Velgen poeder coaten alleen in RAL kleuren??

Yammie 68

Rookie
16 nov 2002
20
0
Hoek van holland
hee ik heb een yamaha R6 van 99 met die zilverkleurige velgen,

maar nu wil ik ze laten poedercoaten in goud of fel/fluoriserend oranje.
na wat onderzoek krijg ik het idee dat er alleen de RAL kleuren worden gebruikt, Dit zijn eigenlijk echt van die saaie kleuren, dus zeker geen goud en mooi fel oranje. ik zie vaak genoeg motoren met de gekste kleuren velgen.

Weet iemand hier meer van hoe dat zit met de mogelijke kleuren van poedercoaten.
en als je velgen laat poedercoaten krijg je toch ook een matte kleur of ??
 
Lekker je velgen laten spuiten in de kleur die jij wil.
Als er van de poedercoating een stukje beschadigd (en dit gaat geheid gebeuren)
dan vliegen de vellen er vanaf.
Spuiten is minder kwetsbaar, goedkoper, mooier, makkelijker, kleurrijker.

en als je een goede spuiter hebt die m na het spuiten kan moffelen, dan is het helemaal fraai.

Suc6
 
Ik denk idd dat de meeste bedrijven alleen in RAL kleuren poedercoaten, maar heb je al eens een complete RAL kleuren waaier bekeken ?
Als je daar geen keuze uit kunt maken......dan wordt het sowieso lastig

Trouwens in mijn dagelijks werk heb ik zeer regelmatig te maken met gespoten en produkten welke gepoedercoat zijn.
Mijn advies : laat ze poedercoaten !

Als het goed gebeurt heb je een keiharde (en eventueel glanzende) lak, iets wat zeer handig is bij velgen, denk maar eens aan steenslag en het verwisselen van gewichtjes bij uitbalanceren.
 
Ik heb toevallig vrijdag mijn achterwiel weggebracht!!! Ik heb zelf het wiel helemaal afgebeten en gestraald en dan kostte mij het poedercoaten in wit RAL 9016 maar 20 euro!!

Ze hadden daar ook Goud liggen!!!! Ik ga de harten van mijn remschijven goed laten coaten als ik de remschijf toch uit elkaar haal om ze zwevend te maken!!

Maar idd, ze hebben voornamelijk RAL kleuren, maar ook wel wat andere kleuren hoor! Dat verschilt per bedrijf denk ik.

Poedercoaten is enkele malen sterker als gewoon spuiten!!! En je kan de lak ook nog wat polijsten om het meer te laten glanzen wat dat doet het iets minder als bij spuiten.
 
hee ik heb een yamaha R6 van 99 met die zilverkleurige velgen,

maar nu wil ik ze laten poedercoaten in goud of fel/fluoriserend oranje.
na wat onderzoek krijg ik het idee dat er alleen de RAL kleuren worden gebruikt, Dit zijn eigenlijk echt van die saaie kleuren, dus zeker geen goud en mooi fel oranje. ik zie vaak genoeg motoren met de gekste kleuren velgen.

Weet iemand hier meer van hoe dat zit met de mogelijke kleuren van poedercoaten.
en als je velgen laat poedercoaten krijg je toch ook een matte kleur of ??

Motip heeft speciale gouden velgen lak. Die is heel sterk.

Ik zou voor die optie kiezen, goedkoper en evt. makkelijker bij te werken bij beschadigingen.
 
Als er van de poedercoating een stukje beschadigd (en dit gaat geheid gebeuren)
dan vliegen de vellen er vanaf.
No way! Ik heb mijn frame ook gecoat. Uiteraard vroeg ik ook hoe sterk die coating is. Het bedrijf waar ik het heb laten doen (Jansen in Wesepe) staat wel eens op beurzen, waarbij ze een gecoat frame meenemen waar je met een hamer op mag rammen. Mooi dat die coating blijft zitten.

Spuiten is minder kwetsbaar, goedkoper, mooier, makkelijker, kleurrijker.
Nee, helemaal niet, niet per definitie, maakt niet uit, zou kunnen.

en als je een goede spuiter hebt die m na het spuiten kan moffelen, dan is het helemaal fraai.

moffelen is hetzelfde als poedercoaten voor zover ik weet, maar dat kan ik mis hebben.

Meest duurzaam is eerst coaten/moffelen en dan spuiten. :)




Edit: effe gezocht&gevonden:

Moffelen: Het geforceerd uitharden van een coating onder invloed van een verhoogde temperatuur.

Poederlakken: Het aanbrengen van een coating door middel van moffelen van een langs elektrostatische weg op het werkstuk neergeslagen lak in poedervorm.





 
Laatst bewerkt:
Ik heb net mijn velgen laten spuiten bij GL-paints :X ..en ben daar zeer tevreden over. Hiervoor had ik al eens de velgen van mijn ZX-9-R goud laten spuiten, met blanke lak, en daar kon ik echt alles mee doen..zelfs velgenreiniger! :} Ik heb me laten vertellen dat er 2 manieren van poedercoaten zijn want ik had ook dat idee van 'de vellen eraf' bij beschadigingen. Als je de juiste manier kiest gaat het er echt niet af.. Ik heb gekozen voor spuiten omdat dat uiteindelijk goedkoper was.
 
moffelen is hetzelfde als poedercoaten voor zover ik weet, maar dat kan ik mis hebben.

Meest duurzaam is eerst coaten/moffelen en dan spuiten. :)




Edit: effe gezocht&gevonden:

Moffelen: Het geforceerd uitharden van een coating onder invloed van een verhoogde temperatuur.

Poederlakken: Het aanbrengen van een coating door middel van moffelen van een langs elektrostatische weg op het werkstuk neergeslagen lak in poedervorm.

Je had het zelf al gevonden, maar nu nog ff in jip&jannekketaal.

Bij poedercoating Brengen ze poeder aan op de ondergrond. Door de ondergrond positief te laden en de poederverf negatief (of andersom :? ) krijg je een mooi gelijkmatig laagje wat aan de ondergrond geplakt zit. Dit wordt verhit en smelt samen tot een mooie verflaag die volgens mij harder en beter is dan gewoon spuitwerk.

Bij moffelen wordt de verflaag ook verhit. Het verschil is alleen dat er vloeibare verf op de ondergrond wordt aangebracht ipv poeder.
 
heeft iemand misschien de kleurnummer van de kleur die gebruikt is bij de oz's van de rsv-r (dat blauw) ik zou graag mijn velgen van men rs250 in die kleur hebbe ,wie weet waar ik dit kan laten doen????
 
Zie hier mijn velg: RAL 9016 gepoedercoat!
Het oppervlak is niet vlak, zoals bij spuiten, maar daar stoor ik me maar niet aan voor 20 euro!!
Zoals je ziet heb ik hier de lagers er nog niet in, maar dat 5 minuten naderhand wel het geval!! Dankzij een pers op mijn stage bedrijf!

14567
 
Ziet er goed uit! Alleen waarom wit? Krijg je straks misschien wel spijt van, want daar zie je vuil en kettingvet helemaal snel op '(
 
In Dordrecht zit ook een bedrijf waar je voor weinig je velgen kan laten coaten.

We hebben pas de velgen van de revisie cbr waar ik deze winter aan werk laten doen, zwart incl lak ziet er gelikt uit, wat betreft de sterkte, er zat wat coating waar het niet moest en dat heb ik oa geprobeerd weg te tikken met een hamer, wat dus niet lukte een power vijl heeft het uiteindelijk er af gekregen.

En voor 35 Euro per wiel, incl stralen, dus al is je wiel nog zo smerig maakt niet uit zelf de lagers er uit en de rest wordt geregeld prima dus.
 
Ziet er goed uit! Alleen waarom wit? Krijg je straks misschien wel spijt van, want daar zie je vuil en kettingvet helemaal snel op '(

Nou .. omdat et een ubergeile kleur is :P , en als je een btje een onderhouder bent, dan is wit een mooi kleurtje :}
 
In Dordrecht zit ook een bedrijf waar je voor weinig je velgen kan laten coaten.

We hebben pas de velgen van de revisie cbr waar ik deze winter aan werk laten doen, zwart incl lak ziet er gelikt uit, wat betreft de sterkte, er zat wat coating waar het niet moest en dat heb ik oa geprobeerd weg te tikken met een hamer, wat dus niet lukte een power vijl heeft het uiteindelijk er af gekregen.

En voor 35 Euro per wiel, incl stralen, dus al is je wiel nog zo smerig maakt niet uit zelf de lagers er uit en de rest wordt geregeld prima dus.
Naam & tel.?
 
Nou .. omdat et een ubergeile kleur is :P , en als je een btje een onderhouder bent, dan is wit een mooi kleurtje :}

Precies mijn idee, en straks onder een compleet groene ZXR staat dat dus echt wel VET!!!! :}
Ik moet alleen nog een keer een extra voorwiel aanschaffen zodat ik straks 2 setjes heb, 1 set witte en 1 set gepolijste!! Yeah baby......!
 
Het oppervlak is niet vlak, zoals bij spuiten, maar daar stoor ik me maar niet aan voor 20 euro!!

Hoezo is het oppervlak niet helemaal vlak? Zitten er oneffenheden op? Als het coaten goed gebeurt hoeft dit niet voor te komen!

Maar ziet er wel sjiek uit vanaf hier hoor :)
 

Daar komt tie........

Firma,
Brasto bv
Wattstraat 4
Dordrecht
078-6313394

Info@brasto.nl

Als je langs Dordt rijd is het heel makkelijk te vinden, het makkelijkst is vanaf rotterdam ri Breda door de rechter tunnelbuis, direct na de tunnel krijg je de afslag Dordt, Als je daar net na de tunnel naar rechts kijkt zie je ze, ze zitten rechts naast Jamin en Elbers meubelmakers op het kleine industrie terrein waar ook de Praxis zit.
Als je de afslag neemt rechtsaf aanhouden bij de stoplichten en vervolgens de eerste rechts het industrie terrein op, daar gelijk de eerste weer rechts en dan gelijk het eerste pand links op de hoek.

Succes Sjaak.
 
Poedercoaten is het beste voor velgen. Hardste laag en best bestand tegen stootbelastingen.

Sinasappel effect is innerent aan poedercoat principe. Als het er echt slecht uitziet heeft dat doorgaans meer te maken met de diverse voorbehandelingen.
 
poedercoaten heeft een veel hardere lag dan spuiten. bij het poedercoaten wordt de velg door een oven gehaald, verf zit er op gebakken is niet los te krijgen. en is in alle kleuren te verkrijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan