Veering ZXR400

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ik heb een vraagje over de veering van mijn zxr400. Ik was mijn achterschokbreken vandaag aan het schoonmaken, en toen ontdekte ik ineens tussen al het vet een wieltje waarmee hem hem blijkbaar af kon stellen, Nooit geweten dat die daar zat :X Maar wat kan je er precies mee instellen, en wat is de beste setting? Het (draai)knopje zit onderop op de stang die in en uit de schokbreker gaat. De nummers 1,2,3 en 4 zijn er op te vinden. Maar wat doed dit knopje presies? de uitgaande demping instellen? de ingaande? En wat is de beste stand daarvoor bij een zxr400?
 
Teering, die Veering van jou... :P




Is dat dat stangetje wat in het midden tussen je spiraal zit? Welkom: dat is nou je demperstang.

Dus als daar een draaiknoppie aan zit, lijkt het mij logisch dat je daar je demping mee instelt.

Lekker zo houwe nu, wachten tot je fiets weer rijdt, dan eens lekker gaan rijden en draaien tot je een lekkere setting hebt gevonden.
 
Dat is uitgaande demping en ik zou lekker de standaard setting uit het boekje pakken. Of ff proberen, het zijn maar een paar standen immers. :)
 
Gewoon ff experimenteren, als ik hem op 1 of 4 zet krijg ik pijn in me rug, veert kut dan (76kg) :) heb hem dacht ik op 2 staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan