Veel kilometers??

Unforgiven_NL

MF veteraan
27 jul 2004
1.856
1
Vraagje.. Geen idee of dit wel eens eerder besproken is.. Wat zijn nou veel kilometers bij een motor? Bij een koekblik heb ik zoiets van als dr 180.000 km op staat koop ik em niet, ongeacht in welke staat de auto is. Bij hoeveel hebben jullie dat bij een moto? Volgens mij is 50.000 al aardig wat voor een moto of niet?
 
Afhankelijk van het merk; tussen de 50.000 en de 150.000 is 'veel' voor een motor.
Maar in tegenstelling tot auto's hebben motoren meestal bij 25.000/50.000 een lichte revisie nodig (ook weer merk-afhankelijk), als je de teller een paar keer rond wil zien gaan, dat is.
 
Waarom niet er zijn fietsen genoeg die de kilometers makkelijk aan kunnen als er maar op tijd onderhoud is gepleegd
auto's met een paar ton op de teller is ook geen probleem mits er maar onderhoud is geweest
Blijft voor jou over recente motoren met weinig kilometers dus(lees DUUR)
 
Laatst bewerkt:
Hangt ervan af wat voor motor en op welke manier die 50.000 erop is gezet. Kan je verder weinig zinnigs over zeggen. Een VFR is bij wijze van spreken pas bij 50.000 ingelopen O-) :+ ...
:^ Alles afhankelijk van welke motor je bedoeld....

Beetje BMW komt pas bij kilometerstand boven 100.000 in aanmerking voor echte mechanische verversingen, 1 pitter off-road die veel in het terrein komt kan je na 10.000 al gaan aanpakken......

En dan is de rijstijl van de bijrijder ook "nogal" belangrijk...is dus niet zomaar te zeggen!!!
 
je kunt het op 2 manieren bekijken...

je kunt een CBR1000 kopen met 1000km op de teller...of eentje met 100.000...
een ding kan ik je wel verklappen.. die '24-er is zo betrouwbaar geweest dat de eigenaar er 100.000 mee heeft durven rijden... dat moet die 1000km-klokker nog maar zien te halen... en waarom doet de eigenaar hem nu al weg ? maken we geen proefritten meer ? slappe excuses van "zitpositie was niet goed" is in mijn ogen echt bullshit als je met het IQ van een visstick of meer een nieuwe motor koopt.

op www.mobile.de kun je veel motoren vinden... daar worden motoren 1x per 2 jaar onderworpen aan TUV keuring... sorteer op kmstand en pak daar de fietsen met de hoogste km-stand. pak daar 80% van en hou dat als gemiddelde aan dat een blok van dat merk/dat type kan lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan