Veendam en Omgeving Broezen met de Bikes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
En het werk gaat weer door *O*

De donor carbs zijn binnen, en gelukkig zijn ze zo goed als verwacht. Na een grondige schoonmaak, inspectie en één vervangen vlotternaald gaan ze weer als een speer. Synchroniseren is deze keer ook mooi gelukt, gewoon zoals het hoort. En ja, na de foto heb ik het ook nog gecontroleerd met het luchtfilterhuis erop 😇

Verder heb ik de voorvork afstelling weer gangbaar gemaakt, want die gingen wel heel erg stroef. Ik ben veel zwaarder dan een gemiddelde Japanner, dus ik heb de preload nu bijna helemaal ingedraaid (8 van de 9,5 rotaties in). Damping en rebound laat ik nog even voor wat het is. Ik heb gecontroleerd of ze wel gelijk staan, maar voor de rest weet ik daar nog niet genoeg vanaf 😳 Ga ik uitzoeken.

Next, radiale rempomp en nieuwe koppelinghendel installeren (bijna alles binnen), remklauwen voor nakijken (als dáár maar niet te veel achter weg komt 😬), achter schokdemper opknappen / modden of misschien maar beter helemaal vervangen 🤔 Ik wil de kont ook graag een klein beetje ophogen, dus misschien iets over 2 vliegen in één klap.
 

Bijlagen

  • DSC03322.JPG
    DSC03322.JPG
    237,3 KB · Weergaven: 18
  • DSC03319.JPG
    DSC03319.JPG
    350,8 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
De achterdemper zit er weer in *O* Met preload spacer, iets dikkere olie, en ik heb hem laten vullen met iets meer stikstof dan standaard (met grote dank aan Mulders Motoren die me daar gelijk even mee wilden helpen). Later ga ik nog wel op zoek naar een jongere / betere schokdemper, maar voor nu ben ik even goedkoop klaar. Tot slot heb ik de achterdemper ook nog met 6mm opgehoogd. Dat zou volgens zeggen met name het sturen wat lichter moeten maken. Ik heb er veel over gelezen maar zelf nog nooit eerder geprobeerd 🤔

Het radiale rempomp setje was trouwens geen succes, het was een aftermarket setje. De kwaliteit was meh op zn best, en het paste ook niet heel goed.
Daarom toch maar het originele setje weer opgeknapt en de originele rempomp gereviseerd :Y De remklauwen laat ik nog even voor wat ze zijn. Ik denk er nu ook over om er modernere 4 pots op te zetten, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Nu nog even wachten op wat kleine onderdeeltjes om wat dingetje mee af te maken, en dan kan ik eindelijk weer eens gaan proefrijden :]🤞
 

Bijlagen

  • DSC03340.JPG
    DSC03340.JPG
    159,6 KB · Weergaven: 15
  • DSC03349.JPG
    DSC03349.JPG
    185,9 KB · Weergaven: 9
  • DSC03348.JPG
    DSC03348.JPG
    218,1 KB · Weergaven: 14
  • DSC03350.JPG
    DSC03350.JPG
    367,6 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
En zijn jullie allemaal nog een beetje leuk aan de rit met dit mooie weer? :]😎
Ik zelf nog even niet, maar het einde lijkt in zicht *O* Als het even meezit snel weer rijden.
 
Kijk, de oude bekende naam weer tevoorschijn gehaald. Nee ik heb ergens iets dat aanloopt bij m’n voorwiel dus morgen even kijken wat het is…. B|
 
Klopt, ShkTech was iets bedrijfsmatigs in de tijd, maar doe ik inmiddels niks meer mee.
En Henk blijft me maar Duveltje noemen _O-*O*😎

Balen dat er iets aanloopt, idd beter eerst even nakijken dan 🤔
 
Laatst bewerkt:
Dit topic is echt niet heel actief meer he, jammer hoor -O-
Maar hoop doet leven, dus ik blijf gewoon wat "projectupdates" doen om hem mee omhoog te schoppen _O-

Gisteren en vandaag het tandwieldeksel eraf gehad en alles grondig schoongemaakt. Altijd een fijn klusje 🥴 Hij zat natuurlijk helemaal vol vet en gruis, plus een mysterieus boutje, een kabelklemmetje, een gebroken veertje en een kabelbinder 🤔 Ook de schroef voor de koppeling zat flink vol en liep daarom wat korrelig. En er misten natuurlijk een paar kogeltjes |(Maar goed, alles grondig schoongemaakt, nieuwe kogeltjes en een veertje had ik ook nog, nieuw vet erin, gelijk de ketting schoongemaakt en opnieuw gesmeerd, en zo gaat het feest weer verder *O*:]

Verder nog een setje adapters voor de paddockstand gemaakt, zodat de voorkant straks omhoog kan voor de remmerij.
 

Bijlagen

  • DSC03353.JPG
    DSC03353.JPG
    312,3 KB · Weergaven: 9
Jouw project updates worden heus wel gewaardeerd hoor.

Heb hier op MF zelf ook een project topic lopen waar ik al een poosje mee bezig ben, dus het sleutelen aan motoren, en meer, heeft altijd mijn belangstelling:

 
Thanx man :Y

Ik heb jouw GT750 project ook al even bekeken, en daarna wat gegoogeld want ik kende deze motor nog niet.
Best een bijzondere motor, en wat een klus heb je eraan 😮 Maar zo te zien gaat dat helemaal lukken 👍

Ik zou zelf wel graag eens een RGV500 willen hebben. Maar die staan inmiddels allemaal bij hardcore liefhebbers en verzamelaars. En da's ergens misschien ook maar beter ook want ik zou hem als (goedbedoelende) hobbyist vast verprutsen _O- Tweetakt is toch weer een heel ander beestje.

Mijn SRAD is bijna idiot proof, en als het toch eens misgaat dan zijn er nog genoeg goedkope onderdelen te vinden *O*
...., behalve remschijven blijkbaar :N Die van mij zijn gaar en aan vervanging toe, maar zelfs een tweede hands setje tikt nog aardig aan.
 
Grappig dat jij de GT750 niet kende. Zal wel een generatiekloof zijn. Voor mijn generatie was/is dit een icoon en behoeft geen verdere toelichting. Samen met nog een heel rijtje fameuze motoren uit die tijd (jaren 70)
 
Haha, nee die zijn echt van voor mijn tijd, ik ben een kind van de 80's.
Mijn eerste liefde en nu nog steeds zijn GSX-R oliekoelers, dus mijn motorgeschiedenis begint eigenlijk ongeveer in 1985 🙄
 
Gisteren eindelijk de motor weer in elkaar gezet en vandaag proefgereden :]
En hij gaat als een speer! Echt helemaal niks op aan te merken *O* #blij

Next steps, nieuwe / goede gebruikte remschijven voor zien te scoren, de originele remklauwen reviseren of toch maar helemaal vervangen voor 4 pots (edit: ik ga ze niet reviseren, ik doe er Nissin 4 pots voor in de plaats). En ik wil er een groter achtertandwiel op zetten (van 16 - 43 naar 16 - 47 of 48).

Maar dat komt allemaal op zn tijd. Ik kan nu iig eerst weer lekker rijden *O*

DSC03354.JPG
 
Laatst bewerkt:
16-48 zou ik niet aanraden. In verband met de verhouding, is precies drie op een. Meen wel eens gelezen te hebben dat je dit moet voorkomen omdat dan steeds dezelfde tanden dezelfde schakel van de ketting aangrijpen.
 
Oh ja, is ook zo, goed dat je het zegt. Daar las ik van de week ook iets over 🤔 Dan wordt het 47. Ik wilde eerst 15 - 46 doen, maar omdat ik hem wat heb opgehoogd is 15 mogelijk net iets te klein, dan loopt de ketting te laag over de brug 😬
 
Hoe ist met iedereen?
Wordt er nog een beetje gereden?

Ik heb ondertussen mn eerste tank (na alle reparaties) leeggereden, en alles lijkt nog steeds prima in orde. De vering valt me ook niks tegen, die is nu veel stugger en volgens mij ook veel beter in balans :Y En dat was precies mijn bedoeling. De uitlaat is wel wat aan de luide kant. Heb er zelf geen last van, maar (altijd vervelende) buurman is al eens komen klagen (tijdens het synchroniseren), en mn vriendin zei dat ze me vanaf afslag Pekel al aan hoorde komen #evendoortrekken #proefrijden _O-

Nouja, het is wat het is 😇
 
Nog steeds bezig aan deze kant. Inmiddels wat drupjes olie onder de motor gevonden dus nu maar weer uitvogelen waar dat vandaan komt |(

Edit: Inmiddels alles dat in de weg zit gedemonteerd, het lekt niet heel snel dus nu even afwachten 🧐

Ik mis mn motorbrug ☹️
Op de grond liggen prutsen is echt niks :/
 

Bijlagen

  • DSC03361.JPG
    DSC03361.JPG
    320,1 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:

Damn, da's ook wat ja, ben benieuwd hoe dit verder gaat 🤔 Ik heb daar ook nog een tijdje gewerkt -O-
Ze hebben het over overname kandidaten. Als er nog iets van een doorstart komt dan zou ik daar nu best weer aan de slag willen.

Het olielek is inmiddels ook gevonden en gefixt, er bleek een afdichtringetje te lekken, en eentje te missen, van de carterpan boutjes.
Dus nieuwe pakking er tussen, nieuwe afdichtringetjes op de boutjes, en weer doorrrrr :]
 
Laatst bewerkt:
Mulders failliet... Had ik echt niet aan zien komen. Ik kom er veel en naar volle tevredenheid. Prettige winkel met sympathiek personeel waar ik in de loop der jaren toch een band mee op heb gebouwd. Erg jammer dit.
 
Inderdaad erg jammer. Ik heb er gewerkt toen JR er nog op zat, ik geloof dat MH er toen ook al werkte als verkoper, maar ben niet helemaal zeker.
Wel een vriendelijke jongen, kon denk ik de zaak ook wel runnen. Maar ik ben de laatste jaren motorloos geweest dus ik volgde het niet meer zo.
Ik hoop dat er iets van een doorstart komt, misschien dat ze dan ook weer gewoon alle merken en alle leeftijden kunnen doen, ik denk dat de markt er echt wel is 👍

Ik heb vanochtend het voorwiel eruit gehaald, en zoals te zien is ook hier weer genoeg te doen 😅. Maar gelukkig niks ernstigs.
Ik knap de meeste dingen op, nader bekeken kunnen de schijven nog wel een zomer mee, maar de klauwen en blokken vervang ik.
 

Bijlagen

  • DSC03391.JPG
    DSC03391.JPG
    268,2 KB · Weergaven: 6
  • DSC03389.JPG
    DSC03389.JPG
    178,9 KB · Weergaven: 8
  • DSC03387.JPG
    DSC03387.JPG
    346,5 KB · Weergaven: 10
  • DSC03385.JPG
    DSC03385.JPG
    273 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Fotootje gemaakt voor de OP, als iemand die nog eens gaat updaten?
Ik zag dat @Sega578 al heel lang niet meer ingelogd is geweest 😬


DSC03423.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan