Veel motor rijder's

Helemaal mee eens. Het is een persoonlijke keuze alhoewel ik het wel onverstandig vindt als je je passagier ook zo gekleed laat. Bedoel dames weten vaak niet beter.

In die warme landen rijdt ook de politie in relaxte non motorkleding. Je moet gewoon wat voorzichter rijden alhoewel je natuurlijk niet alles onder controle hebt.


Persoonlijke keuze..reed zelf ook tig jaar met spijkerbroek ook in de winter.



Voor die ene blauwe maandag dat m'n vriendin achterop gaat hoeft ze van mij geen +500 euro uit te geven aan helm, handschoenen, broek, jas laarzen....zeker niet nu in +30 graden.

M'n ouwe jet-helm van 20 jaar oud werkt net zo goed.

ikzelf rij al niet zo met al die poespas aan m'n lijf.

mvg.
 
Zonder beschermende kleding rijden is net zo iets als veel te hard rijden ,,alleen op dat te hard rijden lees ik hier nooit commentaar ,hoewel daar wel regels voor bestaan.
Laat gewoon ieder voor zich uitmaken hoe hij met zijn hobby bezig is.
 
met mooi weer rijd ik ook niet altijd in volledig leer, maar dat betekend dan ook dat ik mijn rijstijl aanpas en er van bewust ben dat als ik ga ik ook een groter probleem heb.
 
maw mijn auto van 1991 heeft geen mistachterlamp, als ik er een aanhanger achter hang moet die dat wel hebben !!!! en motorpak hoeft niet

De Kale

ja, want als jij geen mistlamp hebt op je aanhanger kan het zijn dat iemand jou daardoor niet gezien heeft en tegen je aan knalt. je kan daardoor dus iemand anders in gevaar brengen.

Dat je geen pak aan wil op een motor, kan je enkel jezelf schade toebrengen en verder niemand.
En als jij graag schaafwonden wilt hebben dan mag je dat ook wel hebben.. toch?

maar alsnog stom dat een auto voor 98 geen mistlampen achter hoeft :/
 
als je geen beschermende kleding draagt en valt, is dat toch je eigen schuld. maar wat als je een aanrijding krijgt die jou schuld is, wat moet de koekblikker dan doen als je vel over een hele lang spoor terug te vinden is, daar moet je ook eens aan denken als je zonder pak op je motor stapt of wat denk je van de hulpverlener die je tussen het asfalt uit moet peuteren om al je resten weg te halen. DENK DAAR OOK EENS AAN, ALS JE ZONDER PAK OP JE MOTOR STAPT.
 
:^

Wat maken we ons eigen toch weer lekker druk...

Laat lekker iedereen zelf bepalen hoe ie zn leven leeft/verneukt..

Eigen keus toch...

 
Bij hoge snelheden onderuit gaan zonder kleding (beschermende dan wel :) ) maakt idd niet zoveel uit, behalve idd die open of gesloten kist.

Al is het soms afzien in zo'n overall of combi met deze hitte.

Het probleem en het punt waar 't hier volgens mij omgaat is, dat als je zonder beschermende kleding bij lage tot zeer lage snelheden onderuit gaat (waarop de kans misschien kleiner is, of is dat eigenlijk wel zo? :? ), je verzekerd bent van vele en langdurige bezoekjes aan de plastisch chirurg. -O-
Lijkt of is voor mij voldoende reden om altijd beschermende kleding aan te hebben op de motor. Kheb geen zin in een verminkte huid.

(Sandberg moet en wil er niet aan denken als hij in korte broek, t-shirt en slippers onderuit zou gaan bij lage snelheid op het asfalt (zeker dat asfalt waar grind overheen ligt :N -O- -O- -O- )

Dat te hebben gezegd, mensen die zonder beschermende kleding reden bij warm weer of wat voor weer dan ook, beschikken kennelijk over veel zelfvertrouwen dat ze hun motor niet onderuit zullen laten gaan. Op zich vind ik daar ook weer wat voor te zeggen. :)
 
Laatst bewerkt:
Dit is eigenlijk precies wat ik bedoel...................

De Kale

als je geen beschermende kleding draagt en valt, is dat toch je eigen schuld. maar wat als je een aanrijding krijgt die jou schuld is, wat moet de koekblikker dan doen als je vel over een hele lang spoor terug te vinden is, daar moet je ook eens aan denken als je zonder pak op je motor stapt of wat denk je van de hulpverlener die je tussen het asfalt uit moet peuteren om al je resten weg te halen. DENK DAAR OOK EENS AAN, ALS JE ZONDER PAK OP JE MOTOR STAPT.
 
ooit zal jij er 1 hard nodig hebben, kijken of je dan ook vind dat ie een andere baan moest hebben.
Is natuurlijk wel zo, hun kiezen bewust voor dit werk. Met de kennis dat ze verminkte lichamen zullen zien.
Ik neem aan dat ze dit niet voor de eerste keer zullen zien.
Dus het is natuurlijk onzin om voor hun in beschermende kleding op de motor te moeten zitten.
 
Weer zo'n kleding topic. Laat iedereen lekker zelf bepalen hoe hij of zij op de motor wil zitten. 8-)


jep,
1accident96.jpg

1accident97.jpg


bepaal lekker zelf maar, het is toch de maatschappij die betaalt...
als er één ding is dat verplicht zou moeten worden, dan zou het beschermende kledij moeten zijn!
 
Als het zo warm is, pak ik de motor gewoon niet. Veel te warm.
Ik pak dan gewoon mijn waanzinnige batavus!!!! ;)
 
Gisteren reed ik richting hellevoetsluis , bij klein polderplein de rijks op .
Na nog geen 5 min zag ik weer in de tegengestelde richting een groep motor rijders komen.
schitterend gezicht als je z'n groep aan ziet komen ik denk minimaal wel een motor of 20 a 25 heerlijk dat geluid van die motor's .
Echter verbaas ik me nog steeds dat men in een t shirt op de snelweg rijd .
er waren er een paar bij waar de t shirt zo hoog opgekropen zat door de wind.
ik dacht nog christus als die op zijne plaat gaat dan heb je het bijzonder slecht .
wat vinden jullie er van in t shirt korte broek op de motor en dan met een gang van minimaal 120 ??


helemaal mee eens. dat hele motorrijden moeten ze verbieden. met een auto kan iedereen op dezelfde plek komen, maar wel veel veiliger.
 
ik ben voor een europese regel die inhoudt dat elke motorrijder CE goedgekeurde motorkleding moet dragen.

waarom wel 25kw regel, maar geen kleding regel?

verder gewoon geen enkel beetje respect voor motorrijders (lees: kamikaze piloten) zonder motorkleding.
 
ik ben voor een europese regel die inhoudt dat elke motorrijder CE goedgekeurde motorkleding moet dragen.

waarom wel 25kw regel, maar geen kleding regel?

verder gewoon geen enkel beetje respect voor motorrijders (lees: kamikaze piloten) zonder motorkleding.


daar ben ik dus absoluut tegen.

ik wil niet dat alles verboden wordt waar ik op tegen ben. zo wil ik ook niet dat alles aan regels wordt gebonden waar anderen een mening over hebben. Ik kan dan ook geen enkele rationele reden verzinnen waarom motorrijden nog toegestaan zou moeten zijn als veiligheid het hoogste doel is in ons leven.
 
jep,
(Afbeelding)
(Afbeelding)

bepaal lekker zelf maar, het is toch de maatschappij die betaalt...
als er één ding is dat verplicht zou moeten worden, dan zou het beschermende kledij moeten zijn!
maar ze had wèl een helm aan...

:^
Ik vind dat voetgangers OOK beschermende kledij moeten dragen... je kunt nooit weten dat je overhoop gereden wordt door een auto, op het moment dat je met je kop tegen de grond knalt, kun je maar beter een helm dragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan