Veel tijd nodig om op toeren te komen

Rico_man

Rookie
25 feb 2002
15
0
Rotterdam
Dag mensen,

Ben een tijd geleden (in december) onderuit gegaan met mijn motor (gixxer 1100 \'93). Motorische schade laten opknappen, maar wat ik nu merk is dat, als hij stationair draait en dan de gas snel open draai, hij veel tijd heeft om op toeren te komen. Voorheen sprong hij gewoon op de juiste toeren. Als hij een maal boven de 2000 rpm zit, merk ik geen problemen, dan reageert hij gewoon vlot. Wel draait hij stationair op 500 rpm, voorheen was dat 1000.
Weten jullie misschien waardoor dit kan komen? Heb ong. 400 km geleden carburatie en kleppen laten stellen.

Ander vraagje, de dealer vertelde mij dat hij de caburatie, de 4 stukken (ofzoiets) parallel had afgesteld. Is dat goed of slecht, want ik merk dat hij minder snel is in acceleratie. Toen ik voorheen ong. 6000 - 11000rpm maakte, voelde ik een geweldige versnelling (kicke). nu gaat dat gelijk op.
 
Van dat afstellen heb ik geen kaas gegeten.
Over dat toerental (stationair): heb je al geprobeerd het toerental te verhogen d.m.v. zo\'n stelschroef? Dan kan je het toerental zelf stellen en weer op 1000 zetten.
Verslikt de motor zich ook niet als je aan het gas draait.
Veel suc6 verder!
 
Wel draait hij stationair op 500 rpm, voorheen was dat 1000.
Weten jullie misschien waardoor dit kan komen?

Is normaal, komt omdat je motor niet goed stationair loopt, gewoon je stationait goed afstellen, is vaak de meest duidelijk aanwezige stelschroef (bij mij een zwart plastic schroef)
Vaak stel je deze af met een schroef voor alle caberateurs...

Heb ong.
Ander vraagje, de dealer vertelde mij dat hij de caburatie, de 4 stukken (ofzoiets) parallel had afgesteld. Is dat goed of slecht, want ik merk dat hij minder snel is in acceleratie. Toen ik voorheen ong. 6000 - 11000rpm maakte, voelde ik een geweldige versnelling (kicke). nu gaat dat gelijk op.

Kan als ie niet goed afgesteld was, dat je geen mooi lineair vermogen hebt,.. lijkt het alsof je een vermogens piek hebt, en nu minder snel optrekt op dat toerental, terwijl hij nu gewoon altijd goed optrekt en daardoor die schok niet meer hebt bij een bepaald toerental..


[/quote]
 
Heb je wel het idee dat alle 4 ciliders goed lopen bij stationair? Kan nl. zijn dat er 1tje verzuipt. Mogelijk een probleem met de afstelling of flotternaald stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan