Veilig op de motor met onweer?

Mr.GiXx

MF veteraan
15 jan 2008
1.608
19
GUESS WHAT !
Allereerst een goedenacht!

Aangezien het nu onweert heb ik toch een vraag die ik tot op heden nog steeds niet beantwoord heb gekregen!!

Het onweert, je rijdt op je motor.. En de bliksem slaat in op jou of je bike..

Heb je een probleem of geleid het rechtstreeks weer de grond in?? :? Volgens mij heb je gewoon een probleem maar de meningen zijn nogal verdeeld.. :/ Ik hoor het graag van jullie ! :Y

Alvast bedankt ! :)

Misschien een domme vraag, maar was zomaar even benieuwd ! :z

Truste voor nu !

:W
 
Nou, ik heb er geen ervaring mee en ben niet bepaald de expert (net begonnen met lessen =p) maar aangezien je op rubberbanden rijd maak je geen contact met de grond, op die manier gebeurt er toch niks? (zelfde rede dat een vogel op de hoogspanningskabel kan zitten am i right? =p)
 
Alleen als je aan zwaaien bent, want dan loopt de stroom via je linkerhand door de hartstreek naar het rempedaal bij je rechtervoet....instant hartstilstand. Om dit te voorkomen rij je tijdens onweer bij voorkeur met je linkerhand in je zij.

:W
 
Laatst bewerkt:
op je fiets loop je hetzelfde risico lijkt mij. De voornaamste reden om niet in het onweer te rijden is omdat je over het algemeen vrij nat wordt :P
 
Nou, ik heb er geen ervaring mee en ben niet bepaald de expert (net begonnen met lessen =p) maar aangezien je op rubberbanden rijd maak je geen contact met de grond, op die manier gebeurt er toch niks? (zelfde rede dat een vogel op de hoogspanningskabel kan zitten am i right? =p)

Dus als je op kaplaarzen loopt gebeurt er ook niets als je door de bliksem getroffen word?

We kunnen het wel eens testen door je een stroomstootje te geven met een teasergun ofzo als je op de motor zit... auw! :+
 
Laatst bewerkt:
Welke "pummel" gaat er dan ook midden in een polder rijden zodat 'ie automagisch het hoogste punt wordt :X

_O-

Wiki artikeltje..... maar wél interessant leesvoer voor iedereen :Y