Veel motor rijder's

bepaal lekker zelf maar, het is toch de maatschappij die betaalt...
als er één ding is dat verplicht zou moeten worden, dan zou het beschermende kledij moeten zijn!
Blijkbaar toch niet zo gevaarlijk, anders hadden we die plicht allang (zie helm).
En die foto's zeggen zo natuurlijk nietzo veel..
 
Vanmiddag meer motorrijders in korte broek en t shirt tegen gekomen ,dan met beschermende kleding.
Dit waren wel de rustige rijders en in 80 km gebied.
Niet iedereen valt regelmatig ,en de meeste zelfs nooit.
In korte broek en t shirt op een brommertje is veel gevaarlijker.
 
jep,
(Afbeelding)
(Afbeelding)

bepaal lekker zelf maar, het is toch de maatschappij die betaalt...
als er één ding is dat verplicht zou moeten worden, dan zou het beschermende kledij moeten zijn!

Kvind niet dat 't verplicht zou moeten worden, net als het dragen van de autogordel, gewoon zelf weten, is je eigen verantwoordelijkheid.
Met dien verstande idd dat je zèlf voor de ziekenhuisrekening (of een deel daarvan) mag opdraaien, kijken hoeveel er dan nog zonder beschermende kleding durven rijden (denk ik weleens).
Blijft toch eigenlijk lastig deze kledingdiscussie...

Als we nou gewoon met z'n allen geen ongelukken maken....

Maarja dan hebben die ambulancebroeders weer niks te doen...

Tblijft lastig....
 
Met dien verstande idd dat je zèlf voor de ziekenhuisrekening (of een deel daarvan) mag opdraaien, kijken hoeveel er dan nog zonder beschermende kleding durven rijden (denk ik weleens).


Tblijft lastig....
Lastig ja, als jij van je fiets wordt gereden en je hebt toevallig niet genoeg leer aan mag je ook nog es ff betalen? T'is hier geen USA.
 
Kvind niet dat 't verplicht zou moeten worden, net als het dragen van de autogordel, gewoon zelf weten, is je eigen verantwoordelijkheid.
Met dien verstande idd dat je zèlf voor de ziekenhuisrekening (of een deel daarvan) mag opdraaien, kijken hoeveel er dan nog zonder beschermende kleding durven rijden (denk ik weleens).
Blijft toch eigenlijk lastig deze kledingdiscussie...

Als we nou gewoon met z'n allen geen ongelukken maken....

Maarja dan hebben die ambulancebroeders weer niks te doen...

Tblijft lastig....


en wat als je zwaar in de kreukels uit je leren pak wordt geknipt, moet je dan ook de rekening betalen omdat je zonder dat pak niet opgenomen zou hoeven te worden in het ziekenhuis?
 
ik draag zo veel mogelijk motorvest ,motorhandschoenen en speciale gialfi jeans met corduro versterkt ,maar volgens mij is te snel met een sport motor rijden met een motorpak aan ook gevaarlijk en daar hoor ik hier zo weinig over.Vanaf bepaalde snelheden helpt een goed pak ook niet meer,dit is geen oproep om zonder beschermde kledij te rijden,integendeel , kledij,rijstijl,geluk en type motor hebben elk hun aandeel in onze veiligheid of onveiligheid
 
Vandaag op een treffen in Leopoldsburg een paar moedige supersport-piloten gezien in leder. Suf waren ze, gedeshydrateerd; kun je dan nog lekker scheuren? Nada.Straks opent wel iemand nog eens een rugprotector-topic; hier 200 meter vandaan verongelukte een motorijder met alles daarop en daaraan; integraalhelm, racelaarzen, sliders, rugprotector...nek gebroken. Besluit; ik rij relaxed, jeans, stevige HG-schoen, zomervestje (gaas)geen gloves
 
Ik heb hier een stukkie over gelezen,de dame op de foto's was van haar racefiets gevallen toen ze van de berg af fietste.

Tja dat kan hardgaan met de racefiets, ik klap ook wel eens met 70 a 80 naar beneden en dan rijd je natuurlijk gewoon in je korte broekie meestal wel een helm.

Maar daar ga je dus al, dan moet je dus alles gaan verbieden iedereen lekker veilig binnen blijven. Mensen moeten af en toe gewoon eens zelf hun gezond verstand gebruiken. En hebben we nou echt de illusie dat de ziektekostenpremie omlaag gaat als beschermende kleding verplicht wordt? Die anderhalve in tangaslip geklede motorrijder die eens onderuit gaat. Of zijn het substantiele aantallen? Iemand cijfers?

Wat wel een goed idee is als rijscholen hameren op het belang van goede beschermende kleding en minstens zo belangrijk: gehoorbescherming.
 
nou ik heb de arm van mijn dochter gezien nadat ze met een kort shirtje met haar fiets de dijk afschoof.... sorry... maar voor mij alleen volledig leer dan... :r
 
.....

En hebben we nou echt de illusie dat de ziektekostenpremie omlaag gaat als beschermende kleding verplicht wordt?
.....

Ziektenkostenpremie & verzekeringspremie zou omlaag gaan als ze buikschuivers zouden verbieden of ze zouden limiten tot 160 km/h

Statistisch gezien zijn buikschuivers in de meeste ongevallen betrokken, worden buikschuivers het meeste gejat.

Liefst zou ik nog zien dat ze een speciale lage premie voor choppers/tour motorn zouden inlassen.
 
Ziektenkostenpremie & verzekeringspremie zou omlaag gaan als ze buikschuivers zouden verbieden of ze zouden limiten tot 160 km/h

Statistisch gezien zijn buikschuivers in de meeste ongevallen betrokken, worden buikschuivers het meeste gejat.

Liefst zou ik nog zien dat ze een speciale lage premie voor choppers/tour motorn zouden inlassen.
Bronvermelding a.u.b. :W
 
Nou heb ik toch ineens een enorme flashforward van een deja vu waarvan ik zou zweren dat ik hem eerder heb gezien... Het ging over kledingtopics...
 
Jammer dat, iig hier, www.motorgestolen.com niet werkt.
Daar had het denk ik wel opgestaan wat de meest gestolen motoren zijn :Y

Maar als je op bijvoorbeeld alleen al op MF tegenkomt wat er gestolen wordt, zijn het toch wel meestal de racertjes :Y
Op MF komen ook veruit het meest racertjes... Dus allicht dat je op MF het meest leest over gestolen racertjes. :z
 
Lastig ja, als jij van je fiets wordt gereden en je hebt toevallig niet genoeg leer aan mag je ook nog es ff betalen? T'is hier geen USA.

Is eigenlijk wel een goeie, heb hier zelf ook weleens over nagedacht. Als je onderuitgaat op de fiets (door wat voor reden dan ook) en op het asfalt terecht komt is dat ook helemaal niet fijn, en kan flinke littekens achterlaten.

Maar goed, waar leg je de grens? Dan zou je als voetganger ook met helm en pak moeten kunnen rondlopen, en dat gaat toch echt ff te ver... :)
 
Op MF komen ook veruit het meest racertjes... Dus allicht dat je op MF het meest leest over gestolen racertjes. :z
O, maar ik lees ook over de gestolen HD's, toerders, en brikken op deze en meerdere sites, maar volgens mij zijn het toch de racertjes die het vaakst gestolen worden :Y :z
 
Gisteren reed ik richting hellevoetsluis , bij klein polderplein de rijks op .
Na nog geen 5 min zag ik weer in de tegengestelde richting een groep motor rijders komen.
schitterend gezicht als je z'n groep aan ziet komen ik denk minimaal wel een motor of 20 a 25 heerlijk dat geluid van die motor's .
Echter verbaas ik me nog steeds dat men in een t shirt op de snelweg rijd .
er waren er een paar bij waar de t shirt zo hoog opgekropen zat door de wind.
ik dacht nog christus als die op zijne plaat gaat dan heb je het bijzonder slecht .
wat vinden jullie er van in t shirt korte broek op de motor en dan met een gang van minimaal 120 ??

Ik was vh weekend een rondje maken, en heb een stuk Italie meegepikt, stukje Stelviopass gereden en de Umbrailpass. STERVENS druk met Italianen en ik denk dat 70% met Jeans en spotschoentjes reden. En als idioten rijden... daarom heb ik de Stelvio niet helemaal gereden want t is gewoon niet leuk meer in t weekend. Wel een paar schuivers gezien onderweg, ik wil niet weten hoe de mannen er bij lagen als ze alleen met jeans, tshirt en sportschoentjes reden... :N

full


Maar ik ga zelf ook niet helemaal vrijuit. Ik rij met dit warme weer ook weleens met jeans aan naar t werk. Ik rij dan wel rustiger dan normaal, maar een ander kan je ook aanrijden en dan ben je nat. ook niet optimaal beschermd.
 
Zo ben ik in Rotterdam in de Maastunnel ook een groep motorrijders tegengekomen. Antillianen waren het d8 ik. Ze waren zeker met 30 man. Allemaal Hayabusas en andere big fuckers. Wat een kabaal en wat een capriolen!!! Die gasten kunnen rijden dat is wel zeker, maar beschermende kleding no way. Wel stoer om zo'n grotere groep tegen te komen en vooral ook in de tunnel. Je weet niet wat je overkomt.
})

Als je in de Maastunnel iemand TEGENkomt, ben je natuurlijk wel aan het spookrijden.....................
 
Zo ben ik in Rotterdam in de Maastunnel ook een groep motorrijders tegengekomen. Antillianen waren het d8 ik. Ze waren zeker met 30 man. Allemaal Hayabusas en andere big fuckers. Wat een kabaal en wat een capriolen!!! Die gasten kunnen rijden dat is wel zeker, maar beschermende kleding no way. Wel stoer om zo'n grotere groep tegen te komen en vooral ook in de tunnel. Je weet niet wat je overkomt.
})


Totdat ze op jouw motor voorbijrijden waar ze "capriolen" mee uithalen.

Groet,
Een ervaringsdeskundige uit de regio.

P.S., ik durf op andermans motor ook erg ruig te rijden, zeker als de eigenaar niet weet dat ik zijn/haar motor heb "geleend"...
 
als je geen beschermende kleding draagt en valt, is dat toch je eigen schuld. maar wat als je een aanrijding krijgt die jou schuld is, wat moet de koekblikker dan doen als je vel over een hele lang spoor terug te vinden is, daar moet je ook eens aan denken als je zonder pak op je motor stapt of wat denk je van de hulpverlener die je tussen het asfalt uit moet peuteren om al je resten weg te halen. DENK DAAR OOK EENS AAN, ALS JE ZONDER PAK OP JE MOTOR STAPT.
is inderdaad het eerste waar ik aan denk als ik mijn pak aantrek; om die arme hulpverlener te sparen straks nadat ik gevallen ben. Not! B|
Doe ik toch echt voor mijn eigen lijfbehoud. En voor mijn eigen lijfbehoud is het soms beter om zonder leren pak te rijden, omdat ik het met zo heet krijg dat mijn hoofd begint te duizelen (= ook niet echt veilig). :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan