ex-motorloos
MF veteraan
Er zitten toch koffers op een RT? Neem je daar wat jerrycans reservebrandstof in mee..Vind ik nog best weinig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er zitten toch koffers op een RT? Neem je daar wat jerrycans reservebrandstof in mee..Vind ik nog best weinig
Speciaal naar belgie om te tanken en dan die koffers vol met benzine.Er zitten toch koffers op een RT? Neem je daar wat jerrycans reservebrandstof in mee..
Misschien overbodig en totaal niet wat TS zijn bedoeling is maar ik ben op de motor juist blij geen contact te hebben. Motorrijder is juist afzondering in je helm. Wind rond de helm is deel van de beleving. Misschien ben ik teveel old school, maar al dat gedoe met DCT, muziek, telefoon en communicatie op de motor is voor mij het pure motorrijden er vanaf. Navigatie, dat kan nog net, ook daar moest ik flink aan wennen.
Je valt in herhaling, we weten het nu wel. Ik zou zeggen koop het niet, gebruik het niet, doe lekker waar je zelf zin in hebt en laat anderen lekker hun ding doen.Ik heb wind en turbulentie en vindt het heerlijk. Dat is motorrijden, toch?
Tegenwoordig willen we alles, motorrijden maar geen wind, wel muziek en het liefst een conference call kunnen doen met alle vrienden. We willen ook niet meer schakelen wat er is toch DCT.
Als we dan al schakelen willen we geen koppeling meer gebruiken, we willen een quickchifter.
Ik ben niet tegen vooruitgang, maar vraagt me af of men nog wel motor wil rijden?
Zomaar een gedachte die al een tijdje in m'n hoofd dwaalt.
Ik wil gewoon niet doof worden. Heeft niks met comfort, bellen of wat dan ook te maken. Tinnitus is niet leuk.Ik heb wind en turbulentie en vindt het heerlijk. Dat is motorrijden, toch?
Tegenwoordig willen we alles, motorrijden maar geen wind, wel muziek en het liefst een conference call kunnen doen met alle vrienden. We willen ook niet meer schakelen wat er is toch DCT.
Als we dan al schakelen willen we geen koppeling meer gebruiken, we willen een quickchifter.
Ik ben niet tegen vooruitgang, maar vraagt me af of men nog wel motor wil rijden?
Zomaar een gedachte die al een tijdje in m'n hoofd dwaalt.
Eens, daarom draag ik oordoppen.Ik wil gewoon niet doof worden. Heeft niks met comfort, bellen of wat dan ook te maken. Tinnitus is niet leuk.
30l is nog leuker qua bereikIk ben zo vreselijk blij met mijn 27 liter tank op de RT. Heerlijk om je niet druk over de range te maken.
Denk niet dat ik die 3 liter ga merken. Er heeft altijd iemand een langere zullen we maar zeggen. Maar het verschil vergeleken met het bereik van bijvoorbeeld een FZ6 of SV650 is wel gigantisch. In Nederland nooit een punt maar het buitenland soms wel handig.30l is nog leuker qua bereik
Maar minder leuk aan de pomp, duurt zo lang en je tank niet voor 40 euro vol...
Een iets duurdere oplossing maar werkt voor mij perfect.Tot 2 weken geleden reed ik een triumph street triple, een naked dus, en op de snelweg geeft dit heel veel windgeluid, maar geen turbulentie. Mijn huidige Tiger sport met ruit is vooral een turbulentieprobleem.
Anyway, Ondanks dat ik rij met een "stille Shoei Neotec 2", is het bij lange snelwegritten gewoon nodig om oorbescherming te dragen, tenzij je het niet erg vind om tinitus te krijgen.
Geluiden onder de 75dB zijn veilig. Bij hogere waardes moet je blootstelling in tijd beperken. 85dB gedurende langer dan 8u overschrijdt de veiligheidsgrens. En zo wordt die tijd korter naargelang de geluidswaarde. 88dB/4u , 91dB/2u. ( 3dB is verdubbeling van de geluidsdruk)
Op de motorfiets hangt het van je helm af en van de turbulenties ( door je scherm vb) , maar metingen die je hier en daar ziet geven aan dat je aan 120km/u eigenlijk richting 102dB mag aannemen. (10 minuten kan al schadelijk zijn....)
Voor mezelf heb ik een excellente "doe het zelf" oplossing gemaakt (een paar vrienden rijden er ook al mee) , om heel kostvriendelijk goede op maat gemaakte oorpluggen te maken gecombineerd met (bluetooth) oortjes. (In mijn geval niet bluetooth omdat ik het kabeltje in het comsysteem van mijn helm plug, dat comsysteem is dan wel bluetooth).
Wat heb ik nodig : Een setje JBL tune 110 Bluetooth oordoppen : 25€ en TFC Troll Factory type 8 kneedsilicone vanop amazon : 42€ (maar hiermee kan je 50 of meer doppen maken.....). Het zijn 2 potten die je 1 op 1 mengt om te reageren. 500gr en je gebruikt 6gr/oor
Het proces :
Van elk van de 2 komponenten 3gr afwegen op keukenweegschaaltje
Vervolgens 40 seconden kneden tot homogene kleur en in een bolletje draaien
En dan heb ik nog 1,5minuut de tijd voor de volgende acties:
De putty in mijn oor duwen ( ja het is veilig) , goed diep aandrukken en in de vorm van de oorschelp duwen , net alsof je een gewone plug maakt en vervolgens het oortje (zonder siliconeuiteinde) op de goede plaats in de putty in je oor duwen en vervolgens alles netjes aandrukken tot een perfect geheel. Het is wel belangrijk om het uiteinde van het oortje met wat tape te beschermen vooraleer je het in de putty drukt.
Dat laat ik dan 15 minuten in m'n oor uitharden vooraleer te verwijderen.
Na het voorzichtig verwijderen van de mold met oortje is er nog wat werk met een scherp mesje om de overtollige silicone van rond het uiteinde van de uitgang van de oortjes te snijden en met een dremeltje heb ik de buitenkant van de silicone plug ook wat afgewerkt.
Dan nog het andere oor et voila, we hebben een setje bluetooth custom molded earphones voor onder de helm.
Ze beschermen het gehoor en ze staan draadloos in contact met m'n GSM, waarop ik waze en spotify gebruik.
Ik kan overigens de jbl doppen uit de silicone molds halen en terugplaatsen indien nodig, maar op zich zitten ze stevig vastgeklemd in de silicone.
20211127_181923 by gvygvy, on Flickr
20211127_135443 by gvygvy, on Flickr
20211127_180536 by gvygvy, on Flickr
Het sluit je oren perfect af dus je hebt heel goede geluidsdemping tegen vooral windruis. Turbulentie is wat lastiger want dat is laag in frequentie en dus komt dat geluid niet enkel via de gehoorgang, maar ook via trillingen van je hoofd.
De oortjes, geven een prachtig geluid als je ze juist hebt ingebracht, veel beter dan ingebouwde luidsprekers in de helm. EN ja ik kan ook muziek luisteren aan 120km/u op de autosnelweg. WAZE staat ook altijd op.
Voor mezelf is het ook veel comfortabeler dan oordoppen, want je ervaart eigenlijk nergens druk tegen je gehoorwanden als je ze inhebt. Deze kan ik probleemloos meerdere uren inhebben, maar voor mezelf lukt dat niet met oordoppen.
De uitgeharde silicone kan je qua hardheid vergelijken met een potloodgom.
Prima spul inderdaad alleen ik vind oordoppen in moeten doen en dan je helm altijd gedoe. Speakers zijn praktischer zeker als je het voor woon werk gebruikt. Ik geloof verder direct dat het beter klinkt. Shure maakt goed spul met de in-ears.Een iets duurdere oplossing maar werkt voor mij perfect.
Beveel het in mijn omgeving ook aan iedereen aan, en de ene helft kan net als ik niet meer zonder, de andere helft vind het niks...
Maar dat is een Sena 20s/30s/50k met doppen van Shure se 215/425/535.
Beetje afhankelijk hoeveel je er voor over hebt welke je koopt. Ze hebben allemaal een schuimpje voor in je oor, en blokkeren alle rijwind.
Van een mt09 met een maximum bereik van 240km, maar meestal rond de 200km tanken naar 400km op het gemak/vlot rijdend met uitschieters naar 500km is wel zeeer aangenaam inderdaad.Denk niet dat ik die 3 liter ga merken. Er heeft altijd iemand een langere zullen we maar zeggen. Maar het verschil vergeleken met het bereik van bijvoorbeeld een FZ6 of SV650 is wel gigantisch. In Nederland nooit een punt maar het buitenland soms wel handig.