Veilig rijden begint...

atredz

MF veteraan
1 nov 2007
1.079
0
arnhem
Toen ik gisteren middag opweg naar leiden was kwam ik op de A325 richting arnhem (terhoogte van rijkerswoerd voor de locals ) een lesser tegen . Op zich niks raars aan aangezien het gisteren best een mooie dag was om te lessen, maar wat schertst ineens mijn verbaazing is dat de leerling op de motor gewoon lest in een spijkerbroek !! |( Ik was toch echt in de veronderstelling dat je bij je rijschool alles goed hoort aan te leren en zo ook de bescherming dus... maar blijkbaar is dit niet bij alle rijscholen zo. Hoe zit dit bij de overige rijscholen?? Bij de rijschool waar ik leste was alles verplicht en heb ik ook een keertje flink op me kop gehad omdat ik het fluo hesje vergeten was :+

En zijn er eigelijk regels voor rijscholen wat betreft de bescherming van de leerlingen in combinatie van verzekering??

(als het goed is zit er een pic bij :9 )
full


en ja ik weet mag niet met telefoons spelen tijdens het rijden :P
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel erg raar ja :? bij mijn rijschool was het ook verplicht om alles aan te hebben...niet dat ik dat nu nog doe :+ :X rij chopper, heb nog niet alles binnen (handschoentjes in bestelling & kevlar spijkerbroek ook)...maar tijdens het lessen was alles verplicht..
 
Misschien is dit wel zo'n spijkerbroek met bescherming :/
 
(off topic: BMW?) Rijschoolhouders moeten zich aan de wet houden, en alleen het dragen van een helm (met bescherming voor de ogen, óf het dragen van een bril) is verplicht.
Ik MOEST echter van mijn rij-instructeur leren handschoenen dragen; leren of textielen jack en liefst ook motorbroek + laarzen. Als je die nog niet had, kon je die daar in overvloed lenen. Ik vind ook (zeker tijdens het lessen) dat je beschermende kleding aan moet... maar het is niet verplicht.
 
bij mij was een motorbroek ook niet verplicht tijdens de lessen. de rest wel handschoenen, helm, jas, laarzen.
 
Toen ik gisteren middag opweg naar leiden was kwam ik op de A325 richting arnhem (terhoogte van rijkerswoerd voor de locals ) een lesser tegen . Op zich niks raars aan aangezien het gisteren best een mooie dag was om te lessen, maar wat schertst ineens mijn verbaazing is dat de leerling op de motor gewoon lest in een spijkerbroek !! |( Ik was toch echt in de veronderstelling dat je bij je rijschool alles goed hoort aan te leren en zo ook de bescherming dus... maar blijkbaar is dit niet bij alle rijscholen zo. Hoe zit dit bij de overige rijscholen?? Bij de rijschool waar ik leste was alles verplicht en heb ik ook een keertje flink op me kop gehad omdat ik het fluo hesje vergeten was :+

En zijn er eigelijk regels voor rijscholen wat betreft de bescherming van de leerlingen in combinatie van verzekering??

(als het goed is zit er een pic bij :9 )[afbeelding]

en ja ik weet mag niet met telefoons spelen tijdens het rijden :P

Alleen de helmplicht is volgens mij verplicht, de rest van de kleding die je aantrekt moet de lesser zelf weten. Bij mij rijschool mocht ik niet eens beginnen met praktijk tot ik een volledig pak had gekocht (helm, jas, broek, hadnschoenen, laarzen). Zelf hebben ze geen kleding voor de lessers, op die manier heeft iedereen die zijn rijbewijs haalt dus meteen een volledig pak in zijn kast hangen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik mocht het zelf weten. Aangezien de motorkleren vd rijschool niet de schoonste waren, reed ik ook meestal zonder motorbroek.
 
bij mij was een motorbroek ook niet verplicht tijdens de lessen. de rest wel handschoenen, helm, jas, laarzen.

:^

Ik deed, hoe warm 't ook was, wél altijd alles aan.

In tegenstelling tot sommige die zeiden: Ah ik ben toch niet van plan te vallen, dus ga wel in jeans |(
 
Bij de rijschool waar ik les is het ook verplicht, je kan daar wel gewoon gratis gebruik maken van de kleding.
Overigens heb ik zelf al mijn kleding al aangeschaft, dat was meer een eis van; eerst mn kleding, dan de motor, voordat ik dalijk wel een motor heb en er met een spijkerbroek op moet stappen :P
 
:^

Ik deed, hoe warm 't ook was, wél altijd alles aan.

In tegenstelling tot sommige die zeiden: Ah ik ben toch niet van plan te vallen, dus ga wel in jeans |(


ja inderdaad. Ik trek liever een stink broek aan dan dat ik straks zonder vel op me benen zit B|
 
Spijkerbroek kan meer hebben dan je denkt. Handschoenen, helm en jas zijn veel belangrijker.
 
Toen ik gisteren middag opweg naar leiden was kwam ik op de A325 richting arnhem (terhoogte van rijkerswoerd voor de locals ) een lesser tegen . Op zich niks raars aan aangezien het gisteren best een mooie dag was om te lessen, maar wat schertst ineens mijn verbaazing is dat de leerling op de motor gewoon lest in een spijkerbroek !! |( Ik was toch echt in de veronderstelling dat je bij je rijschool alles goed hoort aan te leren en zo ook de bescherming dus... maar blijkbaar is dit niet bij alle rijscholen zo. Hoe zit dit bij de overige rijscholen?? Bij de rijschool waar ik leste was alles verplicht en heb ik ook een keertje flink op me kop gehad omdat ik het fluo hesje vergeten was :+

En zijn er eigelijk regels voor rijscholen wat betreft de bescherming van de leerlingen in combinatie van verzekering??

(als het goed is zit er een pic bij :9 )[afbeelding]

en ja ik weet mag niet met telefoons spelen tijdens het rijden :P
Ik vind het eerlijk gezegd storender dat jij foto's gaat lopen nemen tijdens het rijden..
 
Ach ik maak me er niet zo druk om, alleen een helm is verplicht. Ik trek altijd mijn pak aan en handschoenen,ik doe het voor mezelf en niet voor een ander. Met warm weer rijden ze hier letterlijk met een hemdtruitje/korte broek en sandalen aan,totdat ze een keer een schuiver maken! Heeft volgens mij iets met hoeveelheid hersencellen te maken, als je mensen in een hemdtruitje ziet rijden dan komt het IQ niet boven de 80 uit. Maarja die moeten er ook zijn :P
 
:') Schuur even met een spijkerbroek stevig over het asfalt. Hij ligt zo open hoor. Stelt niets voor een spijkerbroek.
Copy that...

Zeker nooit met een brommertje / scootertje /motor op je bek gegaan i.c.m. een spijkerbroek? _O-

Dan praat je wel ff anders :Y
 
Kheb ook in m'n spijkerbroek gelest.

Bij het examen vond de examinator destijds niet echt leuk.

Eerst een motor > dan een bijpassend pak...anders krijg je een bijelkaar geraapt zootje.

Ben ook wellis onderuit gegaan in m'n spijkerbroek....@60km/h. niets aan over gehouden gelukkig
 
Ik zie het in mijn omgeving ook steeds vaker. Is voor mij meteen een reden om die rijschool niet serieus te nemen. Als je zo iets elementairs al niet aanleert, dan zal de rest van de les ook wel niet op niveau zijn...
 
VW één letter goed ;)

offtopic.. scirocco?

bij 'mijn' rijschool was 't ook altijd hele pak aanhijsen.
zelf trouwens ook behalve als ik m'n motor ophaal/wegbreng (da's door de stad dus niet harder dan 50) dan doe ik alleen jas,helm,handschoenen en meestal laarzen aan.
 
Ik had 'm onmiddellijk de vangrail ingereden en hem terecht gewezen dat zulk gedrag als gevolg heeft dat bezorgde koekblikkers compleet worden afgeleid en worden gedwongen hun blik van de weg af te houden
Dit om met 1 hand aan het stuur, in het menu van hun gsm te gaan zoeken naar de meest optimale instelling van de camera, deze te selecteren en dit beeld te kunnen vastleggen om het later via dit fantastische forum naar ons toe over te brengen..
Nog een geluk dat er geen kind van 6 nietsvermoedend de straat overstak, waar de motorrijder keurig voor kon stoppen maar die jij door onoplettendheid uit de radaiator mag peuteren..









( zo... lange werkdag achter de rug, ik ben naar huis :) maar in feite geef ik je volkomen gelijk, alleen doe je zelf dus ook onverantwoorde dingen)
 
No bikers were hurt during the making of this topic! :+

Ik heb liever dat iemand oplet tijdens het rijden en al oplettende een foto maakt of evt. zelfs belt (liever niet) dan die lui die lopen te slapen..

beste is natuurlijk opletten en je aan de regels houden (moraalriddermodus mag weer uit)....
 
Ik vind het een grof schandaal!!!!!!
En, en ,en, en, nou ja een grof schandaal!!!!! En een schande!


Maar ik heb liever iemand die ien een spijkerbroek rondrijd dan iemand die niet zit op te letten of niet in zijn spiegel kijkt, of knoeit over mijn broek met soyasaus bij de Jap of, of
of...Jezus wat is dit lekker!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan