veerinstellingen?

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
weet iemand wat de veringinstellingen zijn voor een persoon van 68-70 kg? huidige instellingen zijn niet echt goed want in een bocht "bok" ik er bijna uit
 
Kan je je boekje niet raadplegen?
Daar staan de standaard instellingen in voor een persoon van
ongeveer jouw gewicht.
Lijkt me een goed uitgangspunt.

Verder kan je even zoeken op deze site. Er is veel info
over te vinden.

Succes,
Eric
 
Pas op met het klakkeloos overnemen van veringinstellingen.

Er kan namelijk onderling verschil zijn.

Duw je voorvering met ingeknepen rem een paar keer goed in en kijk of hij niet te veel nadeint... Doe ook een een tire-rib om de voorpoot om te zien of je vork niet doorslaat bij keihard remmen. Druk je achterkant in door met beide handen op de achterkant te drukken en kijk of de achterkant bijna helemaal terugveert zodat je negatieve veerweg ongeveer 1cm bedraagt....zoniet verlaag dan je uitgaande demping.

Echt veel weet ik er ook niet van maar ja.

succes
 
weet iemand wat de veringinstellingen zijn voor een persoon van 68-70 kg? huidige instellingen zijn niet echt goed want in een bocht "bok" ik er bijna uit

Heb je het gevoel dat de motor onder je wil uitbreken of volgt je vering de oneffenheden in de weg niet goed :?

Leg het eens wat duidelijker uit. Ik kan zo in een motorblaadje je probleem opzoeken met het antwoord erbij.
 
Ik ga hier verder op inpikken :-) om niet nutteloos een nieuw topic te maken met mijn probleem :p. Heb op search gezocht en dit topic sloeg het meeste op mijn probleem ;)

Het zit zo: heb overlaatst mijn voorvering laten vervangen door een nieuwe omdat de oude me zeeziek maakte .
Nu zit ik met het volgende: mijn bochten nemen lukt me niet meer zo ferm, heb altijd het gevoel dat het voorwiel weg wil Dit is natuurlijk niet zo, maar voelt wel vies aan.
Volgens mij ligt het aan een slechte afstelling van de voorvering. Kan er iemand me raad geven wat juist te veranderen? Moto is een zx-6r '99, voorvering is van wilberts als ik me niet vergis, iig een duits merk. Merci

Ander interessant topic gevonden: beschrijving vering afstellen in Nederlands !!
Hier zeggen ze als Oorzaak: Slechte demping? Zou dit kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan