Veel mis met Amsterdamse bussen.....

thijsje82

MF veteraan
24 mrt 2003
4.346
0
Utrecht
Veel mis met Amsterdamse bussen

Veel bussen van het Gemeentelijk Vervoer Bedrijf in Amsterdam zijn niet in orde. Bij een controle kwamen bij drie op de vijf bussen ernstige mankementen aan het licht. Vijftien bussen zijn direct van de weg gehaald.

Het gaat dan om te gladde banden, een lek in de brandstoftank en nooddeuren die niet werken. De controle was al aangekondigd. Aanleiding was een eerdere controle bij een bus. Daarbij bleek toen veel mis te zijn.

De politieke partijen in Amsterdam zijn geschrokken. Het GVB heeft gaat een onderzoek instellen en voert nu extra inspecties uit.


http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/07/art000001C6ABF703AE8479.html

pfft ben je mooi klaar mee, we weten gelijk waar al die geknoeide diesel vandaan komt waar wij door onderuit gaan... :(

op aanraden van pork :

Vinden jullie dat je het gemeentelijk vervoers bedrijf Amsterdam aansprakelijk kunt stellen voor de diesel op de weg??

haha, de titel is trouwens weinig motor gerelateerd :X

ik vind van niet, aangezien de gvb amsterdam vast niet verantwoordelijk is voor alle diesel op de weg en het moeilijk te bewijzen is van wie de diesel afkomstig is --- echt sterk is t niet deze vraagstelling
 
Laatst bewerkt:
en diesel op de weg vind jij geen probleem als je lekker met de motor rondtuft?
verschil tussen leven & dood.....

by the weg, leuke sig...
O-)

dat van die bandjes etc is ook niet te geloven... :W
Diesel op de weg??? kwestie van opletten. Hoort gewoon bij verkeersdeelname cq de dagelijkse realiteit. :Y

Blijft een feit dat de technische bedrijfsvoering van het gemeentelijk vervoersbedrijf van Amsterdam weinig met motoren te maken heeft. :N

Oh ja... en bedankt voor het sig-compliment :)
 
Voeg dan een vraag toe als:
"Vinden jullie dat je de gemeente aansprakelijk kunt stellen voor de diesel op de weg?"
of "Zouden ze bij een motor ook een minimaal banden profiel moeten invoeren?" of of of of bla bla bla :W
 
Diesel op de weg??? kwestie van opletten. Hoort gewoon bij verkeersdeelname cq de dagelijkse realiteit. :Y



Moet je maar is gezellig op het Amstelplein in Amsterdam komen rijden. Daar ligt de diesel van links tot rechts op de weg. Daar kan je niet echt op anticiperen maar je zal er gewoon doorheen moeten rijden op hoop van zegen... B|
 
Diesel op de weg??? kwestie van opletten. Hoort gewoon bij verkeersdeelname cq de dagelijkse realiteit. :Y

Blijft een feit dat de technische bedrijfsvoering van het gemeentelijk vervoersbedrijf van Amsterdam weinig met motoren te maken heeft. :N

Oh ja... en bedankt voor het sig-compliment :)

Helemaal gelijk in, maar voorkomen is beter dan genezen hé

ach ik heb t alleen over de diesel op de weg, dat dit een gevaar voor ons is.. ---> bedoeld als een goedbedoelde O-) attentie, dat we moeten opletten voor rommel op de weg.... niks over de technische bedrijfsvoering van de GV A'dam.

In utrecht zie je waar de bussen rijden een vreselijk spoor lopen in t midden van de weg van allerlei middeltjes waar ik niet overheen wil rijden.. -O-
 
Voeg dan een vraag toe als:
"Vinden jullie dat je de gemeente aansprakelijk kunt stellen voor de diesel op de weg?"
of "Zouden ze bij een motor ook een minimaal banden profiel moeten invoeren?" of of of of bla bla bla :W

bij deze, omdat ik weinig inspiratie heb... :X
 
Moet je maar is gezellig op het Amstelplein in Amsterdam komen rijden. Daar ligt de diesel van links tot rechts op de weg. Daar kan je niet echt op anticiperen maar je zal er gewoon doorheen moeten rijden op hoop van zegen... B|
Ja en??? Hier vlakbij zit een grote vrachtwagen-parking met een tankstation specifiek voor vrachtbakken er bij. Er naast ligt een rotonde en die ligt altijd vol diesel. Moet ik dagelijks overheen. Kwestie van ver vooruit kijken, snelheid aanpassen en er rustig met een aangepast tempo overheen rijden.
Je ligt echt niet onderuit zodra je in de buurt van diesel komt hoor.

[me]Billy the kid is van mening dat het merendeel van de dieselglijders onder motorrijders een redelijk grote "eigen schuld" factor heeft in de zin van verkrampen bij het zien van diesel, als een blind paard een bocht in knallen etc. en dus eigenlijk niet nodig is.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ja en??? Hier vlakbij zit een grote vrachtwagen-parking met een tankstation specifiek voor vrachtbakken er bij. Er naast ligt een rotonde en die ligt altijd vol. Moet ik dagelijks overheen. Kwestie van ver vooruit kijken, snelheid aanpassen en er rustig met een aangepast tempo overheen rijden.
Je ligt echt niet onderuit zodra je in de buurt van diesel komt hoor.

[me]Billy the kid is van mening dat het merendeel van de dieselglijders onder motorrijders een redelijk grote "eigen schuld" factor heeft in de zin van verkrampen bij het zien van diesel, als een blind paard een bocht in knallen etc. en dus eigenlijk niet nodig is.[/me]


Wordt ook nergens gezegd dat er niet ver vooruit gekeken wordt of de snelheid aangepast. In de winter is het simpel zie je de diesel al op een km afstand, maar nu met dit warme weer zie je geen diesel kun je het alleen maar ruiken en als je pech hebt lig je gewoon op je plaat.

Ik vind het niet fijn om door diesel heen te kachelen op een rotonde. Doe het omdat je gewoon geen keuze hebt, maar prettig is anders. Maar je hebt altijd baas boven baas die alles kunnen en nergens bang voor zijn... :W
 
Laatst bewerkt:
Ja en??? Hier vlakbij zit een grote vrachtwagen-parking met een tankstation specifiek voor vrachtbakken er bij. Er naast ligt een rotonde en die ligt altijd vol diesel. Moet ik dagelijks overheen. Kwestie van ver vooruit kijken, snelheid aanpassen en er rustig met een aangepast tempo overheen rijden.
Je ligt echt niet onderuit zodra je in de buurt van diesel komt hoor.

[me]Billy the kid is van mening dat het merendeel van de dieselglijders onder motorrijders een redelijk grote "eigen schuld" factor heeft in de zin van verkrampen bij het zien van diesel, als een blind paard een bocht in knallen etc. en dus eigenlijk niet nodig is.[/me]

doe een goede daad --> even rapporteren bij de mag & de wegbeheerder, heeft t topic toch nut *D
 
Wordt ook nergens gezegd dat er niet ver vooruit gekeken wordt of de snelheid aangepast. In de winter is het simpel zie je de diesel al op een km afstand, maar nu met dit warme weer zie je geen diesel kun je het alleen maar ruiken en als je pech hebt lig je gewoon op je plaat.

Ik vind het niet fijn om door diesel heen te kachelen op een rotonde. Maar je hebt altijd baas boven baas, die alles kunnen en nergens het gevaar van inzien.... :W


:^
 
En jij denkt dat die rotonde niet regelmatig wordt schoongespoten??? Natuurlijk wel. Alleen met een vrachtwagen-dichtheid van 2 per minuut komt er alleen geen einde aan.

maar als iemand, die niet zo scherp is als jij, op z'n smoel gaat op die rotonde en dan met veel moeite misschien z'n motor weer kan opknappen met het verzekeringsgeld maak je wel weer iemand blij, maar ach, waarom zou je de moeite nemen :N
 
Het is eigenlijk té belachelijk voor woorden, er is veel heisa over roetfilters en een lekbakje onder die vrachtwagens/bussen/e.a. voertuigen etc is niet te bedenken...

het gaat niet om milieu & veiligheid.... :N maar om EURO's :X
 
Ik vind het niet fijn om door diesel heen te kachelen op een rotonde. Doe het omdat je gewoon geen keuze hebt, maar prettig is anders.

Dat ben ik met je eens. Schoon is beter en natuurlijk behoorlijk bevorderlijk voor de hoeveelheid grip. Ik ben alleen van mening dat hier op MF het gevaar van diesel nogal eens wordt overdreven.... ;)
 
Diesel op de weg??? kwestie van opletten. Hoort gewoon bij verkeersdeelname cq de dagelijkse realiteit. :Y
Marge houden moet je altijd op de openbare weg, maar als de norm is dat je iedere bocht moet aansnijden met een snelheid die volop correctie toelaat bij geknoeide diesel dan kunnen we onze uber-bikes, Grand Prix outfits en Michelin Pilot Power wel aan de wilgen hangen, en onverlichte wegen in het donker bij voorbaat al helemaal vermijden.
Fouten op de weg kun je niet altijd voorkomen maar voor pure onverschilligheid is geen excuus.
 
maar als iemand, die niet zo scherp is als jij, op z'n smoel gaat op die rotonde en dan met veel moeite misschien z'n motor weer kan opknappen met het verzekeringsgeld maak je wel weer iemand blij, maar ach, waarom zou je de moeite nemen :N
Ik bedoel alleen maar dat je dan een permanente lijn kunt neerleggen en dat er al wat aan gedaan wordt. Maar goed, als je dat mij wilt verwijten dat er toch af en toe iets wordt gemorst door die vrachtwagens: ga je gang |(
 
Ik bedoel alleen maar dat je dan een permanente lijn kunt neerleggen en dat er al wat aan gedaan wordt. Maar goed, als je dat mij wilt verwijten dat er toch af en toe iets wordt gemorst door die vrachtwagens: ga je gang |(

yup, alles is jouw schuld...

:+



nee kom op , natuurlijk niet, maar het is een beetje krom allemaal. maar ik las net al een andere reactie van jou en kan het niet oneens zijn.
Ik verwijt je niets, maar als jij weet dat t daar een &*&%&^$zooitje is en je dit kunt melden zodat mensen die ongelukkig ten val komen hiermee geholpen zijn!? en ach, misschien spuiten ze de rotonde iets vaker schoon etc etc..
ik bel er wel voor, geef de lokatie maar even door dan meld ik het wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan