veer vlissingen-breskens

nodoors

Die hard MF'er
24 jan 2006
921
0
Ik had al een oproep in Zeeland-topic geplaatst maar mss dat hier meer ervaring zit.
Graag wil ik met het veer Vlissingen-Breskens mee, nou is dat veer alleen bedoeld voor fietsers, brommers en voetgangers. Maar aangezien zoveel veerpontpersoneel moeite heeft met het onderscheiden tussen een brommer en een motor dacht ik dat het mss het proberen waard is.

Heeft iemand ervaring met deze veerlijn? Zijn ze bijv. heel erg streng of zit er een dame achter een loket die achteloos kaarten verkoopt zonder interesse te hebben waar je precies op rijdt?

PS ik rijd een GS500E. (En spaar me ajb de grappen dat ik het veer wel op mag omdat het een brommer is :p )
 
nee kan niet , je moet door de tunnel .

probeer het maar niet want je word toch terug gestuurd.
 
ik heb het ook geprobeerd, de dame achter het loket verkoopt idd kaarten, zonder te weten waarmee je rijdt, maar als je de pont opmoet, staat daar "de kapitein" te wachten of iedereen wel doet wat ie moet doen, en geloof me.... ik kon me er niet onderuit lullen :(
 
sheldons verhaal klinkt wel aannemelijk.. die "kapitein" neemt zn taken serieus op als "stoere en verantwoordelijke zeevaarder".. jammer dat ie ook het verschil ziet tussen een motor en een brommer..
 
als jij naast je motor loopt ben je toch voetganger? alleen dan een voetganger met veel bagage ;)

nee dan ben je bestuurder :) .. ook met een trapfiets in je handjes ben je een bestuurder :9 ..

mits jij je motor of trapfiets zonder vast te houden naast je ken houden terwijl je loopt :+ ..
 
@Zoek:
ik heb geleerd bij CBR dat een persoon met een fiets aan de hand voetganger is volgens verkeersregels.. echter zal de veermaatschappij daar andere regels voor hanteren..

en betreft het niet vasthouden en wel mee kunnen lopen verhaal van je:
dan zou ik geeneens mn koffer mee kunnen nemen :p


@Sheldon: Waarschijnlijk kon die kapitein, je door plastic ontsierde fiets niet waarderen, een zeeganger heeft veel meer oog voor het echte metaalwerk, als naked-bike kom ik er waarschijnlijk wel op :p
 
Laatst bewerkt:
Een voetganger is iemand die loopt, en eventueel al lopend een niet-motorvoertuig aan de hand meevoert.
Lopen met fiets aan de hand: voetganger
Lopen met brommer (geen motorvoertuig) aan de hand: voetganger
Lopen met motor (= motorvoertuig): bestuurder!
Steppen met fiets: bestuurder!
Vandaar dat ik ook alleen stop voor een zebra als er een fietser met de fiets aan de hand staat, en niet als-ie er op zit, je hoeft namelijk alleen voor voetgangers te stoppen.
Heren agenten op MF: U mag corrigeren als ik het fout heb, doe het ook maar uit mijn hoofd ;)
 
Een voetganger is iemand die loopt, en eventueel al lopend een niet-motorvoertuig aan de hand meevoert.
Lopen met fiets aan de hand: voetganger
Lopen met brommer (geen motorvoertuig) aan de hand: voetganger
Lopen met motor (= motorvoertuig): bestuurder!
Steppen met fiets: bestuurder!
Vandaar dat ik ook alleen stop voor een zebra als er een fietser met de fiets aan de hand staat, en niet als-ie er op zit, je hoeft namelijk alleen voor voetgangers te stoppen.
Heren agenten op MF: U mag corrigeren als ik het fout heb, doe het ook maar uit mijn hoofd ;)

Ben je niet in de war met een persoon die met een paard aan de hand loopt :?
 
Een voetganger is iemand die loopt, en eventueel al lopend een niet-motorvoertuig aan de hand meevoert.
Lopen met fiets aan de hand: voetganger
Lopen met brommer (geen motorvoertuig) aan de hand: voetganger
Lopen met motor (= motorvoertuig): bestuurder!
Steppen met fiets: bestuurder!
Vandaar dat ik ook alleen stop voor een zebra als er een fietser met de fiets aan de hand staat, en niet als-ie er op zit, je hoeft namelijk alleen voor voetgangers te stoppen.
Heren agenten op MF: U mag corrigeren als ik het fout heb, doe het ook maar uit mijn hoofd ;)


let op, zo zwart wit is het niet

je hebt ook nog verschil tussen wvw en rvv.

lopen met de motor aan de hand is volgens het rvv het besturen van een motorvoertuig (houdt in dat je je helm op moet hebben en een rijbewijs bij je moet hebben). Volgens het rvv ben je echter een voetganger, dus wat betreft de voorrangsregels heb je je als voetganger te gedragen.

om het helemaal leuk te maken, bij die veer hebben ze waarschijnlijk hun eigen regels waarmee ze bepalen of ze je wel of niet meenemen. Wat zij dus een motor vinden kan weer helemaal los staan van het rvv of wvw.
 
lopen met de motor aan de hand is volgens het rvv het besturen van een motorvoertuig (houdt in dat je je helm op moet hebben en een rijbewijs bij je moet hebben). Volgens het rvv ben je echter een voetganger, dus wat betreft de voorrangsregels heb je je als voetganger te gedragen.
Waar baseer je dit op? Volgens het RVV ben je inderdaad een voetganger als je een motorfiets aan de hand meevoert (artikel 2, lid 2). Dat dit tegelijkertijd tóch het besturen van een motorvoertuig zou zijn kan ik nergens terugvinden :?
 
Als je loopt met de auto aan de hand ben je dan ook een voetganger?

Dus.. Neem twee gele stikkers mee en een verzekeringsplaatsje van een brommer. En beweer dat het officieel een brommer is. *D

Ja, hij is wat opgevoerd. :P

Overigens is dit niet iets voor de MAG om te regelen. Ik bedoel dan permanent voor alle motorrijders voor alle veerponden?
 
Hmmm, RVV1990 zegt inderdaad dat je ook voetganger bent met een motor aan de hand. Dit is blijkbaar veranderd, ik heb nog theorie-examen gedaan voor 1990... Heb mn auto rijbewijs begin 1990 gehaald en motor eind 1995, toen hoefde je theorie nog net niet opnieuw te doen.
Toch wel redelijk belangrijke verandering, weten we dat ook weer!
Aangaande het veer: zou het risico toch maar niet nemen en de tunnel pakken, ondanks diverse problemen daarmee (tarief, slagbomen etc).
 
Gewoon je kentekenplaat eraf schroeven.
Is het gewoon een tweewieler.
En anders zeg je maar dat hij het niet doet en de tunnel erg ver lopen is, terwijl je monteur aan de overkant staat.

;)
 
Lijkt me dat het veer niks te maken heeft met RVV, WvW, whatever. Zij bepalen zelf wat ze wel en niet toelaten, hoe ze het noemen en wat je ervoor moet betalen.
 
je word zeker geweigerd... lekker door de tunnel gaan toeren!!!

Pas wel op... afgelopen weekend daar weer een dodelijk ongeluk met Franse motorrijder geweest. Was niet aangenaam om te zien.... :N :N
 
Sterker , ik woon in Breskens en stond met pech in Vlissingen ( Toen nog met een RS 125 ) en ik kwam gewoon niet op die veerdienst, terwijl het toen nog dezelfde boten waren die een paar weken daarvoor nog honderden auto's tegelijk vervoerden..

"Sorry meneer maar dat zijn de regels" :r
 
Sterker , ik woon in Breskens en stond met pech in Vlissingen ( Toen nog met een RS 125 ) en ik kwam gewoon niet op die veerdienst, terwijl het toen nog dezelfde boten waren die een paar weken daarvoor nog honderden auto's tegelijk vervoerden..

"Sorry meneer maar dat zijn de regels" :r

Lang leve de oude PSD :9

Er was een bepaalde afkorting voor ,weet em dus niet meer |(
Was iets in de richting van wat buren die rond de 40er jaren hun stukje strand veilig wouden stellen :P

Ik had al een oproep in Zeeland-topic geplaatst maar mss dat hier meer ervaring zit.
Graag wil ik met het veer Vlissingen-Breskens mee, nou is dat veer alleen bedoeld voor fietsers, brommers en voetgangers. Maar aangezien zoveel veerpontpersoneel moeite heeft met het onderscheiden tussen een brommer en een motor dacht ik dat het mss het proberen waard is.

Heeft iemand ervaring met deze veerlijn? Zijn ze bijv. heel erg streng of zit er een dame achter een loket die achteloos kaarten verkoopt zonder interesse te hebben waar je precies op rijdt?

PS ik rijd een GS500E. (En spaar me ajb de grappen dat ik het veer wel op mag omdat het een brommer is :p )

Wat ik je in het Rijden in Zeeland topic al heb verteld :

:N
 
je word zeker geweigerd... lekker door de tunnel gaan toeren!!!

Pas wel op... afgelopen weekend daar weer een dodelijk ongeluk met Franse motorrijder geweest. Was niet aangenaam om te zien.... :N :N
niks van gelezen of gehoord hier in de buurt.
is wel raar, rechtdoor in een tunnel rijden en dan verongelukken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan