ik vind dat er een strafmaatregel moet komen als je met een defect motor b.v. olielekkage op de baan blijven rijden zoals vandaag bij dovisioso die zag dat er rook was en toch op de baan bleef rijden.we hebben al eerder gezien dat ze een spoor van 800 meter op de ideale lijn achterlaten met alle risico's vandien.
Dat soort maatregelen zijn er volgens mij al, maar je kunt natuurlijk niet verwachten dat een coureur tijdens het rijden ook nog complete diagnosticus kan zijn van alle mechanica onder hem. Dovi was na drie bochten al van de baan af, da's toch best vlug op hun tempo.
ik vind dat er een strafmaatregel moet komen als je met een defect motor b.v. olielekkage op de baan blijven rijden zoals vandaag bij dovisioso die zag dat er rook was en toch op de baan bleef rijden.we hebben al eerder gezien dat ze een spoor van 800 meter op de ideale lijn achterlaten met alle risico's vandien.
Heb je zelf al eens door wat voor reden dan ook een olielekkage gehad?
Ik heb zelf ooit een kapotte oliedruksensor gehad waar de olie uit spoot, ik kwam er achter toen ik weer thuis was...
Ik heb heel veel geluk gehad dat ik niet gevallen o.i.d. ben.
Heb je zelf al eens door wat voor reden dan ook een olielekkage gehad?
Ik heb zelf ooit een kapotte oliedruksensor gehad waar de olie uit spoot, ik kwam er achter toen ik weer thuis was...
Ik heb heel veel geluk gehad dat ik niet gevallen o.i.d. ben.
Hebben de meeste dit niet al dan?
Een defecte motor die olie verliest kan je later door hebben dan de kijker op tv. Maar ben wel van mening dat je een motor niet meer mag oprapen, vallen = einde race, hoe onschuldig ook... Als je soms ziet wat er half aan hangt of niet goed functioneert is het een wonder dat het vaak goed gaat.
In trainingen hetzelfde, val je, neem dan maar een scooter naar de pits en wacht op je motor.
Komt straks ook nog bij dat je niet mag rijden zonder airbag in je pak , dus als die ploft heeft oprapen ook geen nut meer want dan wordt je er volgens mij alsnog uitgehaald.
Ja en nee.
Wanneer is de motor echt beschadigd...?
Telt een valpartij zoals Casey Stoner in Laguna Seca 2008 ook als niet meer verder rijden? Zo kan ik nog talloze valpartijen voor de geest halen waarbij de rijder weer gerust kon opstappen en verder rijden. Ik ben wat dat betreft geen voorstander van het BSB-systeem oid
De vraag is waar ligt de grens, of betekent elk valpartijtje straks einde race...
Tuurlijk, veiligheid is belangrijk, maar dit neemt dan ook een stukje spektakel en het onverwachte weg imo...
[afbeelding]
[afbeelding]