Veel toeren weinig acceleratie

bkneep

MF'er
13 jun 2011
57
0
Amsterdam
Als ik het gas opendraai van mijn XJ600 in welke versnelling dan ook dan maakt ie veel toeren maar accelereert vrijwel niet en komt langzaam op snelheid. Lijkt wel of ik met een slippende koppeling rijd. Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken of misschien wel hoe dit is op te lossen? Ditzelfde geldt trouwens ook voor wegrijden in zijn 1.
 
Het bleek dat de kabel volledig vast zat, geen beweging meer in te krijgen. Hoe en waarom weet ik niet maar heb een uur lang geklooid met kruipolie en een tang. Eerst een centimeter speling en na genoeg olie en handwerk loopt de kabel weer soepel en rijdt ie weer als vanouds. Blijft wel een vreemd verhaal en ik ga voor de zekerheid maar vast een nieuwe kabel halen. Heb inmiddels na 3 maanden de motor in ieder geval op alle vlakken goed leren kennen en ben steeds handiger geworden.

Toch zou ik de platen eens goed bekijken als je al een tijd met slippende koppeling hebt gereden.

Had je die kabel gesmeerd? Als dat een kabel is met teflonbeklede binnenkabel heb je kans dat de teflon is opgelost door het smeermiddel. Ik zou 'm zeker vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan