velg van cr250 naar cr125

jerome_mattie

Die hard MF'er
10 feb 2004
373
0
ben ik weer,

heb nu weer het volgende aan de hand:

sindskort een cr125 1994 aangeschaft, maar tot nu met losse achter spaken gereden - gevolg - spaakgaten in velg zijn uitgehold.

nu kan ik een velg kopen van ofwel een cr250 uit 1986 (af te halen) ofwel van een cr125 uit 1983-1986 (opsturen via post).

mn plan is om spaken los te draaien van mijn velg en van de aangekochte en dan alleen de velg-rand om te zetten.

Kan dit wel, passen die oude velgen wel voor mijn spaken??
het heeft toch niets er mee te maken dat die oude velgen trommel hebben, want daar heb ik niets mee te doen als ik alleen de velg-rand gebruik.

het gaat om 18 inch velgen

graag jullie inzicht.
 
ps als iemand eentje heeft voor een honda cr 125 uit 1994, en dan gaat het alleen over de velg-rand (dus buitenkant) geef dan even een seintje
 
trommelremmen hebben volgens mij een grotere naaf...vanwege de trommel..
Velgrand zal ongetwijfeld passen, maar ik weet niet of je je oude spaken moet hergebruiken. Misschien verstandiger nieuwe spaken te nemen? kosten volgens mij toch niet zoveel.
 
gaat alleen om de velg-rand he!

maar spaken, ja ik heb gehoord dat een setje duur is, dus als iemand iets heeft, wil ze best nieuw zetten
 
velgrand zal wel passen hoor.
maar bij een crosser zitten de nippels meestal vastgeroest...


koop anders gelijk setje spaken (voor 65€ ofzo) en een 19" velgrand :)
 
ja maar dat is net het geval die 65 euro!!!!!

als een 2de hands ook past, en daarom zou ik dat eerst willen achterhalen
 
nog even tussendoor:

ik kan een velg kopen, 18 inch, maar wat als het onbekend op welke motor die heeft gezeten maar wel crossvelg is, maak dat wat uit?

ik draai spaken toch los en gebruik alleen de buitenste ring, en monteer hem dan op de spaken van mij
 
"japanse" velgrand, dus 36 spaken past meestal wel, je moet rekening houden met de borings hoek, en diameter
 
Terug
Bovenaan Onderaan