Velgen laten spuiten; Pasvlakken weer kaalmaken??

PatrickM

MF veteraan
8 apr 2004
1.610
0
Delft
Ik heb mijn velgen laten spuiten en nu vraag ik mij af of ik de pasvlakken (waar de schijf de velg raakt) weer kaal moet maken tot op het alluminium?? Het is natuurlijk maar een heel dun spuitlaagje maar misschien dat een van jullie hier wat meer over weet. alvast bedankt :}

Patrick
 
Ik zou het in ieder geval wél doen, elke keer dat je je schijf belast, wringt hij een beetje en vreet de verf een beetje op. Dan krijgen de boutjes een beetje ruimte en gaat het rammelen. Moet je bij je remmetjes niet hebben... Kijk naar vrachtwagenbanden/wielen, hoe vaak zie je er niet, waar er op de zijkant gekrijt staat "natrekken"...Is hetzelfde euvel. Of je kan natuurlijk geregeld de boel een beetje natrekken...

Netjes blankmaken, géén vet erop en monteren die hap (dat deed ik, in mijn geval)

Suc6
 
ik zou ze ook zeker kaalmaken. Of het echt uitmaakt weet ik niet, maar het is maar zo weinig werk dat ik het zeker wel even zou doen. Bovendien is het verflaagje zacht, en zal het na verloop van tijd eraf slijten door wringing, waardoor er dus ruimte ontstaat. Maar dat is hierboven al gezegd :)
Ik zou het in ieder geval wel doen.
 
Ik heb alles voor de zekerheid maar weer kaal gemaakt...5 min werk en toch een lekkerder gevoel...alleen geen vet....zat er ook niet tussen dus nu ook niet.


Bedankt voor jullie reacties!

patrick :}
 
ik heb begin dit jaar 2 voorwielen gepoedercote en eentje heb ik zo de schijven op gedraait en de andere heb ik met een schurpapiertje en scherp mesje de verf er afgehaald..... gevolg... schijf krom doordat je het raakvlak scheef maakt. TIP als je de verf er af haald laat dit er afdraaien in een draaibank zodat je zeker weet dat het vlak en in center is.

oja ik heb een jaar geraced met de twee velgen... en geen van beide problemen gehad. dus het maakt geen drol uit.
 
Een poedercoatlaag is er verdomde lastig af te krijgen.... Ik kan me idd voorstellen dat als je mesje scherp is, je wellicht gemakkelijk een dun laagje van het alu af kunt schrapen. Lak laat zich beduidend makkelijker verwijderen, pak maar een beetje thinner en weg is het...
 
ik heb begin dit jaar 2 voorwielen gepoedercote en eentje heb ik zo de schijven op gedraait en de andere heb ik met een schurpapiertje en scherp mesje de verf er afgehaald..... gevolg... schijf krom doordat je het raakvlak scheef maakt. TIP als je de verf er af haald laat dit er afdraaien in een draaibank zodat je zeker weet dat het vlak en in center is.

oja ik heb een jaar geraced met de twee velgen... en geen van beide problemen gehad. dus het maakt geen drol uit.

:+

Eerst die verwittiging, en dan dat besluit. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan