veel km

dakloos

Die hard MF'er
4 jun 2002
281
0
amsterdam
er word vaak vanaf zo'n 30.000km gezegd dat een motor veel gereden heeft.
zoals in het topic van capoeirist die misschien een fzr gaat kopen. www.motor-forum.nl/forum/topic.php/8792
snap het eigenlijk niet helemaal.....of helemaal niet :?
n.b: er worden veel motoren tk aangeboden van +/-3 jr oud met maar 10.000 op de teller, heeft dat er iets mee te maken?
 
n.b: er worden veel motoren tk aangeboden van +/-3 jr oud met maar 10.000 op de teller, heeft dat er iets mee te maken?
Ik vind dat als een motor in 10 jaar 40duizend km's heeft gelopen dat zelfs weinig.

En vanaf de nineties, gaat elke motor die netjes wordt bijgehouden toch 'gewoon' tot de 100duizend :?
 
Ik vind het een beetje onzin, dat mensen zenuwachtig worden van kilometerstanden boven 25-30000 km. Ik heb zelf een cbr 600 uit 1988 gehad in 1997 met 72000! km op de teller. Ik heb hem zelf over de 120000 heen gereden, zonder noemenswaardige problemen. Naast de normale beurten alleen een nokkenaskettingspanner laten vervangen ivm hinderlijk tikken. Als het spul goed onderhouden is (onderhoudsgeschiedenis navragen) is er toch niks aan de hand? Veel kilometers in relatief korte tijd betekend tenslotte ook dat de motor bijna altijd warm is geweest.
 
Ik vind dat als een motor in 10 jaar 40duizend km's heeft gelopen dat zelfs weinig.

En vanaf de nineties, gaat elke motor die netjes wordt bijgehouden toch 'gewoon' tot de 100duizend :?

:^ Maat van mij heeft een '93 blade -> 98.000 km. Mijn RF had 70.000 km.
 
Ik vind het een beetje onzin, dat mensen zenuwachtig worden van kilometerstanden boven 25-30000 km.
IMHO

Ik heb 't idee dat 't mensen zijn die een spiksplinternieuwe motorfiets kopen. Daar een paar jaar errug lomp mee omgaan & dan weer een nieuwe kopen.

Die gaan lopen roepen dat motors met wat km's erop niet te vertrouwen zijn.
 
Ik heb een keer een gsxr gekocht met 30k op de teller (94) ,nou zijn dit toch wel motoren waar doorgaans stevig mee door gereden word,en daar zijn ze ook voor.Sleutel zit hem in degene die het doet.Netjes bijhouden,op tijd beurt en motor eerst de gelegenheid geven om warm te worden,denk aan olie zuipen enzo.Ik heb er mee doorgereden tot 48 k.En nog steeds gaan als de brandweer.Als je een beetje verstand van motoren heb en je kan een uitgebreide proefrit maken,kan je dat echt wel wagen.Volgens mij.
 
ik rijd 1000 km per week, zou nogal naief en irrelevant zijn om dan op de kilometerstand te letten bij aanschaf he

mijn thundercat heb ik gekocht op 27000 en verkocht bij 53000, nu heb ik een machine die minder toeren draait en dus nog veel langer mee zal gaan, een 1100. stond 64000 op de teller toen ik hem een maand geleden kocht en na dit weekend zal hij al over de 70000 staan :)

what's the prob? hij loopt fantastisch, trekt fantastisch, gebruikt zo goed als geen olie. maar ja, zoals al eerder door iemand genoemd, een machine die veel rijdt in korte tijd is meestal warm. ik start hem meestal maar drie keer per dag en rijd dan afstanden van minimaal 45 km, deze motor ga ik houden tot hij erbij neervalt en ik verwacht dat hij simpel de 200000 zal halen :)
 
Zoals reeds vermeld: liever een motor die goed onderhouden is met veel kilometers dan ene met zeer weinig kilometers waar mee gebrakt is.
 
zou er zelf bijna zenuwachtig van worden als ik denk aan inruilen.
13000+ gereden in 6mnd.
durf bijkans niet naar de dealer :P

Dat heb ik ook. :( Ik rij niet extreem veel vind ik, een km of 10000 per jaar, maar de dealer vond het niet fijn dat'ie een 3 jaar oude fireblade met een 32000 km in moest ruilen.
 
Ik heb een CBR1000 uit '91 met bijna 80.000 km op de teller. Loopt feilloos en bij Loek Bodelier in Geffen :} hebben ze geconstateerd dat er nu onderhand een keer een nieuwe nokkenaskettingspanner (pff) in kan. Verder keurige fiets. Als je maar veel km rijdt op lange stukken is een hoge km-stand geen probleem. Het probleem is dat je dat aan de fiets niet snel ziet. Een afgeragde fiets met hele dikke olie ratelt vaak ook minder. Maar owee als je er dan 10W40 in gooit.
Ik heb een Goldwing 1100 :j gehad met maar 25.000 km gelopen en moest compleet worden gereviseerd na een half jaar. Terwijl zo'n fiets de reputatie heeft van kilometervreter.
Het wil allemaal nix zeggen. Het gaat erom hoe de motor is behandeld.
 
Mijn motor heeft nu 37.000 km, ik heb hem sinds maart vorig jaar met toen 18.000 km erop.
Zelf dus al bijna 20.000 km ermee gereden maar persoonlijk vind ik dat nog zo erg niet.

Ik vrees wel voor wat ze nog waard zal zijn volgend jaar als ik 'r wegdoe :( Zou wel eens kunnen tegenvallen.

Waar ik mijn gs kocht hadden ze mij verzekerd dat ik er na 2 jaar nog zeker 100.000 bef, nu € 2.500, zou voor krijgen. Ik hoop dat ze niet gaan terugkrabbelen als ik wil inruilen.

De verleiding is groot om de teller er nu af te halen en er zo'n fietscomputertje op te steken, maar zo ben ik niet. En particulier wil ik ook niet verkopen want ik weet hoe ik mijn motor heb afgeragd en ik wil niemand opleggen.
 
Ik heb in 3 mnd. tijd 7300 km. op de teller staan en ik moet er volgende week nog mee op vakantie naar Zwitserland. Dan heb ik dus als ik terugkom ongeveer een 10.000 km. op de teller staan.

Das gewoon de schuld van de motor, moet ie maar niet zo fijn rijden (R6) :}


CAT
 
Heb ik niet eens ergens gelezen van een beemer die er +500k opzitten had?
 
Heb ik niet eens ergens gelezen van een beemer die er +500k opzitten had?

De mijne is druk onderweg naar de 100k. Of 200, dat zou ook kunnen. :) Nof 70 km en het tellertje staat weer op nul komma nul. Dan gaat ie de deur uit, makkelijk te verkopen "als nieuw" :P

Las hier laatst wel over een Goldwing die 700.000 gelopen zou hebben... :} :} :}
 
het is allemaal de schuld van de dealers zelf.

Ik was ooit bij Safe Veenendaal praten over inruil YZF750R 1 1/2 jaar oud op een of andere Duc.
Kijkt Koos naar m'n motor en zegt: "Jij rijdt ook veel, er staan 31.000 km op" Da's niet meer te verkopen.

Omdat dealers geen drol inruilwaarde teruggeven als de km-stnd boven de 25k uitkomt, blijft het fabeltje dat motoren geen levensduur hebben qua kilometerstand.

Persoonlijk zou ik liever een motor met 50k kopen van een groot-toerist dan eentje met 5k van iemand die alleen rondjes om de kerk heeft gereden.
 
Met zekerheid de 100 000 000 meter gehaald en de teller staat nu (wegens langdradig onderhoud) nog zo rond de 2500km.

Kan ook best dat het klokkie al voor de 2e keer rond is :]

Valt weinig aan te snappen, als ie veel km's gemaakt heeft met goed onderhoud, nou en :?
 
De meesten van jullie hbben gelijk:

1) De meeste motorrijders (?) rijden niet veel.
2) De meeste motoren gaan probleemloos lang mee.
3)Mensen die nieuw kopen ruilen vaak voor 25k in omdat de dealer anders gaat zeiken.

Mijn R6 met 39200 km, in perfecte staat, staat nog steeds glimmend en wel sinds januarie bij de dealer te wachten op een nieuwe eigenaar. Niet omdat ie slecht is, maar waarom zou iemand een R6 met die km's kopen als je voor een fractie meer er een met duidelijk inder dan 10.000 km kunt kopen???
 
De meesten van jullie hbben gelijk:

1) De meeste motorrijders (?) rijden niet veel.
2) De meeste motoren gaan probleemloos lang mee.
3)Mensen die nieuw kopen ruilen vaak voor 25k in omdat de dealer anders gaat zeiken.

Mijn R6 met 39200 km, in perfecte staat, staat nog steeds glimmend en wel sinds januarie bij de dealer te wachten op een nieuwe eigenaar. Niet omdat ie slecht is, maar waarom zou iemand een R6 met die km's kopen als je voor een fractie meer er een met duidelijk inder dan 10.000 km kunt kopen???
Ik zou ze trouwens niet de kost willen geven waarbij de teller is teruggedraaid.

Zelf meegemaakt met een inruil (het was in 1994)
ik ruilde m'n ZXR750 met 48.500 km op de teller (2 seizoenen gereden) in op een nieuwe YZF750R
Kawa al ingeruild, YAMMY zou ik in 1995 bij aanvang seizoen ophalen.
Loop ik een maand later ff te struinen bij de dealer, zie ik m'n ouwe ZXR op een plateau staan, met .....4800 km op de teller.
Hadden ze dus ff de teller met 43.700km teruggedraaid.
 
Ik zou ze trouwens niet de kost willen geven waarbij de teller is teruggedraaid.

Zelf meegemaakt met een inruil (het was in 1994)
ik ruilde m'n ZXR750 met 48.500 km op de teller (2 seizoenen gereden) in op een nieuwe YZF750R
Kawa al ingeruild, YAMMY zou ik in 1995 bij aanvang seizoen ophalen.
Loop ik een maand later ff te struinen bij de dealer, zie ik m'n ouwe ZXR op een plateau staan, met .....4800 km op de teller.
Hadden ze dus ff de teller met 43.700km teruggedraaid.

...of 56.300 vooruit gedraaid :)
 
Mijn CB heeft 81.000 km op de teller. Dat is opzich niet veel km's per jaar, want hij is al 27 jaar oud. En hij loopt nogsteeds.
 
waarom zou iemand een R6 met die km's kopen als je voor een fractie meer er een met duidelijk inder dan 10.000 km kunt kopen???
lijkt me toch dat dat soort motoren, als ze een jaar of 3 zijn, hoofdzakelijk gebruikt zijn om boulevards af te rijden e.d.
-meer gepoetst dan gereden
of dat nu weer uitmaakt...... :?
 
Ik zou ze trouwens niet de kost willen geven waarbij de teller is teruggedraaid.

Zelf meegemaakt met een inruil (het was in 1994)
ik ruilde m'n ZXR750 met 48.500 km op de teller (2 seizoenen gereden) in op een nieuwe YZF750R
Kawa al ingeruild, YAMMY zou ik in 1995 bij aanvang seizoen ophalen.
Loop ik een maand later ff te struinen bij de dealer, zie ik m'n ouwe ZXR op een plateau staan, met .....4800 km op de teller.
Hadden ze dus ff de teller met 43.700km teruggedraaid.

Fijne dealer is dat. Naam aub!!!
Heb wel een keer reactie van terugdraaien gelezen op motordealer.info.

Je zal 'm maar kopen!
 
hier 1 die zeker 25000 per jaar rijdt op de motor

gekocht bij 22.000 nu 50.000 op de teller in zeg maar 1,5 jaar.

lijkt veel maar mechanisch niks mee aan de hand het is echt meer een phychologische(of zoiets) grens
 
Terug
Bovenaan Onderaan