Velgen Honda NC700

22 nov 2022
3
0
Hooooi!!

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen, Ik zal kort het verhaal vertellen..
ik heb een ongeluk gehad met mijn motor, nu willen we zelf de motor maken met mensen die lekker kunnen klussen alleen is er voor mijn motor geen voorvelg te vinden🥺
Nu is mijn vraag: kan een velg van een ander type zo gemaakt worden dat die op de mijne past?
Nieuw is helaas echt niet te betalen!
Bedankt alvast
 

Bijlagen

  • 335A04D5-6A00-493D-A537-BB7620E72B68.jpeg
    335A04D5-6A00-493D-A537-BB7620E72B68.jpeg
    282,3 KB · Weergaven: 74

Of 700 en 750 uitwisselbaar zijn weet ik niet.
 
Al gekeken bjj boonstra.nl ? Staat nl niet in de openingspost.
Probleem is dat voorwielen en voorvorken moeilijker verkrijgbaar zijn dan de rest. Die worden bij een ongeluk(je) vaak het eerst geraakt zeg maar. Voordeel is dat deze motoren veel verkocht zijn. Geduld denk ik.
 
Deze staat nog op eBay
Zelf even controleren of dit de goede is, lijkt er wel erg veel op.
De kleur is anders, maar dat is uiteraard op te lossen.

Een andere velg aanpassen voor jouw motor zal best kunnen, maar niet eenvoudig.
Ik denk iets met andere bussen bij de lagers, en waarschijnlijk past je remschijf ook niet op de andere velg, dus daar moet je ook iets passends voor zien te vinden.
Qua kosten zou het wel eens erg tegen kunnen vallen, tenzij je zelf de beschikking hebt over een zuivere draaibank.
 
Onlangs (vorige week) bij Boonstra een setje velgen gezien, was toen aan het kijken voor een reserve setje zodat bandenwissel sneller/gemakkelijker tussendoor kon... (NC750X)
Alleen toen niet overgegaan naar aankoop gezien de velg er voor mij te lelijk uitzag. (zwarte velg waar de verf van afbladderde)

Overigens, NC700 en NC750 hebben zelfde afmetingen, die zijn dus uitwisselbaar)
Momenteel niet te vinden, maar de zoekfunctie werkt hier op het werk niet goed..... (of is i.v.m. rebranding Boonstra)
 
Terug
Bovenaan Onderaan