Veel olie op de weg...

JoKing

MF veteraan
8 jul 2001
1.995
0
Putten
Toen ik vanmorgen naar mijn werk reed, viel me op hoeveel olie er op de weg ligt.
De weg was nat en toen zag je echt plassen olie liggen. Ik word soms een beetje angstig als ik door een bocht ga en ik zie zo'n plas liggen die ik niet goed kan ontwijken.

Wat is jullie ervaring hier mee?
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad vooral leuk als het een tijd droog is geweest en het gaat dan regenen: voorzichtig rijden!
Ik probeer ze altijd wel te ontwijken, net als zand, grind, putdeksels, glas etc. Nog beter vooruit kijken helpt al iets denk ik.
 
Op woensdag 20 maart 2002 09:39 schreef JoKing het volgende:
Toen ik vanmorgen naar mijn werk reed, viel me op hoeveel olie er op de weg ligt.
De weg was nat en toen zag je echt plassen olie liggen. Ik word er soms een beetje angstig als ik door een bocht ga en ik zie zo'n plas liggen die ik niet goed kan ontwijken.

Wat is jullie ervaring hier mee?

Gisteravond laat toen ik naar huis reed had een auto iets verloren, gelukkig zag ik het op tijd, weet niet of het olie of benzine was, maar glad zal het wel zijn ! Later nog een plas van dezelfde auto. Kon precies zien waar ie heen ging. Misschien wel een ongeluk gebeurd en dat ie achter zo'n takelwagen hing en mooi uitlekte op straat |(

Verder zie ik niet zoveel olie.. wel ENORM veel bitumen.
 
Vertrok laatst in de regen aan het verkeerslicht, met choke nog aan zonder gas te gevenn In plaats van te vertrekken draaide ik een kwart pirouette
Op de grod lag zo'n lekkere regenboogkleurige plas diesel :j
 
Inderdaad als het een tijd droog is geweest en het gaat regenen dan zie je schuim ontstaan achter de wielen van rijdende auto's. Oppassen dan!
 
Op woensdag 20 maart 2002 09:47 schreef JK het volgende:Verder zie ik niet zoveel olie.. wel ENORM veel bitumen.

Staat in de nieuwste Mag-a-zine (blad van de MAG) nog een stukje over. Wegbeheerders lijken het nog niet echt te leren :(
 
Vertrok laatst in de regen aan het verkeerslicht, met choke nog aan zonder gas te gevenn In plaats van te vertrekken draaide ik een kwart pirouette
Op de grod lag zo'n lekkere regenboogkleurige plas diesel :j
Vandaar dat er ook het advies gegeven wordt om met de motor voor, of is het juist achter :? de stopstreep te gaan staan.
Dus meer naar het stoplicht toe...
 
Bij de brandweer ook vaak de taak om diesel te ruimen (inderdaad, speciaal voor de motorrijders), wordt nl. spekglad als het regent (en ik kan het weten met de FJ1200 :( ).

Een keer een vrachtwagen gehad die echt heel veel verloren had: in de bebouwde kom en de oprit al zo'n 7 uur met opruimen bezig geweest. Let op: op de snelweg wordt niet geruimd (alleen grote plassen) omdat er anders teveel files door het opruimen ontstaan.

Ook leuk verhaal: bus iets te hard over een drempel (hoezo verkeersveilig), 6 km verderop was de motorolie op.
 
een of andere knuppel is afgelopen zondag over een verkeersheuvel gereden op de hoek van de straat waar ik woon, loopt er dus een oliespoor van 20m bij ons door de straat.
 
Bij de brandweer ook vaak de taak om diesel te ruimen (inderdaad, speciaal voor de motorrijders), wordt nl. spekglad als het regent (en ik kan het weten met de FJ1200 :( ).

Een keer een vrachtwagen gehad die echt heel veel verloren had: in de bebouwde kom en de oprit al zo'n 7 uur met opruimen bezig geweest. Let op: op de snelweg wordt niet geruimd (alleen grote plassen) omdat er anders teveel files door het opruimen ontstaan.

Ook leuk verhaal: bus iets te hard over een drempel (hoezo verkeersveilig), 6 km verderop was de motorolie op.

JA en probeer je verhaal dan maar eens te verhalen...
 
Afgelopen zondag lag er olie/vet/smerigheid op de oprit van de A6 ter hoogte van Lelystad Noord richting Emmeloord. Het was zo'n brede zwarte streep in het midden van de oprit. Ondanks dat ik bijna tegen de witte streep van de vluchtstrook reed, vond mijn achterwiel het nodig om te gaan glibberen. I was not amused :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan