Velgen omspaken (naar SM)

matth3w

Die hard MF'er
12 jun 2006
269
10
Dokkum
Goedemorgen MF'ers!

Tis al weer een flinke tijd geleden dat ik hier geweest ben, maar ben toch jullie hulp nodig :)

Enige tijd geleden heb ik een Honda XR600R uit '88 gekocht. (Toppertje!)

Echter wil ik er graag supermotard bandjes eronder hebben.
Nieuwe velgen + banden voor de Honda heb ik nog niet getroffen dus even rondgevraagd en hoorde ik iets over het omspaken van de originele velgen naar SM.

Hele korte vraag:
Ik zoek dus een bedrijf die velgen kan omspaken naar SM velgen, die ik mijn originele velgen gewoon langs kan brengen of op kan sturen en ik ze na een tijdje weer terug krijg, kant en klaar om onder de Honda te gooien.
En gezien ik een Nederlander ben, mag het uiteraard niet veel geld kosten! 8-)
 
Waar woon je, mss handig voor we zaken dor heel Nederland noemen :-)

Bon motoren in Den Bosch zou dit misschien wel kunnen. Doet het voor andere motoren dus wss ook wel voor deze :-)
 
Waar woon je, mss handig voor we zaken dor heel Nederland noemen :-)

Bon motoren in Den Bosch zou dit misschien wel kunnen. Doet het voor andere motoren dus wss ook wel voor deze :-)

Dokkum, erg noordelijk dus ;)
Ik dacht al eens een prijs gehoord te hebben van Bon (zo'n 500 euro) en dat oogt mij te hoog.
Maar ik zal even bellen, dan weet ik het zeker.

Ik hoop het omspaken te kunnen laten doen voor maximaal 300,-
 
Outlaw racing in Leeuwarden kan je daar vast wel mee helpen.
Anders zit er in Joure ook een bedrijfje wat sm wielen spaakt.
Lanstech in Tjerkgaast is ook nog een optie.

Wat prijzen betreft heb ik geen idee, dat moet je zelf even informeren.

Nog even een handig weetje: Je achterwiel heeft minder spaken dan de meeste andere wielen, dus iets om rekening mee te houden. CR heeft hetzelfde, dus die velgranden kan je ook gebruiken.
 
Outlaw racing in Leeuwarden kan je daar vast wel mee helpen.
Anders zit er in Joure ook een bedrijfje wat sm wielen spaakt.
Lanstech in Tjerkgaast is ook nog een optie.

Wat prijzen betreft heb ik geen idee, dat moet je zelf even informeren.

Nog even een handig weetje: Je achterwiel heeft minder spaken dan de meeste andere wielen, dus iets om rekening mee te houden. CR heeft hetzelfde, dus die velgranden kan je ook gebruiken.

Bon Motoren heeft mij verteld dat ik ruim €1000,- verder ben voordat mijn XR op SM bandjes rolt.. Dat is bijna 2x de aanschafprijs van de motor :')

Hij vertelde mij nog wel dat er allround banden voor de normale crossmotorvelgen, om zo toch zonder noppen te rijden op de weg.
Dit zouden Conti's moeten zijn, maar na een belletje met Conti hebben zij ze niet meer in de handel..

Ik zal Outlaw nog even bellen ;)
 
had je in die 300euro ook de velgranden zelf ingecalculeerd?

Ik had in de €300,- niks ingecalculeerd, ik hoopte meer dat zoiets mogelijk was voor dat geld.
Dat was het mij waard, zeg maar.

Ik ben bang dat ik op zoek moet naar wegbanden oid voor om de originele velgen.
 
Nou, Outlaw zelfde prijs ongeveer.
Dit idee kan ik wel laten varen! haha

Ik moet maar op zoek naar wegbandjes :)
Iedereen bedankt voor de tips.
 
Nou, Outlaw zelfde prijs ongeveer.
Dit idee kan ik wel laten varen! haha

Ik moet maar op zoek naar wegbandjes :)
Iedereen bedankt voor de tips.


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

En alles is pas te maken ;)

Heb zelf ooit husky velgranden omgespaakt naar een XR incl. het opsnijden van de draad op de spaken. Die waren namelijk te lang.

Ook crf naven en velgen in xr gebouwd en zelf remadapter gemaakt.


Nieuw is niet te betalen een losse voorvelg kost al 300Euro.
 
Laatst bewerkt:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-merk-onafhankelijk/m838955803-supermotard-wielen-velgen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

En alles is pas te maken ;)

Heb zelf ooit husky velgranden omgespaakt naar een XR incl. het opsnijden van de draad op de spaken. Die waren namelijk te lang.

Ook crf naven en velgen in xr gebouwd en zelf remadapter gemaakt.
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/65/dsc00405bu8.jpg"]afbeelding~][/URL]

Nieuw is niet te betalen een losse voorvelg kost al 300Euro.

Ik ben wel handig, maar zoiets is net een brug te ver ;)
 
Ik kan t ook wel voor je doen maar voor 300 red je dat nergens.
ik was voor mn eigen velgranden en rvs spaken met nippels (goldspeed)al veel meer dan 300 kwijt ex werk..
 
€500 is nog netjes hoor.
Vergeet niet dat je onderstaande nodig hebt
- Hergebruik eigen naven
- nieuw spaken set
- nieuwe of gebruikte velgranden
- Banden
- kleiner achter tandwiel (dus waarschijnlijk nieuw ketting tandwielen set)
- grotere schijf voor en dus andere remklauw en adapter. Het kan met de originele schijf meer het remt natuurlijk niet zoals een echte SM
- werk wat erin gaat zitten

Dan ben je wel wel een stuk verder dan €500...
 
Terug
Bovenaan Onderaan