Veel rijwind

Die dopjes hebben wat ik zo kan vinden 20dB demping...
Dat is niet echt zo heel erg veel demping... (relatief aan andere dopjes)

Al andere overwogen?
 
Ik heb ondertussen een rondje zonder kuipruit en spiegels gereden, met en zonder oordoppen om het te vergelijken. Het lawaai is aanzienlijk minder. Na lang zoeken heb ik dit kunnen vinden
1660418226864.png


Dit is standaard
1660418283294.png


Dit is wat ik nu heb
1660418323664.png


Koop een instelbare opzetruitje en experimenteer met verschillende hoogtes….herrie heb je altijd in meer of mindere mate.

met normale snelheden heb winddruk net boven mijn vizier…en voor mij is het prima te doen.
Heb ik inderdaad ook voorbij zien komen, deze heb ik besteld en hoop deze te kunnen monteren op een ander windscherm. Heb namelijk een soort van tour windscherm gevonden die wat rechterop staat
Die dopjes hebben wat ik zo kan vinden 20dB demping...
Dat is niet echt zo heel erg veel demping... (relatief aan andere dopjes)

Al andere overwogen?
Heb ik al overwogen maar die ik nu heb blijken al meer te horen dempen dan nodig is
Google eens op double bubble scherm/windscreen,die zijn zeker nog wel te vinden.
Door de leeftijd van de motor kan het intussen wel wat moeilijker zijn.
Bij Ali verkopen ze er in elk geval nog.
Had zelf een standaard kuipruit maar door schade heb ik deze moeten vervangen. Kon in de buurt een double bubble scherm kopen welke ik dus nu al heb. Of het beter of slechter is dan standaard weet ik niet maar volgens anderen op fora's is het verschil nihil
 
En natuurlijk niet het geluid op 100% zetten.. want da's een recept voor gehoorbeschadiging..

Als je stilstaat zet je toch ook je koptelefoon niet op max volume? Dan wordt je kei doof. Onderweg met wind komt er nogsteeds hetzelfde aantal (te veel) db's uit die koptelefoon.
Daarom heb je in de wat duurdere setjes automatische volumeregeling. Past zich aan aan het omgevingsgeluid. Ideaal.
En voor degenen die het niets vinden om met muziek te rijden of te moeten communiceren; Boeien! Dat interesseert TS niet. TS zoekt een oplossing voor zijn probleem, niet jullie meningen over wel of niet met een communicatiefste rijden
 
Daarom heb je in de wat duurdere setjes automatische volumeregeling. Past zich aan aan het omgevingsgeluid. Ideaal.
En voor degenen die het niets vinden om met muziek te rijden of te moeten communiceren; Boeien! Dat interesseert TS niet. TS zoekt een oplossing voor zijn probleem, niet jullie meningen over wel of niet met een communicatiefste rijden
Kijk dat is idiaal! Thanks was af en toe meer mijn levens/rij stijl aan het verdedigen dan dat ik tips kreeg. Allen waar ik wel wat aangehad heb dank! en voor de gene waar ik niets aan heb gehad wees niet getreurd ik zal het onthouden.

Voor nu is het plan nog even opzoek naar een andere kuipruit, kan ik niks vinden dan wordt het deze.
1660419928831.png


Ik las nog wel iets moois over turbelentie en dat is dat eigenlijk de lucht niet alleen voor je kuipruit langs moet maar het mooiste is ook ergens een gat hebben zodat de lucht er ook achter langs kan zodat je dus juist geen turbelentie creëert. wordt bij veel nieuwe motoren al toegepast, geen idee hoe ik dat hier ga toepassen.
 
Via www.nr1motor.nl zie ik nog best een aantal ruitjes voor een F3. Misschien zit daar wat tussen voor je. Ik heb zelf jarenlang met een F2 gereden, daar heb ik eigenlijk ook altijd last van herrie en turbulentie gehad, ongeacht de ruit. Ken ook verhalen waarbij een andere ruit wel de oplossing was. De herrie kan helaas door veel verschillende factoren ontstaan. Bij mij werd het een stuk minder toen ik een jas met een hoge kraag kocht.
 
Via www.nr1motor.nl zie ik nog best een aantal ruitjes voor een F3. Misschien zit daar wat tussen voor je. Ik heb zelf jarenlang met een F2 gereden, daar heb ik eigenlijk ook altijd last van herrie en turbulentie gehad, ongeacht de ruit. Ken ook verhalen waarbij een andere ruit wel de oplossing was. De herrie kan helaas door veel verschillende factoren ontstaan. Bij mij werd het een stuk minder toen ik een jas met een hoge kraag kocht.
Thanks! Inderdaad aantal kuip ruitjes waarvan 1 soortgelijke als die ik gevonden had.
Wat jammer dat dat dus best wel een vaak voorkomend probleem is bij de oudere CBR's. snap dat het sport motoren zijn maar tijdens toeren zit je dus in volle turbelentie
 
Toch zou je nog eens serieus moeten kijken/nadenken over je helm. Een goed stille helm heeft aan de onderkant een kinflap en kraag die bijna afsluit. De wind en dus lawaai kunnen minder of zelfs niet naar binnen. Je moet er nu met deze temperaturen niet aan denken, maar doe maar eens een flinke shawl om je nek die lekker aansluit onder je helm. Je schreef al dat het scheelt als je je hand er voor houdt. Naast een ander kuipruit investeren in een betere helm doet een hoop.
Hier een voorbeeld van Schuberth C5
IMG_0763.jpeg

Hier een voorbeeld van Shoei Neotec 2
01341f5a-2b4c-40ca-95ec-febcabf5ab1b.jpg

Beide stille systeemhelmen.
 
Inderdaad, de Neotec II en de C5 schijnen stil te zijn maar, vergeleken met andere helmen, zo duur dat niet elke motorrijder ze betalen kan. Nu heeft TS een helm van het huismerk van Polo. Dat is dan weer de andere kant van het spectrum. In de middenklasse, van HJC of Nolan e.d. kun je ook al een best goede helm kopen.
 
Die heb ik ook gehad op mijn CBR 600 F3. Had hem zelf gemonteerd, kwam vanaf de standaard ruit.
Uiteraard: de herrie was veel erger dan met de standaard ruit. Door dat bubbeltje duw je juist de wind tegen je helm, anders was die op je borst gekomen.

Mijn ervaring is dat je beter een kleinere dan een grotere ruit kan hebben. Een ruit moet namelijk wel heel erg groot worden wil je voldoende uit de wind zitten, alles er tussenin geeft juist veel turbulentie op je helm en meer herrie.

Op al mijn motoren ben ik juist van de 'touring' ruiten afgestapt en naar een kleinere gegaan (TDM850, Tiger 800, KTM1090)

Als ik jou was zou ik beginnen met een originele ruit te monteren.

edit: ik ben 1.88m.
 
Die heb ik ook gehad op mijn CBR 600 F3. Had hem zelf gemonteerd, kwam vanaf de standaard ruit.
Uiteraard: de herrie was veel erger dan met de standaard ruit. Door dat bubbeltje duw je juist de wind tegen je helm, anders was die op je borst gekomen.

Mijn ervaring is dat je beter een kleinere dan een grotere ruit kan hebben. Een ruit moet namelijk wel heel erg groot worden wil je voldoende uit de wind zitten, alles er tussenin geeft juist veel turbulentie op je helm en meer herrie.

Op al mijn motoren ben ik juist van de 'touring' ruiten afgestapt en naar een kleinere gegaan (TDM850, Tiger 800, KTM1090)

Als ik jou was zou ik beginnen met een originele ruit te monteren.

edit: ik ben 1.88m.
Ik heb de cbr f3 gehad en had juist veel minder last met die andere ruit. Standaard ruit was bij veel erger qua ruis/ turbulentie.

Ofwel, tis persoonlijk...gewoon lekker uittesten
 
Die heb ik ook gehad op mijn CBR 600 F3. Had hem zelf gemonteerd, kwam vanaf de standaard ruit.
Uiteraard: de herrie was veel erger dan met de standaard ruit. Door dat bubbeltje duw je juist de wind tegen je helm, anders was die op je borst gekomen.

Mijn ervaring is dat je beter een kleinere dan een grotere ruit kan hebben. Een ruit moet namelijk wel heel erg groot worden wil je voldoende uit de wind zitten, alles er tussenin geeft juist veel turbulentie op je helm en meer herrie.

Op al mijn motoren ben ik juist van de 'touring' ruiten afgestapt en naar een kleinere gegaan (TDM850, Tiger 800, KTM1090)

Als ik jou was zou ik beginnen met een originele ruit te monteren.

edit: ik ben 1.88m.
Mijn standaard ruit is helaas gesneuveld door een valpartij, heb toen de double bubble in de buurt voor 20euro kunnen ophalen. Ik heb gister een rondje zonder kuipruit gereden en vang als nog wel veel wind maar het is volgens mij geen turbelentie.
Ik heb de cbr f3 gehad en had juist veel minder last met die andere ruit. Standaard ruit was bij veel erger qua ruis/ turbulentie.

Ofwel, tis persoonlijk...gewoon lekker uittesten
Ik kan helaas niet met de standaard ruit testen maar denk dat ik toch voor die touring ruit ga, lang gezocht en en zijn normaal gesproken 100 euro. deze is 63e, mocht deze toch niet bevallen dan kan ik altijd deze nog verkopen en een standaard kopen.
 
De motor is het type buikschuifer, dat betekent dat je plat op je motor moet gaan liggen naar voren met je giegel net achter dat raampie.
Motor rijden zonder wind in de helm is echt heerlijk en als je rechtop wilt zitten dan toch maar ander modelltje.
Een goede helm helpt een beetje maar beter een juist windscherm waarbij de wind over je heen gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan