Veiligheid voor alles. Glijbaan op overweg?

Hoe kan dat nou veiliger zijn?

Vroeger zag je een grote gele trein aankomen, straks zie je alleen nog maar een paar blauwe streepjes aankomen.
Goed opletten dus.
 
Laatst bewerkt:
De meeste websites hebben geen gele achtergrond....dus dat is een mooi contrast voor die telefoon lopers/fietsers/rijders/kijkers :+
 
wel oppassen voor motorrijders met een "fluohesje"
de trein ziet je nu niet _O-
 
Wat is dan het verschil als er een geel vlak met 120km/u aan komt denderen?

Je ziet nu van veraf dat er iets raars aan de hand is op de weg en blijkbaar triggert dat de dromers in de auto dat ze even moet opletten.

Ik heb zo vaak gezien dat automobilisten in een file zo achter hun voorganger aansukkelen dat ze midden op de overweg stil staan. En dan volledig in paniek raken als de bellen gaan rinkelen en de slagboom omlaag komt.

Gladheid heb je vooral last van als het wegdek nat is. En dan zijn ook de spoorrails tricky, dus rustig aan doen moest je toch al.
 
Wat is dan het verschil als er een geel vlak met 120km/u aan komt denderen?

Dat je zorgt dat je tijdig weg bent misschien..?

Al denk ik persoonlijk dat het beter helpt om weggebruikers te verplichten het relaas van Jan van der Meulen eens te kijken.

 
bij baarn rijdt de trein max 110 en als ze moeten stoppen, veel langzamer (of als ze gestopt hebben)


,,,,,,,,,even de wijsneus uithangen,,,,,
:P

:+

Daar kan nog een schepje bovenop, het treintype bepaalt deels de snelheid.
Zo rijdt een intercity sneller over een overweg dan een sprinter.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, ik woon in de buurt van Baarn. Deze overgang mijd ik als de pest. Je moet er namelijk lang wachten want vlakbij een station. Daarbij ligt deze overgang in de bocht van de rails waardoor er enorme hobbels zijn omdat rails onder een hoek liggen. Max snelheid is ter plaatse ook 20Km/u en veel harder dan dat kan ik je afraden.

Als men overal stroeve verf gaat toepassen dan lijkt het me geen probleem.

Anders even aanmelden bij de MAG
 
Gaat ook leuk worden met accelereren aangezien je vaak verhoogde spoorwegovergangen hebt.
 
Ik snap.het nut er wel van maar onder regenachtige.omstandigheden zal ik hier toch mn billen dichtknijpen zenne. En opgelucht zijn als ik er gepasseerd ben
 
Ben net er even overheen gereden maar er is niets (meer) te zien. Is dit een fotoshop of was het een plaklaag die ze nu weer verwijderd hebben?
 
Het is weer eens zo ver in NL............ :X Wat zijn we toch een stel sukkels!! :P

Hele wouden van stoplichten worden er geplaatst omdat wij min-kukels die we zijn, niet in staat zijn om zelf te kunnen beoordelen of je de weg over kan. Sta je weer eens te wachten op helemaal NIETS!!

Toen was er het hitteplan met zeer nuttig nieuws dat we bij 35°C niet in een dikke winterjas moeten gaan zitten. Ook moeten we VEEL drinken. Toch vreemd, ik krijg altijd te horen dat ik teveel drink. En NU mag het ineens wel. Dat zeg ik juist al jaren.........

Nu moeten de spoorweg-overgangen geel worden geschilderd om aan te geven dat de trein gevaarlijk is. Als klein jongetje woonde ik vlak bij de spoorlijn. Toen niet eens met bomen maar alleen met bellen. 20 treinen per uur. Tig keer overgestoken en nooit 1 keer door de trein gegrepen. Tja, en mafkezen die niet meer willen houd je ook niet tegen met een beetje gele verf! Meermaals gezien dat het weer gehaktdag was....... ;(
 
Laatst bewerkt:
Zal wel weer heel veel gaan kosten en het effect zal nihil zijn omdat men er snel aan went. Overigens ben je ongeveer blind als je een overweg niet ziet met die slagbomen en lichten.
 
Gewoonweg symptoombestrijding dus. Niet het werkelijke ding aanpakken, opvoeding naar oude niveaus en daar geld insteken. Nee, tonnen geld over de balk smijten, al decennia lang. Vervolgens niks bereiken.
Zo kom je er wel.. :N
 
Gelukkig hebben we dan nog de ANWB en Rijkswaterstaat die waarschuwen dat het glad wordt na een regenbui. })

Whoehaha oh ja en de codes geel tot rood hoe erg het nat KAN worden :P
 
Laatst bewerkt:
:+

Daar kan nog een schepje bovenop, het treintype bepaalt deels de snelheid.
Zo rijdt een intercity sneller over een overweg dan een sprinter.

sorry... maar de bocht naar Hilversum is 110, (of vanaf Hilversum)
En aangezien een sprinter zwaarder is dan een icm, verder zelfde motor...
is deze qua optrekken wat langzamer...
maar zal al met al niet veel schelen..
losse loc, 16/1700 max 100, BR203 ook...
BR186/189/193 Mogen max 140, maar weer beperkt door de bocht... dus 110...

verder nog vragen...
hahahahaha....

:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan