Veilig Verkopen

Als je het gevoel hebt dat mensen niet te vertrouwen zijn, spreek dan eerst af op een 'neutrale' plaats bij je in de buurt (parkeerplaats, station, benzinepomp) en laat de persoon het geld meenemen (en aan jou geven) als hij/zij een proefrit wil maken.

Dan weet je zeker dat hij terugkomt!
 
Als je het gevoel hebt dat mensen niet te vertrouwen zijn, spreek dan eerst af op een 'neutrale' plaats bij je in de buurt (parkeerplaats, station, benzinepomp) en laat de persoon het geld meenemen (en aan jou geven) als hij/zij een proefrit wil maken.

Dan weet je zeker dat hij terugkomt!
Ik zou nooit op een "neutrale plek" afspreken. Wordt ook afgeraden trouwens. De meeste zwendel heeft daar plaatsgevonden. Als ik het echt niet zou vertrouwen, bang voor diefstal achteraf etc, zou ik bijv bij mijn ouders thuis afspreken. Als ze de bike niet kopen, en 's avonds terugkomen om hem te pikken, staat er alleen maar een rollator.
 
Misschien nog een goed idee voor mensen die testrijder krijgen, laat niet meer benzine erin dan goed voor 25km en zorg voor een 2e motor om er achteraan te rijden. Mocht ie er vandoor gaan, gewoon rusitg volgen tot ie stilvalt :)
goed idee, maar wat ik eigenlijk bij elke verkoop van brommer/motor/auto doe is:
aan de evt verkoper melden dat hij alleen mag proefrijden als hij eerst betaald valt hij maakt hij schade of zie ik hem niet meer terug heb ik in ieder geval mijn geld.
Heb maar 1 keertje meegemaakt dat daardoor de evt koper daardoor afhaakte.
 
goed idee, maar wat ik eigenlijk bij elke verkoop van brommer/motor/auto doe is:
aan de evt verkoper melden dat hij alleen mag proefrijden als hij eerst betaald valt hij maakt hij schade of zie ik hem niet meer terug heb ik in ieder geval mijn geld.
Heb maar 1 keertje meegemaakt dat daardoor de evt koper daardoor afhaakte.
Bij kleine bedragen gaat dit nog wel op, maar bij bedragen die je over de bank zal willen laten lopen werkt dit niet.
 
Als je een motor verkoopt: Voor het geld samen naar het postkantoor. Kun je gelijk de zaak overschrijven en hem het geld laten storten op je rekening. Moet je natuurlijk wel giro hebben. :W

Op het postkantoor heb je iig 'eerlijk' geld.

Hier kan ik dan nog het volgende aan toevoegen; laat hem niet op jouw rekening storten, dit kan hij namelijk storneren! Heb je dus mooi niets!

Beter is om de koper het geld contant te laten opnemen en het vervolgens direct aan het loket op eigen rekening te storten.
 
Beetje vaag verhaal van die vent...
Toen ik een proefritje ging maken bij een particulier heb ik hem meteen mijn telefoonnummer gegeven, voor het geval dat de afspraak niet door kon gaan. En op de dag zelf heb ik iemand meegenomen die daar kon blijven.

Heb wel vlak voor het wegrijden natuurlijk nog even dat verhaal over die ingehuurde hoer verteld :+ (Ingehuurd als vriendin, half uur voorbij en ze vertrekt. Daar sta je dan zonder motor...) Wel ff laten stressen natuurlijk :P
 
Op het postkantoor heb je iig 'eerlijk' geld.

Hier kan ik dan nog het volgende aan toevoegen; laat hem niet op jouw rekening storten, dit kan hij namelijk storneren! Heb je dus mooi niets!

Beter is om de koper het geld contant te laten opnemen en het vervolgens direct aan het loket op eigen rekening te storten.

je kunt alleen automatische overboekingen/incasso's storneren, een gewone overboeking is niet te storneren :P
 
Morgen heb i kde afspraak maar het menneke heeft niet meer op mijn SMS gereageerd waarin ik meer gegevens vroeg. Waarschijnlijk is ie afgehaakt!

En vanochtend stond mijn motor er nog! *O*
Ik heb voor morgen ook een soort hoer ingehuurd. Het is alleen geen hoer, maar een motormaat. :+
 
Ik heb voor morgen ook een soort hoer ingehuurd. Het is alleen geen hoer, maar een motormaat. :+
En dat lees ik nu pas... :P

De belevenissen van vandaag:
De rare snuiter koopt de motor toch niet, hij is ook niet langs geweest. Quando en ik stonden al op strategische plekken opgesteld, zodat we allebei een zijde van de motor in de gaten konden houden :+ . Quando is volgens de snuiter te achterdochtig, maar naar mijn idee is die kerel juist achterdochtig door z'n naam niet te zeggen... In elk geval lijkt mij het belangrijkste dat de hele man niet langs is geweest, en niet meer zal komen... :W

Hou je motor toch gewoon joh...
 
Ik zou nooit op een "neutrale plek" afspreken. Wordt ook afgeraden trouwens. De meeste zwendel heeft daar plaatsgevonden. Als ik het echt niet zou vertrouwen, bang voor diefstal achteraf etc, zou ik bijv bij mijn ouders thuis afspreken. Als ze de bike niet kopen, en 's avonds terugkomen om hem te pikken, staat er alleen maar een rollator.

das leuk.
als het een beetje crimineeltjes zijn worden je ouders onder schot gehouden en komen ze alsnog achter waar de motor staat :X
 
das leuk.
als het een beetje crimineeltjes zijn worden je ouders onder schot gehouden en komen ze alsnog achter waar de motor staat :X
Met minder moeite en risico stelen ze een veel duurdere Mercedes. Als het zulke grote doorgewinterde criminelen zijn zullen ze deze kosten-baten analyse wel kunnen maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan