Veer veert niet ver in

Tjerk123

MF'er
25 mrt 2019
59
3
Er is een hele lijst met antwoorden op veelvoorkomende problemen beschikbaar. Kijk daar eerst voor je een topic opent.
Als je motor bijvoorbeeld slecht, of niet start, kun je hier vinden wat je moet doen.)
Vind je geen antwoord op jouw vraag, open dan gerust een topic.

Gebruik de onderstaande opzet om je vraag goed te formuleren en verwijder daarna rode tekst.
(Let er op dat hoe duidelijker en netter je een vraag stelt, hoe beter de antwoorden zullen zijn!


Het gaat om Orion TTR125 (merk, model, bouwjaar, tellerstand):
Het probleem is Ik heb het 2 weken terug voor elkaar gekregen maar heb nog een ander vraagje. ik heb op mijn pitbike een best harde achterveer hij veert niet ver in als ik erop ga zitten. Ik heb hem al losser gezet maar hij is nogsteeds best strak. Bij vrienden van mij die het zelfde soort pitbike hebben en dus ook de veer veert die wel ver in wat kan dit zijn (wees zo duidelijk mogelijk):
Het is ontstaan op/na/tijdens: altijd al
Het volgende is al geprobeerd veer losser zetten (wees zo duidelijk mogelijk):
 

Bijlagen

  • received_2301022930203702.jpeg
    received_2301022930203702.jpeg
    84 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20200331_194225.jpg
    IMG_20200331_194225.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 10
Er zit wel een soort van ventiel op volgens mij geen compressiedemping. De preload staat al op zijn hoogste. Als ik hem er onderuit heb zie ik een gleuf van 5mm tussen de veer en de schokbreker die 5mm kan ik makkelijk indrukken en dan komt de veer. Kan een veer stugger worden?

Dat ventiel is voor de stikstofvulling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan