vees Versus fours

Jeremy Freestyle

MF veteraan
20 dec 2001
2.732
0
Wat vinden jullie nou het fijnst en waarom??
Een V-Twin
of een
4-Cilinder

Ik persoonlijk ga voor een V-twin vind het echt een stuk fijner als die ook van onderin kom zeker met wheelies. Je hoeft vaak minder te schakelen en niet altijd op toeren te hoeven rijden om vooruit te komen.
:]
 
kleine bekentenis

heb nog nooit op een v-twin gereden \') (schaam)

maarre ik vindt een vtr1000 wel errrug mooi toch eens een proefritje maken denk\'k.

Dus tot vandaag hou ik het bij een vierpitter, hoewel wat meer vermogen onderin geen kwaad kan.
 
Wat vinden jullie nou het fijnst en waarom??
Een V-Twin
of een
4-Cilinder

Ik persoonlijk ga voor een V-twin vind het echt een stuk fijner als die ook van onderin kom zeker met wheelies. Je hoeft vaak minder te schakelen en niet altijd op toeren te hoeven rijden om vooruit te komen.
:]

Duidelijk geval van nog nooit met b.v. \'n R1 gereden dus! Komt óók goed van onderuit en knalt dan VOELbaar harder door dan b.v. een 888/916 om maar \'s een V- 2tje te noemen.
:}
 
Ik heb ook nog nooit op een V2 gereden :+
Maar hoeft voor mij ook niet. Ik ben niet kapot van het geluid. Vind een 4-in-lijn beter klinken :9
 
Wat vinden jullie nou het fijnst en waarom??
Een V-Twin
of een
4-Cilinder

Ik persoonlijk ga voor een V-twin vind het echt een stuk fijner als die ook van onderin kom zeker met wheelies. Je hoeft vaak minder te schakelen en niet altijd op toeren te hoeven rijden om vooruit te komen.
:]

Pak je een V4, een VFR of zo... Beste uit beide werelden ;)
 
Hmm, nix heeft zo een mooie geluid als een Duc...en dat is toch echt een twin...maar verders....doe mij maar een 4 in lijn...is wel leuk, die enorme koppel in een twin...maar zoals een 4cilinder door blijft trekken vanaf zo een 7000 toeren....en toch soepeler loopt...geef mij dan maar een 4cilinder...
 
V2 heeft toch mijn voorkeur. Geluidje is fantastisch. Maar wil toch eens op een 3 cilinder rijden. Kijken of dat leuk is.
 
Ken nie kiezen |(

Maar mijn rijstijl nu een beetje kennende vind ik het prettiger om van onderuit vermogen te hebben: een twin dus.

De RSV Mille vind ik nog steeds een heeeele mooie fiets.
 
Duidelijk geval van nog nooit met b.v. \'n R1 gereden dus! Komt óók goed van onderuit en knalt dan VOELbaar harder door dan b.v. een 888/916 om maar \'s een V- 2tje te noemen.
:}

R1 nog niet maar al wel op een HAYABUSA en ZX12-R gereden. dussssss
Die heeft ook zeker wel vermogen onderin maar het vermogens afgifte en de waarneming is heel anders. Je rijd een 4-cil ook anders dan een V-twin
 
Ik rijd een v-twin een een 4 cilinder...

De 4 cilinder is soepeler, en heeft met het juiste toerental meer vermogen. is ook beter te rijden in hele lage toeren. Het geluid is als een auto :( , pas als je +8000 RPM rijdt klinkt het leuk dat gegil.

De v-twin loopt niet soepel, houdt niet van te lage toeren, heeft wel altijd vermogen klaar staan. Maar het (top)vermogen is minder. Het geluid is :9~ .

Ik vind dat een v-twin meer het gevoel geeft van kracht en een 4 cilinder meer het gevoel van snelheid. Ik geeft mijn voorkeur aan een v-twin, al keur ik het andere zeker niet af (ik rijd er immers zelf op |( ). Maar zo\'n blok is zo breed t.o.v. een v-twin...

Wel zou ik ooit nog 1, 2 (naast elkaar), 3 (naast elkaar en w op v?) en 4 (V4) willen proberen, lijkt me best leuk. Maar ik vind v-twin het mooiste (geluid en rijkarakter).
 
Ik ben voor een V-twin.

4 cilinders lopen uiteraard wel lekker gladjes, maar ik vindt het geplof en het koppel van een V-twin toch echt doorslaggevend.

:]
Ryser
 
Ik ben voor een V-twin.

4 cilinders lopen uiteraard wel lekker gladjes, maar ik vindt het geplof en het koppel van een V-twin toch echt doorslaggevend.

:]
Ryser
En een V4 heeft nog meer koppel, zie de Vmax met standaard 127 Nm
Of als je wat er voor over hebt haal je er zo 180 Nm uit of meer })
 
Het liefst een V-twin. Een motor moet karakter hebben. En dat mis ik bij een 4 in lijn. Heb ondertussen een paar keer op een RSV mogen rijden. \'t is gewoon :9~ als je dat blok onder je voelt stampen.
 
Nooit op een V2 gereden dus kan over het rijgedrag niet oordelen, het jankende geluid van een 4 cilinder vind ik iig lekkerder, al moet ik zeggen dat het gebulder van een aanstormende V2 ook wel erg indrukwekkend en :9 is.
 
Heb op 1,2 en 4 cilinder motoren gereden, en alles z\'n eigen goede en slechte punten.

1pitter klinkt supermooi, maar voelt wat rauw aan.
2pitter ploft aardig en heeft aardig wat vermogen onderin. Loopt al redelijk soepel qua gevoel.
4pitter loopt lekker soepel en klinkt ook aardig (ik vind het niet klinken als een auto :) )

Dus wat het lekkerste rijd.. ja alles wel ;)
Maar je moet geen appels met peren vergelijken he! :]
 
Heb op 1,2 en 4 cilinder motoren gereden, en alles z\'n eigen goede en slechte punten.

1pitter klinkt supermooi, maar voelt wat rauw aan.
2pitter ploft aardig en heeft aardig wat vermogen onderin. Loopt al redelijk soepel qua gevoel.
4pitter loopt lekker soepel en klinkt ook aardig (ik vind het niet klinken als een auto :) )

Dus wat het lekkerste rijd.. ja alles wel ;)
Maar je moet geen appels met peren vergelijken he! :]

moet je maar eens een leuke sportauto nemen, en dan heel klein beetje gas geven (2500 rpm), doe dit bij een 4 cilinder motor, en hij klinkt ook best wel zo eigenlijk, pas bij veel gas geven gaat zo\'n 4 cilinder lekker gillen, dat is mooi...
 
:^ Precies neem maar eens zo\'n honda S2000 is ook viercilinder heeft max vermogen bij 9200 rpm of zon Lotus elise ook 4 cil en die klinken echt wel
 
Tsja wat zal ik zeggen:

Hoewel een op toeren gejaagde 4-pitter me kouwe rillingen kan bezorgen gaat er toch niets boven mijn Battle2Win!!! Het geluid alleen al is fantastisch en dan het brute koppel.....
Als je kunt accepteren dat er snellere motoren zijn, is dit toch wel degene met de grootste Grinfactor!!!
Iedere dag 200+ rijden gaat vervelen, maar de hele dag met een grijns op je gezicht rondrijden went nooit!!!!

:9 :9 :9 :9 :9
 
Heb op 1,2 en 4 cilinder motoren gereden, en alles z\'n eigen goede en slechte punten.

1pitter klinkt supermooi, maar voelt wat rauw aan.
2pitter ploft aardig en heeft aardig wat vermogen onderin. Loopt al redelijk soepel qua gevoel.
4pitter loopt lekker soepel en klinkt ook aardig (ik vind het niet klinken als een auto :) )

Dus wat het lekkerste rijd.. ja alles wel ;)
Maar je moet geen appels met peren vergelijken he! :]

eindelijk een zinnige post op deze topic
 
Heb op 1,2 en 4 cilinder motoren gereden, en alles z\'n eigen goede en slechte punten.

1pitter klinkt supermooi, maar voelt wat rauw aan.
2pitter ploft aardig en heeft aardig wat vermogen onderin. Loopt al redelijk soepel qua gevoel.
4pitter loopt lekker soepel en klinkt ook aardig (ik vind het niet klinken als een auto :) )
:^
O ja, ik wil er eigenlijk van elk een in mijn garage hebben :}
Dus wat het lekkerste rijd.. ja alles wel ;)
Maar je moet geen appels met peren vergelijken he! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan