Velgen poeder coaten alleen in RAL kleuren??

Eh, pas op met poedercoaten... Ik heb begrepen dat die lak idd enorm hard en glad is, dat klopt. Maar als je een keer een beschadiging oploopt door bv een bandenwissel of steenslag ben je klaar: de lak blijft dan bladderen totdat de velg kaal is en je doet er schijnbaar niks tegen.
Ik wilde de boel ook laten poedercoaten (relatief goedkoop overigens ja) maar heb toch maar voor een normale lak gekozen...
 
Sinasappel effect is innerent aan poedercoat principe.
Mijn frame ziet er anders strak uit hoor. Kan op sinaasappeleffect is wel aanwezig. Maar zoals met alles: laat het door vakmensen uitvoeren!
Als het er echt slecht uitziet heeft dat doorgaans meer te maken met de diverse voorbehandelingen.
klopt, slecht ontvetten e.d. is rampzalig (ook eigen ervaring :P )
 
Nou ik zeg ook niet dat het aan die lui licht want ik heb het zelf gestraald....en ik bedenk me nu dat het maar de vraag is of ze nog hebben ontvet, want dat heb ik er niet bijgezegd.
Dus het zal waarschijnlijk aan mijzelf liggen.
Als ik nog een keer het voorwiel laat doen, dan laat ik die gasten de velg wel stralen, zoveel duurder is dat ook weer niet.
 
poedercoaten is het beste, maar als je echt alles goed wilt hebben dan moet,
je voor het poedercoaten eerst laten kataforesen, dan is alles echt heel strak,
en glad. ook de hechting van poedercoating is beter.
bij poedercoating en kataforese wordt het produkt altijd behandeld zoals,
ontvetten,verzinken,spoelen en noem maar op. het is een heel proces wat er aan
vooraf gaat, en dat is altijd standard.
voor de kleuren met glans kun je ook een aparte blanke laklaag laten aanbrengen,
blijft ie zeker glanzen.
natlak kan veel eerder beschadigen zeker als er gewichts lootjes vervangen worden.
poedercoating daar in tegen, zie je bijna niets van.

groetjes cbr-peerke.
 
wat kost het ongeveer als ik mijn velgen zo vanonder mn fiets naar een poedercote bedrijf breng???

of moet je ze daar schoon gescheurd en poederkoot klaar afleveren?
wil ze graag laten poederen maar ben te lui om zelf te schuren en kaal te maken..

hammie rijdt liever gewoon :P
 
Nou ik zeg ook niet dat het aan die lui licht want ik heb het zelf gestraald....en ik bedenk me nu dat het maar de vraag is of ze nog hebben ontvet, want dat heb ik er niet bijgezegd.
Dus het zal waarschijnlijk aan mijzelf liggen.
Als ik nog een keer het voorwiel laat doen, dan laat ik die gasten de velg wel stralen, zoveel duurder is dat ook weer niet.

Onmtvetten is slechts een van de voorbehandelingen. Het beste resultaat krijg je als je de velg ietwat "beitst/etst". Er ontstaat dan een ruwer oppervlak wat de hechting verbeterd.
Wat het stralen betreft: ook daar heb je weer diverse mogelijkheden in, kies je de verkeerde methode heeft dat invloed op het eindresultaat. (meen me te herinnerne dat glasparelstralen het beste is, maar daar zou ik de literatuur op moeten raadplegen)
Nog beter is: stralen, beitsen/etsen, "chromatiseren" en daarna lakken.
(doen ze in aerospace), maar ja het is maar wat een gek ervoor wil betalen.
 
zit je weer aan het bier :+


Weet iemand welke RAL er dan over het algemeen gebruikt wordt voor teze tint goud toevallig?
:+

16799264_1.jpg
 
hallo,

ik heb mij velgen ook laten poedercoaten, zie foto.

heb wel eerst de letters er af geschuurd en alles vlak geschuurd.

dit voor een superglad resultaat.

wil nu eigenlijk mijn velgen verchromen.
full
 
Je lagers moeten er ook uit, wat kost dit gemiddeld bij een bedrijf om deze er weer in te laten persen? Kan je de lagers die uit je wiel komen weer hergebruiken? Of kan dit alleen bij de duurdere lagers?

Of kunnen we zelf de lagers erin slaan met een plastic hamer?
:)
 
Laatst bewerkt:
Je lagers moeten er ook uit, wat kost dit gemiddeld bij een bedrijf om deze er weer in te laten persen? Kan je de lagers die uit je wiel komen weer hergebruiken? Of kan dit alleen bij de duurdere lagers?

Of kunnen we zelf de lagers erin slaan met een plastic hamer?
:)

Veel vragen, maar zit net als jij op veel antwoorden te wachten . . . . .
 
Goud (moffelen) poedercoaten is geen probleem hoor...


full



kon kiezen uit diverse tinten goud...deze paste het best bij de goudkleurige bestickering van de Blade...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn velgen destijds laten spuiten; ik vind de "diepe, volle kleur" van spuitwerk nog steeds erg mooi!

full


Wel kwetsbaar voor steentjes en slot. :/


 
Beetje oude koeien uit de sloot trekken, maar ik heb me velgen bij een bedrijf in Bladel laten coaten en ben daar zeer tevreden over! Perfecte kwaliteit tegen een scherpe prijs als je het mij vraagt. Heb geloof ik iets van 45 euro per velg betaald en ze zijn dus prima gecoat. Heb ze gevonden via google --> freewebs velgen coaten voor degene die nog wat moeten coaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan