Veiligheid

Wat kun je doen aan je veiligheid?

  • niets, ik rij veilig genoeg en mij gebeurd het niet

    Stemmen: 0 0,0%
  • niets, het ligt altijd aan iets anders

    Stemmen: 1 2,9%
  • ik ga betere motorkleding kopen, lijkt me voldoende

    Stemmen: 0 0,0%
  • ik ga zo'n verhoogde rijvaardigheidstraining volgen

    Stemmen: 26 76,5%
  • ik heb alle vervolgtrainingen al gedaan

    Stemmen: 2 5,9%
  • ik volg elk jaar een trainingsdag Verhoogde Rijvaardigheid

    Stemmen: 5 14,7%

  • Totaal aantal stemmers
    34
Hmmm, alleen maar veilige rijders hier, gezien het ontbreken van reakties :?

Ik denk er serieus over om ook maar eens een VRO te volgen, ik ben er van overtuigd dat er altijd wel iets valt bij te schaven, ondanks - of misschien juist - als je al een aantal jaren rijdt.
 
Daarom heb ik vrijdag mee gedaan aan een VRO1 training.
Zeer leerzaam, je leert alle belangrijke dingen die nodig zijn om te 'overleven'. ;)
 
Ik heb het rijbewijs pas 3 jaar, wel heb ik reeds 2 maal VRO 1 gevolgd.

En desondanks gebeuren je dingen die je soms niet kunt voorkomen. Wel heb ik dankzij die VRO de schade aan mijzelf kunnen beperken.
Ik zit er hard over te denken om nogmaals een VRO te volgen, blijkbaar rij ik nog niet veilig genoeg . . :(
 
't word pas veilig als alle koekblikken verbannen worden, en EN er overal 1 richtingsverkeer word ingevoerd, dat samen met het aanleggen van grindbakken en weghalen van vangrails/bomen/verkeerspalen doet een hoop })
 
Ik denk dat ik me relatief behoorlijk veilig cq. verstandig door 't verkeer manoevreer. Mij gebeurt 't niet, zul je me echter niet horen zeggen.

Helaas kun je risico niet tot nul terugbrengen. '(


Maar ja 't hele leven is 1 groot risico, als je 't zo wil zien. ;)
 
goh, dat is nog eens nieuws.

je zou toch eerder het omgekeerde verwachten: na een tijdje ga je wat concentratie verliezen...
ik hou het iig in mn achterhoofd :)
 
Wat idd wel helpt zijn goeie oorbeschermers, ik had ze eerst niet en werdt knettergek van de herrie na 200 km rijden en nu heb ik na 300 km nog steeds nergens last van.

Professionele oordopjes zijn zeker wel een aanrader ! :)
 
Ik denk dat een extra rijvaardigheidscursus altijd goed is. Of het nou van de KNMV, NVVM of wie dan ook is.
Ik heb zelf VRO1, VRO2 en een slipcursus gedaan en heb tijdens alle drie veel geleerd :)
 
Ik kan alleen de kop lezen...meeste ongelukken in het eerste kwartier??
Ik denk dat ik voortaan maar een kwart uur later wegga.....
Ik denk dat het belangrijkste is dat je er rekening mee houd dat iedereen op de weg voor/naast je iets zou kunnen gaan doen waar je niet op rekend. Leer verder en breder kijken, en train jezelf erop altijd te kijken naar een situatie met een blik: "wat zou er nu mis kunnen gaan" en "als het nu misgaat...waar is dan mijn vluchtroute". Dit klinkt vermoeiend maar na enige tijd merk je dat het automatisch gaat. En idd, VRO's e.d. zijn nooit weg.....
 
ik mis de laatste keuze,....namelijk : zoveel als ik kan. Ook al helpt niets afdoende..behalve thuis op de bak gaan zitten... je krijgt toch wel een ongeluk...helaas maar waar...ga daar rustig vanuit...er is altijd iemand die je niet ziet, op een moment dat je zelf net de andere kant opkijkt...ik wens het niemand toe, maar het zou naief zijn om te denken dat je 40 jaar kunt motorrijden zonder kleerscheuren....vandaar dus ook altijd alllleeee maatregelen nemen...ook als je een pakkie shag gaat halen bij de pomp... :P
 
Oordopjes zijn in de maak. ;)
Maargoed, meerdere keren een VRO1 cursus volgen lijkt mij een beetje teveel van het goede. ;)
Ik zou volgende jaar misschien wel een VRO2 willen doen, alleen jammer dat je hem niet op Assen kan doen. De TT baan = super asphalt. :9
 
oordoppies heb ik al
en de cursus komt er ook aan zie er zeker wel de voordelen van.
maar de meeste ongelukken gebeuren in de eerste 15 minuten,nou dat blijkt
wel weer dat er niks van klopt.
want wat doe je de eerste 15 minuten je aan de snelheid houden ,om je motor warm te laten draaien :?
 
Laatst bewerkt:
Oordopjes zijn in de maak. ;)
Maargoed, meerdere keren een VRO1 cursus volgen lijkt mij een beetje teveel van het goede. ;)
Ik zou volgende jaar misschien wel een VRO2 willen doen, alleen jammer dat je hem niet op Assen kan doen. De TT baan = super asphalt. :9
Lelystad is ook lekker asfalt :)


Op dinsdag 08 april 2003 21:15 schreef duka het volgende:
oordoppies heb ik al
en de cursus komt er ook aan zie er zeker wel de voordelen van.
maar de meeste ongelukken gebeuren in het eerste 15 minuten,nou dat blijkt
wel weer dat er niks van klopt.
want wat doe je de eerste 15 minuten je aan de snelheid houden ,om je motor warm te laten draaien :?

Ja, dat snap ik ook niet. Ik doe de eerste 15 minuten ook rustig aan om m'n bandjes en motor op temperatuur te brengen :S
 
Terug
Bovenaan Onderaan