veel km

Toen ik op zoek was naar een tweede hands motor is mij verteld dat moderne motoren makkelijk twee keer het klokkie rond kunnen rijden. Uiteindelijk heb ik een nieuwe sv650s gekocht, en daar heb ik sinds 25-7-2001 35000km mee gereden. Gelukkig gaat de teller tot de 999999 km en kan ik er dus nog 56 jaar mee rijden 8-)

(Ja ik ben een expert in naief optimisme)
 
ik zal geen namen noemen maar als je deze link aanklikt dan kom je op hun website })
Oké, dat lijkt wel te kloppen.... Perfect excuus voor als je er achter komt is er ook al... :(

Familie uit B-rick (weinig contact mee) kwam met dit verhaal:
Kocht daar een 2de hands yammie-iets, met zo'n Omega frame (GTS 1000 ofzo?)... 6.500 km op de teller, twee jaar oud. Koopcontract stond 6.500 km, maar afleverbon stond 65.000 km... Foutje, doorstrepen & opgelost, volgens verkoper... Staat na 3.000 km met een gebroken ketting langs de snelweg, ANWB erbij, motor naar dichtsbijzijnde dealert... Die roept dat deze fiets zeker 30.000 moet hebben gelopen.... Ketting & tandwielen waren helemaal versleten & ook andere dingen wezen op een veel hogere stand... Hij terug, pissed enzo, houden ze eerst vol aan hun verhaal dat er maar 6.500 mee gereden is... Hij de oude eigenaar achterhaald op een of andere manier, die zegt dat er 62K op de teller stond bij inruil, driekwart jaar daarvoor... Hij weer terug naar deze dealert & legt dit voor. Manager-typje erbij & die zoekt de papieren erbij... Op hun versie van het koopcontract staat opeeens 65.000 km! Ook hun kopie van de afleverbon (in het putersysteem) gaf 65.000 KM aan! Omdat de nul op de afleverbon is weggestreept met pen, heeft ie enkel het koopcontract nog maar als bewijs... Na veel touwtrekken kon ie het ding met 500 piek verlies terugverkopen & een andere nemen... Met die fiets (nieuw) geen problemen...

Weet niet hoe betrouwbaar dit verhaal is, want hij heeft nogal eens de neiging iets te overdrijven (Z'n eerste auto, standaard Escort 1.6, liep bijvoorbeeld 235 volgens hem), maar klotestreken zijn het wel, als het klopt...
 
Kilometers maakt mij wel iets uit...
Rij genoeg om het uit te laten maken (15-20KKM)... Als je maar twee-drie jaar met een fiets doet en je rijdt 10.000 per jaar, boeit 50.000 op de teller niet... Rij je 25.000 per jaar of meer, dan is 50.000 op de teller als beginstand al stevig...

Heb ook als eis gehad dat er idd minder dan 25-30 KKM op de teller stonden... Als ik nu vijf - zes jaar met deze doe / moet doen door omstandigheden, dan is dat geen probleem... Anders misschien wel, niet dat de fiets dan op is, maar wel dat ie gewoon dure onderhoudposten laat zien... Maar dat de 30KKM in zicht komt, maakt me niet bang ofzo... Inruil is altijd verliezen, dus of ik nu verlies door relatief kort na aanschaf het ding te wippen, of door een hogere stnad, betalen moe'k toch... Dan liever omda'k veel kilometertjes met fun heb gedraaid... :)

Rond de 24-25 KKM eens info ingewonnen (inruil op een nieuwe / overjarige ZX-9R) & toen werd er al gejankt door sommige dealerts (kocht em bij 16KKM), want "de 24-beurt, ketting en tandwielen zitten eraan te komen"... 6-7 maandjes rijden kostte me bij de ergste dan omgerekend in guldens 7.000 flappen! Als ik zelf eerst de ketting, tandwielen en de beurt zou laten doen, kon ik wel 1500 euro meer terugkrijgen (na een beurt van 300-600 euro en een kettingsetje van 200-300 euro), ben je dan gek of niet?
 
Mijn CB400 uit 75 heeft nog maar 15500 op de klok staan :)

Heb de RDW uitgehoord wat de geschiedenis is van dit beestje...
heeft 17 jaar op naam van een bedrijf gestaan waar ie bijna niks gelopen heeft. Waarschijnlijk een motor zaakje waar ie in de showroom gestaan heeft ofzo...
 
Op zaterdag 03 augustus 2002 02:35 schreef DeGroteMuis het volgende:Oké, dat lijkt wel te kloppen.... Perfect excuus voor als je er achter komt is er ook al... :(
Nou reken maar dat dat verhaal klopt. Ik weet bijna zeker dat destijds alle motoren met hoge km standen werden teruggedraaid.
Of het nu nog het geval is weet ik niet, ik kom er al een jaar of 4 niet meer, nadat ze m'n duc verneukt hadden met een beurt. (vergeten nieuwe borgmoeren op de nokkenas-aandrijfrol te zetten en daarbij niet met loctite op moment gezet, waardoor de moer losliep met alle gevolgen van dien. (reparatie van fl.4000,=). Toen ik verhaal ging halen wilden ze nergens van weten, hun monteurs waren heilig en maakten geen fouten.

Dat was toen het einde van een kleine 10 jaar zakendoen.
 
De teller staat nu op 83.249 km.

Ik nu een olieverbruik van 1 liter op de 750 km.

Helaas maar waar : ducati stuk gaat ie.
(ter info cilinder/kop revisie bij 63.000Km)
 
Ik ga vandaag de 300.000 km halen.


Maar dan met mijn 13 jaar oude Jetta ;)

OK het is dan een koekblik, maar dit gebeurt me ook niet elke dag :)

full
 
Zooo, dat is een oud topic! ;) Hoi oma! *D
Maar als ik dit zo lees moet een cbr 600f uit '97 met 76Dkm ook nog gewoon goed door te rijden zijn (mits goed onderhouden). Heb er namelijk eentje opt oog voor zo'n 2500 euro..
 
M'n GS500 heeft nu 56k gedraaid...
Aangezien ik geen geld voor een andere heb voorlopig ga ik m'n GS500 gewoon "oprijden".
Zolang het rijd, blijf ik er op rijden.
In het magazine Motor van deze maand staat een leuk verslag over een yamaha motor(type weet ik even niet meer) die al de nodige kilomters heeft gedraaid en die eens goed word nagekeken.
 
Zooo, dat is een oud topic! ;) Hoi oma! *D
Maar als ik dit zo lees moet een cbr 600f uit '97 met 76Dkm ook nog gewoon goed door te rijden zijn (mits goed onderhouden). Heb er namelijk eentje opt oog voor zo'n 2500 euro..

Beetje moeilijk gaan doen, zeggen dat het wel erg veel KM's zijn ;)
Kan je er rustig nog een paar honderd van al lullen ;)

En km's op een motor...
Maakt geen reet uit, als die altijd netjes warm gereden is,
en netjes zijn beurten gehad heeft ;)

Wil met mijn kawatje ook wel veel km's draaien :Y
 
Ik heb net de 100.000 gehaald met m'n kawa uit '98. Gaat nog steeds als een trein. (klinkt niet als een trein gelukkig...) Volgens dealer issie nog steeds helemaal in orde voor een fiets die "zoveel" heeft gelopen.
 
Toen ik op zoek was naar een tweede hands motor is mij verteld dat moderne motoren makkelijk twee keer het klokkie rond kunnen rijden. Uiteindelijk heb ik een nieuwe sv650s gekocht, en daar heb ik sinds 25-7-2001 35000km mee gereden. Gelukkig gaat de teller tot de 999999 km en kan ik er dus nog 56 jaar mee rijden 8-)

(Ja ik ben een expert in naief optimisme)

niet alleen moderne motoren hoor..........
mijn Guzzi is 21 jaar oud en heeft iets meer als 210.000km weg, heb alleen een jaar of 2 terug (180.000) de koppeling en het vliegwiel moeten vervangen.
 
zie het probleem van veel kilometers niet echt, behalve het inruilen dan. kijk ik naar mijn eigen motor nu 118000km in 3.5jr. de meeste autos beginnen dan hun echte leven pas. bij je motor heb je veel minder de problemen die bij autos optreden zoals lagers die extra slijten door hun zijwaartse belasting, zolang je je blok even laat warm worden en wat onderhoud pleegt is er mijn inziens weinig mis met x keer 10kkm.
persoonlijk zou ik meer een motor met 6500km laten staan van 3 jaar oud. waarschijnlijk nooit een beurt gehad nooit echt warm geweest, prut olie. slechte remvloeistof, 't is maar wat je zoekt...
 
Beetje moeilijk gaan doen, zeggen dat het wel erg veel KM's zijn ;)
Kan je er rustig nog een paar honderd van al lullen ;)

En km's op een motor...
Maakt geen reet uit, als die altijd netjes warm gereden is,
en netjes zijn beurten gehad heeft ;)

Wil met mijn kawatje ook wel veel km's draaien :Y

Tja, heb er tot nu toe al 750 vanaf geluld. Maar ik begin door dit topic wat minder huiverig te worden voor de km stand. Ik ga me goede voornemen maar es waar maken denk ik :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan