Veilig (voor de oren) muziek luisteren

De P

Die hard MF'er
21 mei 2010
520
0
Zaandam
Yes i did it. Weeer een topic over muziek op de motor... nog niet geweest dit jaar.

Hebben jullie muziek op terwijl je motor rijd??
Muziek luisteren op de motor?
Muziek luisteren tijdens het motorrijden
Bij deze een poll over muziek tijdens het rijden
Met muziek op rijden; done of not done?
Naar muziek luisteren veilig?
En
Muziek op de motor?

Met dank aan Grandia voor de opsomming :p

--------------------------------------------

Nee maar even serieus... niet weer zoiets als dat
Even los van het feit of het veilig, handig, makkelijk etc is om muziek te luisteren tijdens wat dan ook... Ik doe het toch en ik vindt het heerlijk alleen:
Ik wil ook mn oren behouden en mn muziek kunnen regelen.

Ik ben opzoek naar (betaalbare) oordopjes die dempen (min 25dB, maar liever meer) en aangesloten kunnen worden om mn ipod. Ik heb er wel eens van gehoord maar google werkt niet mee en hier zitten vast mensen met het zelfde "probleem"

- "Normale" in ear oordopjes dempen ongv met 20dB en zitten niet lekker. (apple, senheiser en nog een cheap merk geprobeerd.. allemaal waardeloos qua demping en het blijven zitten opzich.

- Deze zien er beter uit... maar zijn prijzig (+/- €90,-)

Ik ben nog even aan het navragen hoeveel dB ze dempen.

- En Dit zit gewoon heel rottig :+


Hiernaast wil ik iets fabriceren waarmee ik het volume kan regelen en het volgende nummer kan kiezen. Ik zit zelf te denken om een setje oordopjes met zo'n ingebouwde "afstandbediening" te slopen... die in het groot uit te werken en ergens op mn motor te bevestigen met grote knoppen en dat ik dan daar mn oordopjes in stop en vanuit dat kastje naar mn ipod ga. In mn hoofd heel leuk... met mn handen gaat t m waarsch niet worden.

Weet iemand of dit al bestaat? Of heeft iemand heel veel zin om dit te maken of mij te helpen?
 
Er is een merk die opmaar oordoppen maakt met speakertjes er in. Heb ze gezien op de motorbeurs vorig jaar, zag er kwaltatief goed uit. Maar wel prijzig weet ik nog. Weet niet precies meer, maar dacht boven de 200 euro.
 
Ik luister ook graag muziek op de motor, probleem is alleen dat ik dan veel harder ga rijden :+ maar als ik goede oordopjes kan vinden vind ik dat zeker een goed idee!
 
€90,- voor ingebouwde speakers is een koopje man :Y
Anders proberen bij Alpine of Earmo, maar denk wel dat het extra kost...
Zelf rij ik met speakers van MotoZoom in mijn helm, hebben een 3,5plug en kosten maar iets van €30,- zijn plat en voorzien van klittenband etc...
Als ik die aan heb (bijna altijd) hoor ik alles nog prima om me heen :Y en heb dan gewoon me Earmo doppen er tussen zitten dus geen schade aan die oortjes :)
 
Laatst bewerkt:
€90,- voor ingebouwde speakers is een koopje man :Y
Anders proberen bij Alpine of Earmo, maar denk wel dat het extra kost...
Zelf rij ik met speakers van MotoZoom in mijn helm, hebben een 3,5plug en kosten maar iets van €30,- zijn plat en voorzien van klittenband etc...
Als ik die aan heb (bijna altijd) hoor ik alles nog prima om me heen :Y
:^
Ik heb precies dezelfde, ideaal.
 
Er is een merk die opmaar oordoppen maakt met speakertjes er in. Heb ze gezien op de motorbeurs vorig jaar, zag er kwaltatief goed uit. Maar wel prijzig weet ik nog. Weet niet precies meer, maar dacht boven de 200 euro.

Dat zijn flinke prijzen idd. Als ze "perfect" zijn, heb ik het er best voor over. Over de pasvorm maak ik me niet zo'n zorgen daar zijn ze vrij goed in. Maar de geluidskwaliteit enn duurzaamheid is niet zo makkelijk te testen meestal :(
 
€90,- voor ingebouwde speakers is een koopje man :Y
Anders proberen bij Alpine of Earmo, maar denk wel dat het extra kost...
Zelf rij ik met speakers van MotoZoom in mijn helm, hebben een 3,5plug en kosten maar iets van €30,- zijn plat en voorzien van klittenband etc...
Als ik die aan heb (bijna altijd) hoor ik alles nog prima om me heen :Y en heb dan gewoon me Earmo doppen er tussen zitten dus geen schade aan die oortjes :)

Aa tnx die oplossing was ik al bijna vergeten. Deed me teveel denken aan lessen met zo'n oorclipspeaker.. wat een pijn na een half uur! Maar daar heb jij dus geen last van met die dingen? Wat voor helm heb je?

(zelfde vraag voor Jessica33)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon normale op maat gemaakte geluidsdempende oordopjes, en daarbij speakers in mijn helm. Zijn eigenlijk voor communicatie, maar je kan ook gewoon muziek afspelen. Nadeel is dan wel dat als je voor het stoplicht staat iedereen je muziek kan horen denk ik (nog nooit geprobeerd namelijk). Speakertjes kosten iets van 30 euro bij Louis dacht ik. Dempende dopjes heb je ook al vrij goedkoop van Alpine, universeel.
 
Persoonlijk denk ik dat het hebben van een device op je motor voor het regelen van het volume van je muziek en het kiezen van het volgende nummer nogal ten koste zal gaan van je concentratie op de weg... :/ :/

Maar wie ben ik? :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Sennheiser's en die zitten prima onder m'n helm. Het zelfde geldt voor m'n Beat oordopjes.. Beide zijn in-ear. Het op doen van je helm is alleen even een handigheid. De truuc is om eerst de oordopjes even goed in je oor te drukken, de 2 banden van je helm naar buiten houden als je de helm opdoet en dan maar hopen op goed geluk.

Mochten de oordopjes tijdens het rijden niet lekker zitten, druk je gewoon even tegen de zijkant van je helm aan en ze zitten meteen weer goed :)

Klinkt misschien ietwat dramatisch en omslachtig allemaal, maar 't valt hartstikke mee.. Het enige waar ik last van heb is m'n Beats. Deze oordopjes hebben namelijk drie van die knopjes waarmee je de nummers kan regelen (en eventueel bellen). Nou had ik het snoertje op 'n gegeven moment zo hangen dat als ik over m'n schouder keek, links of rechts maakte niet uit, het nummer opnieuw af begon te spelen. Ik kan je vertellen dat je dit na een kilometer of 20 snelweg spuugzat bent _O- .

Sindsdien heb ik de knopjes boven m'n kraag hangen. En heb ik 1 favoriet nummer minder
 
Laatst bewerkt:
Ik heb n setje cheap-ass uitziende oordopjes van bij mijn mobiel, die zitten heerlijk onder mijn helm en dempen voor mijn gevoel nog beter en meer als mijn oordoppen voor de motor :P
Ik moet er nog eens achteraan een tweede setje te scoren, gewoon ter vervanging :)

Dat stukje volume en spoelen...n vriend van mij heeft een soort ketting, hangt die om zijn nek en kan het daarmee bedienen. Ik zet m altijd op shuffle en merk wel wat er voorbij komt :]
 
Aa tnx die oplossing was ik al bijna vergeten. Deed me teveel denken aan lessen met zo'n oorclipspeaker.. wat een pijn na een half uur! Maar daar heb jij dus geen last van met die dingen? Wat voor helm heb je?

(zelfde vraag voor Jessica33)
Ik heb een HJC en krijg last van m'n oren als het speakertje net niet goed zit, dan voel ik de rand zitten. Dit zijn vrij zachte speakers en niet van die harde zoals bij de rijlessen gebruikt worden. Ik heb ze overigens voor €25 bij de MotoPort gehaald.
 
Persoonlijk denk ik dat het hebben van een device op je motor voor het regelen van het volume van je muziek en het kiezen van het volgende nummer nogal ten koste zal gaan van je concentratie op de weg... :/ :/

Maar wie ben ik? :X
Koos! Jij ook hier?

:') Wat een gelul, af en toe een ander liedje op zetten, of je volume aanpassen...
 
Ik heb zelf Koss Sparkplug oordopjes, ik heb deze uitgeprobeerd op de lange stukken tijdens onze vakantie gedurende ca 2 weken.

Ik ben er wel tevreden over, alleen moet je ze eigelijk niet gebruiken op hele lange stukken want dan gaat het toch irriteren omdat ze iets te ver uitsteken voor het mooie. In mijn helm past dat niet helemaal lekker, ik heb overigens een HJC helm.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik deze
sku_3396_1.jpg
niet duur en zitten super!

Als de muziek uit is kun je ze zelfs als oordoppen gebruiken, ze sluiten net niet genoeg af om niets meer van buiten te horen. Ik doe het alleen op lange stukken rijden..
 
Ik heb sinds kort een bluetooth headsetje gekocht. Kan mp3 afspelen, maar heeft ook gewone radiofunctie. Daaronder de 'gewone' oordoppen.

Er zit ook een kabeltje bij zodat je je ipod erop aan kunt sluiten (via bluetooth is ook mogelijk als je bv een iphone gebruikt).

Kostte €48 via varliks en is volgens mij een Chinese namaak van de Scala Q2 FM. Dit ding wordt ook als set verkocht en is op meer plaatsen te vinden (o.a. via ebay en amazon).

Naar mijn mening niet duur en je kan er nog mee bellen ook. Telefoonfunctie heb ik overigens nog niet geprobeerd, maar de radiofunctie doet het goed.
 
Laatst bewerkt:
€90,- voor ingebouwde speakers is een koopje man :Y
Anders proberen bij Alpine of Earmo, maar denk wel dat het extra kost...
Zelf rij ik met speakers van MotoZoom in mijn helm, hebben een 3,5plug en kosten maar iets van €30,- zijn plat en voorzien van klittenband etc...
Als ik die aan heb (bijna altijd) hoor ik alles nog prima om me heen :Y en heb dan gewoon me Earmo doppen er tussen zitten dus geen schade aan die oortjes :)
Wat is het vermogen van die speakertjes?
 
als je goede sennheisers neemt zitten ze perfect en dempen ze ook nog eens goed. Bv de cx400
Voor op de motor heb ik goedkope speakertjes ( 5€ ) in mn helm geplaatst. Deze zet ik dan op terwijl ik mn alpine motosafe oordopjes in heb. werkt redelijk goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan