast ook nog zonder kuipen is enzo zou ik zelf toch wel gaan twijfelen. Als er over een paar 1000 km nog wat kapot gaat, wat niet onwaarschijnlijk is, loopt de prijs wel erg snel op! Plus dat bepaalde slijtage onderdelen ook veel geld kosten. ketting, remblokken, remschijfen, banden... Daarnaast is de kans groot dat bepaalde onderdelen echt erg nodig revisie nodig hebben (buiten het blok zelf) zoals de rempomp, remklauw, wiel en brug lagers... Daarnaast zal op een zoveel gebruikte fiets de veering versleten zijn, de remleidingen slap zijn. Sommige van deze dingen zijn minder erg dan de andere, en je zal ze ook niet allemaal hebben, maar op deze manier word dat goedkope fietsje veel duurder!
Ik vermoed dat bij deze hoge km-stand alle genoemde onderdelen meer dan eens vervangen zullen zijn (vooral de spanningsregelaar, het is een Honda nietwaar? ;) ) , dus in principe kun je alles verwachten wat betreft de toestand van de motor. Als de vorige eigena(a)r(en) het ding dusdanig behandeld hebben dat-ie deze (zelfs voor een CBR) indrukwekkende km-stand behaald heeft dan is het onwaarschijnlijk dat de motor verwaarloosd is en op alle fronten is versleten. Ironisch genoeg kan dat bij een verwaarlosde motor met b.v 50.000 wel het geval zijn. Als het blok uiteindelijk behoorlijk blijkt te lopen, je goed kunt sleutelen en bereid bent eBay en motorslopen af te zoeken zou ik het gewoon doen. Probeer desnoods voor weinig een 2e exemplaar op de kop te tikken van dezelfde modelserie (al dan niet lopend of met schade) om delen over te zetten of als reserve. Best leuk om te doen, kan meer voldoening geven dan "zomaar" een gloednieuwe motor te kopen. Maar: Als je al het opknapwerk aan een dealer wilt overlaten (die waarschijnlijke nieuwe onderdelen zal monteren) zou ik even doorsparen voor iets "versers", dat zal uiteindelijk wel eens (veel) goedkoper kunnen uitpakken. Veel succes!
 
Laatst bewerkt:
tjah.. 500 is natuurlijk niets!


Maaaaar....

170kkm is wel erg veel, ondanks dat ik van mening ban dat een beetje motor de 150kkm wel moet kunnen halen. Die spanningsregelaar kan ook nog een vervelend gebeuren worden. als hij daarnaast ook nog zonder kuipen is enzo zou ik zelf toch wel gaan twijfelen. Als er over een paar 1000 km nog wat kapot gaat, wat niet onwaarschijnlijk is, loopt de prijs wel erg snel op! Plus dat bepaalde slijtage onderdelen ook veel geld kosten. ketting, remblokken, remschijfen, banden... Daarnaast is de kans groot dat bepaalde onderdelen echt erg nodig revisie nodig hebben (buiten het blok zelf) zoals de rempomp, remklauw, wiel en brug lagers... Daarnaast zal op een zoveel gebruikte fiets de veering versleten zijn, de remleidingen slap zijn. Sommige van deze dingen zijn minder erg dan de andere, en je zal ze ook niet allemaal hebben, maar op deze manier word dat goedkope fietsje veel duurder!

Helemaal mee eens!
Ik spreek uit ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan