Velg beschadigd bij bandenwissel: wat is acceptabel?

Het zijn ook zulke lompe tyfushonden soms heh, heb het 2x gehad. 1x netjes opgelost maar die tyfhond bij fredriks deed er niks aan. |( :r
 
heb t net vorige maand ook gehad op mn zx6r uit '95. vond het niet super erg ofzo, heb toch barsten zat in n kuipwerk. maar vond wel dat ze t hadden mogen vermelden.
ben er mee terug gegaan, was omdat mn velgens gespoten waren. niet meer originele kleur. maar ze wilden het wel bijpunten was verder geen probleem
 
heb t net vorige maand ook gehad op mn zx6r uit '95. vond het niet super erg ofzo, heb toch barsten zat in n kuipwerk. maar vond wel dat ze t hadden mogen vermelden.
ben er mee terug gegaan, was omdat mn velgens gespoten waren. niet meer originele kleur. maar ze wilden het wel bijpunten was verder geen probleem

Als het gespoten velgen waren kunnen er stukjes lak losspringen bij het inklemmen, dat is iets waar je eigenlijk niks aan kunt doen. Als er echter schade is onstaan door het apparaat verkeerd in te stellen (schraapt langs de velg) is dat erg slordig. Wat voor schade had je dan?
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het vervangen van een achterband. Ik zag de schade pas, toen ik thuis de motor in de schuur gezet had en er zaten zichtbare beschadigingen op de zijkant van de velg...

Nu ben ik van mening dat iedereen fouten kan maken en dat een dergelijke fout nu eenmaal het gevolg is van mensenwerk. Ik heb er een foto van gemaakt en contact opgenomen met m'n dealer, in een normaal gesprek aangegeven dat fouten maken mag, maar dat ze het wel moesten oplossen. Dit was geen probleem en het werd keurig afgehandeld. Ik heb 3 dagen een mooie demo onder mijn kont gehad en mijn velg is gewoon opnieuw gespoten. Scheelt wel dat ik inmiddels een relatie van een aantal jaar heb opgebouwd met mijn dealer... in een goede verstandhouding kan je over en weer wat van elkaar hebben... ;)

DCP_5216-s.jpg
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het vervangen van een achterband. Ik zag de schade pas, toen ik thuis de motor in de schuur gezet had en er zaten zichtbare beschadigingen op de zijkant van de velg...

De beschadiging op mijn achtervelg is vergelijkbaar, maar dan nog wat omvangrijker... B|
 
Als het gespoten velgen waren kunnen er stukjes lak losspringen bij het inklemmen, dat is iets waar je eigenlijk niks aan kunt doen. Als er echter schade is onstaan door het apparaat verkeerd in te stellen (schraapt langs de velg) is dat erg slordig. Wat voor schade had je dan?
stukken verf eraf tot op het metaal. je zag twee kleuren. normale mat zwarte kleur en er onder roze. die kerel zei: ja dat komt omdat t gespoten is, zit de verf los, kijk maar. en toen begon hij wat te krabben, maar kreeg er verder met zn nagels geen verf af, dus zo los zat t niet.

t maakte me niet veel uit, vond t alleen niet netjes dat ze t iig niet ff hadden vermeld ofzo. lijkt me toch dat je t wel ziet
en stel dat t er wel wat verkeerd was gegaan, dan wil de zaak t ook wel weten want dan kan t aan de machine liggen oid
 
Laatst bewerkt:
kom op,

als je bezig bent met een velg dan zie je als je andersmans spullen kapot maakt, dat is dan jou eigen fout, en dan mag je het oplossen ook. Anders moet je er geen geld voor vragen.

edit.
Wat ik eigenlijk ook wilde zeggen is dat je dat hoort te vermelden.
Het is echt asociaal om gewoon maar niets te zeggen als je andermans spullen stukmaakt
 
Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde probleem. Heb ook een CBR100F (uit 1993) waarbij tot tweemaal toe de voorvelg flink is beschadigd. Blijkbaar zijn de klauwen aan de voorkant moeilijk van de velg te halen. Deze zitten bijna IN de velg. Debet hieraan is de DCBS die voor meer remleidingwerk zorgt en ook (domweg) het ontwerp.
De eerste keer heb ik er ruzie over moeten maken met de motorzaak en er nooit meer teruggegaan, de tweede keer kwam ik er pas ver in de Alpen achter. Na de bandenwissel meteen op vakantie gegaan en daar pas gezien dat de velg opnieuw beschadigd was :( Toen ik terugkwam kon ik geen verhaal meer halen, was te lang geleden. Maar ook daar ga ik dus niet meer naartoe.

Ondertussen ben ik wel benieuwd of je de velg kan repareren. Heb jij er misschien iets op gevonden?
:?
 
@ Maddox: het klopt dat de voorremklauwen vrij lastig uit het wiel te nemen zijn. Om beschadiging van de velg te voorkomen moet je er echt een doek oid tussen houden of je velg afplakken met tape.

<edit> Maar hoewel er bij mij nu ook wat krassen op deze manier zijn bijgekomen, gaat het nu vnl om de afgeschaafde plekken op de velgrand als gevolg van een versleten nylon beschermingshoesje op het banden (de)montage apparaat. </edit>
 
Laatst bewerkt:
Het is een kwestie van hoe er gewerkt wordt denk ik. Met normale apparatuur hoef je volgens mij niet veel te beschadigen. Maar vaak moet het allemaal het goedkoopst en dan krijg je ramswerk denk ik.

Bij mijn dealertje krijg ik de motor na een bandenwissel gewassen en met de ketting gesprayed terug :P En geen krasje te zien op de velg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan