Maar nu eerst op zoek naar een bus, die heb ik nodig.
Ja een bus... Ik heb ook een bus en die moest wel aan een aantal eisen voldoen... Voor mij was het echt een pain in the ass om een fatsoenlijke te vinden...ik heb een hele tijd naar een Vito L2 gezocht maar of het was direct weg, of het had schade, of teveel km icm prijs

Dus zoekopdracht verbreed en kwam er een Transporter te koop bij een bedrijf die gespecialiseerd is in busjes. Proefrit voelde direct goed. Van eerste eigenaar. Alles dealer onderhouden. Voldeed aan alle eisen. Dus die toen gekocht. En die rijdt nog steeds super moet ik zeggen :)

Heb je al een idee wat voor bus je wil?


😢
Aii
 
Pfff, balen #ongeluk
Gelukkig ook geen goudgele SRAD, denk ik... 😬

Ik zoek iets qua formaat Ford transit of misschien Opel movano, omdat die lekker vierkant zijn van binnen.
Transporter en transit heb ik eerder ook al gehad, beide prima busjes op zich 👍 De transit roestte wel aardig, maar latere modellen houden zich beter.

Ik heb helaas niet het budget om héél kieskeurig te zijn, maar ik denk dat ik wel een redelijke kan vinden. Zit alleen een beetje in tijdnood. Mn huidige auto moet in juni weer worden gekeurd. Maar hij is het eigenlijk niet meer waard, dus ik hoop dat ik voor die tijd een bus kan vinden.

Morgenvroeg ga ik 2 busjes bekijken 🤞
 
Ik rijd al jaren met een Movano dubbele cabine L2/H2 ideaal om de crossmotoren in te vervoeren en ook voor de eeuwigdurende verbouwing. Ding is totaal niet snel, weinig luxe (geen airco, geen cruisecontrol) maar is voor mij prima. Volgens mij heeft Henri Greven in Stadskanaal altijd veel bussen staan. Die van ons komt trouwens bij Veenhuizen uit Boerakker weg
.
 
Bedankt voor de tip, ik zal die eens opzoeken.
Er staat wel veel online, maar gewoon even fysiek de ronde doen levert ook nog wel eens wat op.
 
Echt godverredomme.... Had toch die kentekenhouder in Italië besteld... Komen ze eergisteren ff met een bericht dat het geld is terug gestort want toch niet leverbaar :(... Stelletje pannekoeken daar.

Ik zit al letterlijk op mn handen dat ik niet kan rijden nu..... En blijkt nu dus bijna 3 weken voor niks zitten wachten op dat kut ding :') vanmiddag direct naar Boonstra gereden en eentje opgehaald die achter het wiel komt B|.... Voor tijdelijk om te kunnen rijden want ik wil de plaat links naast het wiel hebben

Morgenvroeg ga ik 2 busjes bekijken 🤞
@DeMotorduvel heb je al eentje gekocht?
 
Laatst bewerkt:
Bij nader inzien wordt de motor er wel 'slanker' van, maar ook 'dichter'.... Heel mss laat ik het (eerst) wel zo, fotootje volgt later :)
O verrek. Ik hoor hier ook tussen ja... Muntendam :+
Jij rijdt enkel offroad toch zei je een x. Alleen in/om Muntendam of doe je ook wel offroad ritten/baan rijden. En je rijdt een crf250 gezien je foto... is dat een R of L uitvoering?
 
Bij nader inzien wordt de motor er wel 'slanker' van, maar ook 'dichter'.... Heel mss laat ik het (eerst) wel zo, fotootje volgt later :)

Jij rijdt enkel offroad toch zei je een x. Alleen in/om Muntendam of doe je ook wel offroad ritten/baan rijden. En je rijdt een crf250 gezien je foto... is dat een R of L uitvoering?
Een L uitvoering.
Ik rij inprincipe overal wel.. voornamelijk in Drenthe, Samen met mijn vrouw, alleen die rijdt op de quad. En met de tent nederland door om vervolgens via wikiloc routes te plukken die zoveel mogelijk off road gaan. Volgend jaar naar noorwegen, zweden of denemarken.

Zaterdag ga ik beginnen met Trial rijden, ben heel benieuwd hoe me dat bevalt, krijg ik er weer een sport bij.
 
Een L uitvoering.
Ik rij inprincipe overal wel.. voornamelijk in Drenthe, Samen met mijn vrouw, alleen die rijdt op de quad. En met de tent nederland door om vervolgens via wikiloc routes te plukken die zoveel mogelijk off road gaan. Volgend jaar naar noorwegen, zweden of denemarken.

Zaterdag ga ik beginnen met Trial rijden, ben heel benieuwd hoe me dat bevalt, krijg ik er weer een sport bij.
Ik vraag me altijd af hoe zo'n L tegenover een R rijdt... Daar ligt toch een compleet ander type blok onder?

In buitenland touren is veel fijner idd, vind ik dan. Mooiere wegen. Hier is zo'n beetje alles vlak en recht 😂😂

Trial... Dan heb je ook een trial motor? Zo eentje zonder zitje...

Heb net nog weer stukje kunnen rijden, met andere kentekenhouder nu dus :)

Screenshot_20220503-212630_Gallery.jpg


20220503_211105.jpg

🥰🥰
 
Ik vraag me altijd af hoe zo'n L tegenover een R rijdt... Daar ligt toch een compleet ander type blok onder?

In buitenland touren is veel fijner idd, vind ik dan. Mooiere wegen. Hier is zo'n beetje alles vlak en recht 😂😂

Trial... Dan heb je ook een trial motor? Zo eentje zonder zitje...

Heb net nog weer stukje kunnen rijden, met andere kentekenhouder nu dus :)

Bekijk bijlage 1756734

Bekijk bijlage 1756735
🥰🥰
Wat bedoel met compleet andere type blok ? je hebt het over de rally toch ? is zelfde blok.
Ik ga eerst trial motor voor 5 keer huren om te kijken of het uberhaupt wat is, voor ik mijn geld waag aan zo'n apparaat.
Maar, die Diavel van jou is ook wel mooi hoor !
Als ik ooit weer een wegmotor neem, dan wordt het een toerbuffel, kan mijn vrouw mooi mee achterop.
 
Wat bedoel met compleet andere type blok ? je hebt het over de rally toch ? is zelfde blok.
Ik ga eerst trial motor voor 5 keer huren om te kijken of het uberhaupt wat is, voor ik mijn geld waag aan zo'n apparaat.
Maar, die Diavel van jou is ook wel mooi hoor !
Als ik ooit weer een wegmotor neem, dan wordt het een toerbuffel, kan mijn vrouw mooi mee achterop.
Ik heb het ff opgezocht. Je hebt een CRF250R en CRF250X (crossmotor en crosscountry uitvoering) zelfde motor alleen gearing is langer bij een X

En een CRF250L qua uiterlijk vrijwel identiek aan de crossmotor uitvoering alleen met een aangepaste CBR250R blok voor meer koppel dan het standaard cbr blok. En dan binnen de CRF250L heb je idd nog de Rally uitvoering met iig grotere tank en andere (meer?) kappen.

Kan soms wat verwarrend zijn al die verschillende uitvoeringen. De R en X zitten aan ~40pk... De L uitvoering op 28pk zoals ik kan lezen. Zal dus wat minder fel zijn wat ook wel prettig kan zijn met ritten. Zo'n crosser loopt ook continue aan je armen te sleuren :p

Screenshot_20220504-170722_DuckDuckGo.jpg


Verstandig idd trial is een nogal aparte tak van sport. Super technisch iig. Hoop dat je goed je evenwicht kan bewaren :p

Het enige probleem met mn diavel is... Stel ik wil ooit een andere motor.... Wat voor motor moet het dan worden 😂😂 ding rijdt zo lekker en is met niets te vergelijken. Stap er ook elke rit weer met een big smile van af :]
 
Ik heb het ff opgezocht. Je hebt een CRF250R en CRF250X (crossmotor en crosscountry uitvoering) zelfde motor alleen gearing is langer bij een X

En een CRF250L qua uiterlijk vrijwel identiek aan de crossmotor uitvoering alleen met een aangepaste CBR250R blok voor meer koppel dan het standaard cbr blok. En dan binnen de CRF250L heb je idd nog de Rally uitvoering met iig grotere tank en andere (meer?) kappen.

Kan soms wat verwarrend zijn al die verschillende uitvoeringen. De R en X zitten aan ~40pk... De L uitvoering op 28pk zoals ik kan lezen. Zal dus wat minder fel zijn wat ook wel prettig kan zijn met ritten. Zo'n crosser loopt ook continue aan je armen te sleuren :p

Bekijk bijlage 1756998

Verstandig idd trial is een nogal aparte tak van sport. Super technisch iig. Hoop dat je goed je evenwicht kan bewaren :p

Het enige probleem met mn diavel is... Stel ik wil ooit een andere motor.... Wat voor motor moet het dan worden 😂😂 ding rijdt zo lekker en is met niets te vergelijken. Stap er ook elke rit weer met een big smile van af :]
Ik zou zeggen, gewoon dan lekker houden tot de motor zelf geen puf meer heeft. XD
 
Het is uiteindelijk een VW Caddy geworden. Ik rijdt er nu een week of 3 in, bevalt goed 👍
En een aanhanger erbij voor als het groter moet.
Ook achterin een caddy past een crossmotor 😂😂 maar goed dat het bevalt en lekker ultra goedkoop rijden nu ofc :)

Motorrijden laat je sowieso nooit helemaal los (tenminste ik kan me het niet voorstellen :p)
 
Ja het is een leuk autootje, rijdt ook nog best comfortabel en zuinig. Gisteren 500km erop gezet, geen last van de rug ofzo, en de meter staat ook nog boven de helft. De laadbak is 170, op zn best net 180 lang, da's in veel gevallen net te weinig, maar ik kan er voorlopig mee leven. Heb me van de week een trekhaak set besteld, dus dat wordt binnenkort weer knutselen.

Tuurlijk, motor blijft altijd kriebelen.

Ik zag gisteren een aanhangertje met een Buell erop langskomen, óók leuk.
Maar die Buells zijn helaas allemaal te klein voor mij, da's dan weer jammer.

Ben niet zo'n Harley fan, maar zo'n blokje, flink getuned in een sportief frame, ja, mooi :Y
Misschien later toch nog eens een custom sportster opbouwen ofzo, wie weet.
 
Dat ging ook alweer veel te mooi daar 😬🙄

Aii je kon er op wachten daar dat ze er eens gingen controleren... dan ben je dus letterlijk en figuurlijk het lijdend voorwerp in dit geval
 
Terug
Bovenaan Onderaan