Veel rook uit de uitlaat

marteun

Rookie
7 apr 2022
17
32
Beste rijders.
Ik heb een Suzuki gs 450L uit 85.
Heb nog geen rijbewijs (over3weken examen) maar wilden vandaag zoals wel vaker even de motor starten en ff laten lopen niet op rijden maar gewoon dat de motor niet te lang stil staat. Maar vandaag heb ik de motor even wat langer dan normaal laten draaien en merk nu pas op dat er veel rook uit een van de uitpijpen komt wat kan het zijn? Bij een 2takt zou ik zeggen de mengsmering is niet goed maar bij een 4t weet ik het nog niet zo hahah wie weet raad????
 

Bijlagen

  • VID_20220508_181122.mp4
    12,7 MB
Motorblokken die met regelmaat gestart worden en alleen maar een beetje stationair staan te pruttelen, lopen alleen maar dicht te kolen en daarnaast is er een verhoogde kans op condens in je blok. Je doet er beter aan de accu aan een druppellader te hangen tot je kan rijden. Als de motor een keer goed warm is gereden en vervolgens dit blijft doen, praten we over een probleem.
 
Heb je nou al eens een rit gemaakt van meer dan een half uur?

Hij is er wel druk mee ;)
 
Het filmpje zou wat langer moeten duren want ik zie je een keer of drie gas geven, maar bij de laatste keer is het roken een stuk minder. Dat lijkt mij daarom een probleem met een klepgeleider. Waarschijnlijk de klepseal verdroogd, misschien gescheurd waardoor hij olie langs de klepsteel naar binnen zuigt.

Als hij het langs de zuiger opzuigt rookt hij constanter bij het gasgeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan