veel tankstations gesloten 1 januari

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Laat je niet verrassen en zorg dat je niet zonder benzine komt te staan. Onderstaand artikel heb ik van http://nu.nl/document?n=49247 (www.nu.nl).

Komst euro houdt meer tankstations dicht op 1 januari

BUNNIK - Door de invoering van de euro zullen op 1 januari meer tankstations dicht zijn dan gebruikelijk. De Bovag verwacht dat 60 procent van de pompstations gesloten zal zijn. Normaal is de helft dicht.

De pompen vrezen dat zij ook gebruikt zullen worden als wisselkantoor: klanten betalen met biljetten en moeten munten terugkrijgen. Op 2 januari is dit probleem al voor een deel opgelost omdat andere winkels en banken ook open zijn.

Het zijn vooral de kleinere stations die 1 januari dicht zijn. Uit een onderzoek van Bovag blijkt dat 82 procent van de kleine pompstations gesloten is en 67 procent van de middelgrote. De grote stations langs de snelwegen zullen meestal wel geopend zijn.

De Bovag is daarom zaterdag de actie \'Even aan denken, voor 1 januari tanken\' begonnen. De brancheorganisatie adviseert automobilisten met een volle tank het nieuwe jaar in te gaan, ook al omdat de accijns op 1 januari omhoog gaat, waardoor benzine duurder wordt.

Bagger, wordt het alweer duurder!!! Klote-accijns! Die amerikanen (en andere Europeanen) lachen zich dubbel vanwege die bespottelijke benzineprijzen hier in Nederland! :(
 
Maakt me geen bal uit. Ben die dag toch niet in staat om te rijden.

[edit] Accijnsverhoging is nooit ok [edit]
 
Laatst bewerkt:
Zal wel een stukje met de auto moeten die dag, maar nu ik dit weet gooi ik hem oudejaarsdag wel ff helemaal vol
 
Met een volle tank het nieuwe jaar in? Is idd wel een goeie tip :} . En de benzine alweer duurder? :( :( :( :( Ik ben blij dat ik in Nijmgegen woon; tank ik toch meestal goedkoper dan ergens anders.
 
Hmm.. ik zie dat ik dit topic wellicht in het verkeerde forum heb geplaatst, waarschijnlijk te blamen aan mijn onoplettendheid.

Oja, voor de oplettende moderator: mijn topictitel
bevat een spelvoutje; tankstation zonder -s op het eind. Als iemand zin heeft om dit ff te veranderen, dan stoort niemand zich daar aan :}
 
Zo\'n voordeel heb ik ook: woon aan de grens van belgie :)

Hehe, same hier, alleen ik woon in België :P
Dit is eerder een topic voor algemeen btw

moved wiwtd -> alg

Tankstations staat al met S btw
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben gelukkig een Tango hier in Nijkerk, sindsdien is iedereen een stuk goedkoper geworden :)
 
Hmmz de regering grijpt de kans natuurlijk direct om de accijnzen omhoog te gooien. Stelletje vuile graaiers zijn het. :(
 
Het zal me echt jeuken, heb toch een paar dagen nodig om nuchter te worden
:r

Sjah, maar anderen (waaronder ik) begaan die jaarlijkse burgerlijke traditie om op 1 januari de familie te bezoeken en zo een feestdag ervan te maken. Niet dat ik dan altijd in zo\'n feestelijke stemming ben, maar het is ergens toch wel gezellig. :)
 
Sjah, maar anderen (waaronder ik) begaan die jaarlijkse burgerlijke traditie om op 1 januari de familie te bezoeken en zo een feestdag ervan te maken. Niet dat ik dan altijd in zo\'n feestelijke stemming ben, maar het is ergens toch wel gezellig. :)
mijn hele familie is 1200km verweg. Dus toch maar het alcohol
 
mijn hele familie is 1200km verweg. Dus toch maar het alcohol

Hmm.. das idd een pokke-eind weg. En om dat ff met de motor te gaan rijden... ben je een dag onderweg.

In Polen (neem aan dat je er wel bent geweest) kun je trouwens ook best wel lekker motor rijden, niet? Zover ik weet geen flitsers, politie of andere snelheidscontroleurs op de wegen daar.
 
Valt wel tegen, de wegen zijn van slechte kwaliteit, niet prettig met auto, maar zeker niet met de motor. Je hebt wel plekken met een heuvellandschap, dus veel mooie bochten, weinig verkeer....en veeel mooie bochten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan