velgen laten poedercoaten!!

cbrdave

MF veteraan
8 dec 2002
1.756
2
zwijndrecht
Nadat ik over een balk ben gereden op snelweg en allebij mijn velgen kapot waren, nieuwe geregeld op sloop en ze laten coaten bij brasto in dordrecht. Ze zien er als nieuw uit en ben erg tevreden over de qualiteit en de prijs vooral! En heb vandaag zaterdag er nieuwe bandjes op laten zetten bt 020 omdat ik 12.000 km woonwerk rij rdam centrum! Voorwiel is zo goed dat ik er geen lood op hoefde te zetten en achter maar 15 gram! Nu ff erin knallen en weer stukje rijden vanmiddag zonnetjr schijnt lekker nog!
 
Bel eens de gouden gids in jouw regio af.
Bijvoorbeeld:
Meja uit Kaatsheuvel 25 euro per wiel (zonder stralen).
Strabeco uit Tilburg 30 euro zonder en 35 euro met blanke lak (inc. stralen)

Oftewel beter en goedkoper dan met spuitbussen klooien of een oficieele spuiter.
Met poedercooten hou je teminste ook wat lak over als je een paar keer je banden verwisselt..
 
Springt dat er niet gauw af, die poedercoatlaag?

Ik dacht altijd dat als je er tegenaan stoot, of een loodje verwijderd, dat een poedercoatlaag nogal kwetsbaar was.
 
Springt dat er niet gauw af, die poedercoatlaag?

Ik dacht altijd dat als je er tegenaan stoot, of een loodje verwijderd, dat een poedercoatlaag nogal kwetsbaar was.

:? de meeste velgen zijn af fabriek juist gepoedercoat vanwege de hoge slijtvastheid (dus ook stootschade) er is tegenwoordig ook heel veel mogelijk qua kleuren in poedercoaten!
 
poeder coaten is veel harder/sterker dan spuitwerk! beter bestand tegen steenslag! lak word gebakken in de oven op een temp van 180 graden! Maar wel altijd een laklaag erop nemen anders heb je wel kans dat als je een beschadiging hebt die steeds groter word!
 
Terug
Bovenaan Onderaan