N.Holgerson
‘74 Guzzi
Het betreft een Honda GX240 blok, geen motorfiets maar een aggregaat dus. Hopelijk toegestaan door de mods gezien de universele aard van het onderwerp.
zuigerveren, compressie etc OK
bij demonteren cilinderkop letterlijk een plasje olie in de cilinder op de zuiger.
Cilinderwand ziet er prachtig glad uit, geen groeven of blauwige brand strepen.
de uitlaatklep en uitlaatpoort zat vol kool en vieze shit.
ik verdenk de klepseals, maar wanneer hebben deze teveel speling ? Filmpje toegevoegd, de uitlaatklep heeft voelbare axiale speling maar is dit genoeg voor roken als een 2 takt?
(De hele straat letterlijk blauw)
Ik wil best de zuiger en zuigerveren vervangen maar bij dit type motor moet het blok gesplitst worden omdat carter en cilinder 1 geheel is. Dus geen afneembare cilinder met voetpakking, dus dat wil ik voorkomen...
heb ik nog speciale tools nodig die ik moet bestellen alvast?
dank!
zuigerveren, compressie etc OK
bij demonteren cilinderkop letterlijk een plasje olie in de cilinder op de zuiger.
Cilinderwand ziet er prachtig glad uit, geen groeven of blauwige brand strepen.
de uitlaatklep en uitlaatpoort zat vol kool en vieze shit.
ik verdenk de klepseals, maar wanneer hebben deze teveel speling ? Filmpje toegevoegd, de uitlaatklep heeft voelbare axiale speling maar is dit genoeg voor roken als een 2 takt?
(De hele straat letterlijk blauw)
Ik wil best de zuiger en zuigerveren vervangen maar bij dit type motor moet het blok gesplitst worden omdat carter en cilinder 1 geheel is. Dus geen afneembare cilinder met voetpakking, dus dat wil ik voorkomen...
heb ik nog speciale tools nodig die ik moet bestellen alvast?
dank!