veiligheid in een file bij duisternis

Ik heb ook die Philips lampen van 35,- per stuk, is wel witter, aar of het echt opvalt??

Ik vindt trouwens geel licht op een blauwe R1 echt niet mooi, snap die combinatie niet blauw/geel, maar je ziet het wel vaker, maar ja.
 
We houden elkaar op de hoogte, dat relais voor een sirene wil ik ook nog steeds hebben, werkt die bij jouw al?
Hoe kwam jij aan dat relais? Van een K100, maar hoe kwam je daaraan.??

Getest en werkt. Is alleen nog niet gemonteerd op de R1. ( de bijbehorende \"claxons\" zijn nogal groot, kijk maar eens op een oude Politie BMW.) Uhm komt van een kennis die bij een BMW dealer werkt en tevens BMWtjes van de Politie/KMar onderhoud.

Voor dat Ambulancelampaanstuurgeval is een collega aan het informeren, vrienden van hem rijden op de ambulance namelijk :P
 
Ik denk dat als je tussen de file door wilt rijden je voornamelijk zelf erg op moet letten. Het wordt door meneer agent wel toegestaan dat je STAPVOETS tussen de file bromt maar ga dan dus niet met 60 tussen een stilstaande file door rijden :( , dat verwacht namelijk (bijna) niemand.
Gele koplampen, alarmlichten en knipperlichten helpen misschien een beetje maar als iemand zit te :z ziet hij/zij je toch niet. Mijn advies: verwacht altijd dat een automobilist, vrachtwagen of motorrijder je NIET gezien heeft en dat je daarom zelf nog beter moet opletten.
 
Weet je dit of is dit alleen een ideetje??
Enig idee hoe ze dat noemen dan???

3 posts achter elkaar, ik wil zo\'n ding echt graag!!!!!

Dat is maar een ideetje ;) Maar bij die alarmlichtschakeling die ik gepost heb, daarbij heb je wel nog een knipperlicht relais nodig, die kan je bij Brezan halen, dus misschien hebben ze ook wel zo\'n koplampknipperachtig ding?! :)

Waarom bouw je niet gewoon een ambulance om naar een motor?! ;)
Gister nog een bumperklevende ambulance achter me aan, haast had ie zeker, want hij ging naar de hoeren (zandpad, Utrecht). En nee, hij had geen sirene of wat dan ook aan.

En de gewonden van een aanrijding 3km verderop maar afvragen waar de ambu nou blijft ;)
 
Was vandaag bij Brezan, zo´n ding hebben ze dus niet, vent stond me een partij vreemd aan te kijken.

Hmmmm das jammer... jatten uit een ambulance dan?!?!? Fake-flauwvallen en ambu laten bellen, en dan sneaky dat onderdeel eruit jatten?
 
Ik heb het uitgeprobeerd, ik heb Philips lampjes gekocht (Gold). Ze hebben een gele gloed, met in het midden blauw (en de rand ook). Het is in ieder geval heel anders licht dan standaard.

Ten eerste voor mezelf. De lichtopbrengst is meer, borden kun je veel beter lezen, en het contrast wordt verhoogd. Top! (Vind ik...)

En de auto\'s zien je veel sneller aankomen, ze vragen zich wat het is en gaan aan de kant (zowel in file als gewoon).

Ja het werkt vind ik, het is alleen niet echt geel, gewoon anders. Goeie oplossing vind ik.

Philips Gold lampjes...
 
Ik heb het uitgeprobeerd, ik heb Philips lampjes gekocht (Gold). Ze hebben een gele gloed, met in het midden blauw (en de rand ook). Het is in ieder geval heel anders licht dan standaard.

Ten eerste voor mezelf. De lichtopbrengst is meer, borden kun je veel beter lezen, en het contrast wordt verhoogd. Top! (Vind ik...)

En de auto\'s zien je veel sneller aankomen, ze vragen zich wat het is en gaan aan de kant (zowel in file als gewoon).

Ja het werkt vind ik, het is alleen niet echt geel, gewoon anders. Goeie oplossing vind ik.

Philips Gold lampjes...


KIJK !!!! nu zijn we sapdrinkenderwijs goed bezig !!! :} :} :}
 
Ik heb het uitgeprobeerd, ik heb Philips lampjes gekocht (Gold). Ze hebben een gele gloed, met in het midden blauw (en de rand ook). Het is in ieder geval heel anders licht dan standaard.

Ten eerste voor mezelf. De lichtopbrengst is meer, borden kun je veel beter lezen, en het contrast wordt verhoogd. Top! (Vind ik...)

En de auto\'s zien je veel sneller aankomen, ze vragen zich wat het is en gaan aan de kant (zowel in file als gewoon).

Ja het werkt vind ik, het is alleen niet echt geel, gewoon anders. Goeie oplossing vind ik.

Philips Gold lampjes...

Foto AUB! :)
 

foto? hmmm... zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

maar echt lelijk vind ik eigenlijk niet. ze zijn inderdaad een beetje gelig, ik heb ook die blauwe (witlicht met blauwe gloed) geprobeerd (ff gewisseld met iemand anders), maar toen reed ik in de mist en toen waren mijn \'gele\' veel beter, en dat vind ik toch belangrijker, bovendien valt dat gele duidelijk beter op als dat witte (blauw)
 
Terug
Bovenaan Onderaan