velgen poedercoaten

markito

MF'er
12 nov 2006
48
0
goirle
hoi iedereen ik wil mijn velgn laten poedercoaten van mijn sp1tje namelijk kleur goud

nu moeten natuurlijk de wiellagers eruit gehaald worden maar als de lagers nog goed zijn kunnen ze toch gewoon terug geplaatst worden of niet?


en dan nog iets weten iemand wat voor ral kleuren van goud zijn ik hoor het wel gr markito
 
Ik heb enkele jaren geleden mijn velgen van mijn gixxer laten poedercoaten,als je voorzichtig te werk gaat kun je de lagers nog gewoon gebruiken,plak wel de vlakken af waar je schijven op gemonteerd zijn,want die moeten blank blijven.
Ben ook heel erg voorzichtig met je schijven want ze staan zo krom

Wat de kleuren betreft weet ik het niet,weet wel dat de kosten best meevallen
 
Metallic kleuren zijn meestal iets duurder.
Lagers zou ik altijd vervangen. Ze kosten niet zo veel (ga niet naar de motordealer, maar naar een technische groothandel/lagerboer met de oude lagers), en bij montage of demontage worden ze vaak op een onoordeelkundige manier belast.
Achteraf de boel er weer uitslopen omdat ze toch niet zo goed meer waren kost je meer ergenis dan de paar euro winst......
 
Ik heb mijn velgen pas ook laten poedercoaten, en mijn lagers waren er niet te best aan toe. Het is inderdaad een kleine moeitje om ze te vervangen en dan is je velg weer lekker nieuw. Ik zou ze gewoon voor de zekerheid maar vervangen ;)
 
Dat laatste is juist. Bij beschadiging aan je velg kan je coat laag sterk genoeg zijn om heel te blijven. Maar onderhuids is die dan wel beschadigt, kan gaan roesten of bij haarscheuren nog veel erger. Een lak laag schuurt of beschadigt mee met de velg.

Toch worden velgen veel gepoedercoat, van te voren je velg goed controleren misschien na het stralen nog een keer. Een velg schuurt niet zomaar denk.
 
Dat laatste is juist. Bij beschadiging aan je velg kan je coat laag sterk genoeg zijn om heel te blijven. Maar onderhuids is die dan wel beschadigt, kan gaan roesten of bij haarscheuren nog veel erger. Een lak laag schuurt of beschadigt mee met de velg.

Toch worden velgen veel gepoedercoat, van te voren je velg goed controleren misschien na het stralen nog een keer. Een velg schuurt niet zomaar denk.

Haarscheurtjes zie je niet zomaar, ook niet als je goed kijkt, en al helemaal niet na het stralen. Velgen al gecoat of gespoten, dus wanneer ga je die haarscheurtjes vinden als je al niet gericht zoekt of er een vermoeden van hebt. Als je coat laag sterk genoeg is om heel te blijven , hoe krijg je dan onderhuids corrosie?? Of is je velg poreus of is de coat toch gescheurd.
Daarom vraag ik me af waarom je vindt dat dat laatste juist was?
De stelling dat het coaten van velgen gevaarlijk is, is voor mij geheel nieuw. In ieder geval heb je mij niet overtuigd.
 
Je hoeft ook niet overtuigd te zijn maar ik heb in 2005 een suzuki voorwiel ( Arno Visscher)op het start-finish gedeelte van de Nurburgring uit elkaar zien spatten met achteraf een oude breuk ook verdoezeld door de coating. De schade was toen aanzienlijk( lees total-loss) je mag dan blij zijn dat je eraf komt met ''alleen'' maar kneuzingen, dus wees in godsnaam niet zo eigenwijs.
 
nu moeten natuurlijk de wiellagers eruit gehaald worden maar als de lagers nog goed zijn kunnen ze toch gewoon terug geplaatst worden of niet?


en ik zou de lucht die in je banden zit, ook hergebruiken |(

1 TIP : LAAT DIE LAGERS MEECOATEN
en na het coaten eruit pas halen, dan blijven de gaten waar ze inmoeten schoon. anders mag je het gecoate gedeelte daar uitkoteren.
wel nieuwe lagers erin doen he...
 
Ik wil mijn velgen ook laten coaten, was van plan om ze te laten spuiten,
spuiten vragen ze 100€ per stuk.
Hoeveel vragen ze ongeveer om een velge te laten coaten?
 
@Rooske:

poedercoaten is bij de originele velgen geen probleem.
wat jij in 2005 gezien hebt, dat kan...alleen denk ik wel dat die knul niet met standaard velgjes reed.
d'r zullen wel high tech magnesium velgen o.i.d. onder gezeten hebben...

standaard velgen voor de SP-1 kan je gerust coaten.

ken zelf wel 1 verhaal van een ploffende originele velg..van mijn buurman
hij had een ouwe BMW met spaakvelgen en ja, als je de druk opvoert naar zo'n 9 bar dan wil dat wel eens onsuccesvol zijn :)
 
hoi iedereen ik wil mijn velgn laten poedercoaten van mijn sp1tje namelijk kleur goud

nu moeten natuurlijk de wiellagers eruit gehaald worden maar als de lagers nog goed zijn kunnen ze toch gewoon terug geplaatst worden of niet?


en dan nog iets weten iemand wat voor ral kleuren van goud zijn ik hoor het wel gr markito

wat dacht je van google poedercoaten
en dan een mailtje sturen, dan weet je zeker wat, hoe, wie en waar.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al een tijdje met gecoate velgen in de rondte....prima schoon te maken.
Laatst weer 2 set's laten doen.
Zelf de banden er afgehaald, remschijven gedemonteerd, lagers gedemonteerd, oude krassen en/of beschadigingen ff geschuurd en nog ff de boel netjes ontvet voordat ik ze wegbracht.

De Coater zorgde zelf voor het afplakken van de pasvlakken en lager- en boutgaten.
Ik heb voor standaard Ral kleuren gekozen, omdat dat weer goedkoper is.
Maar daar is keuze genoeg in.

5c40fade4a0095d0a0e79dfa922de6de

56b5da9c7677ff3185dab4aac081f0bb


Goudkleur is volgens mij niet standaard RAL, dus duurder.
Deze velgen heb ik laten stralen en coaten bij Renoblast te Mijdrecht...60€ p.velg.
 
Laatst bewerkt:
Mij is wel opgevallen dat veel gepoedercoate velgen meer gewicht nodig hebben om te balanceren. Als ik het vergelijk met dezelfde velg voordat deze gecoat is moet er (met dezelfde band) aanmerkelijk meer plaklood op.....
 
Ik heb mijn velgen pas ook laten poedercoaten, en mijn lagers waren er niet te best aan toe. Het is inderdaad een kleine moeitje om ze te vervangen en dan is je velg weer lekker nieuw. Ik zou ze gewoon voor de zekerheid maar vervangen ;)

Wat kosten nieuwe velgen dan??????Lijkt mij duurder dan poedercoaten/of spuiten..
 
Je hoeft ook niet overtuigd te zijn maar ik heb in 2005 een suzuki voorwiel ( Arno Visscher)op het start-finish gedeelte van de Nurburgring uit elkaar zien spatten met achteraf een oude breuk ook verdoezeld door de coating. De schade was toen aanzienlijk( lees total-loss) je mag dan blij zijn dat je eraf komt met ''alleen'' maar kneuzingen, dus wees in godsnaam niet zo eigenwijs.

Ik reageerde op wat the Hunter zei, in een post daarvoor vroeg ik jou je nader te verklaren. Als dit jouw verklaring is dan zegt dat voor mij meer dan genoeg. Kom nu eens met een onderbouwing.
 
@Rooske:

poedercoaten is bij de originele velgen geen probleem.
wat jij in 2005 gezien hebt, dat kan...alleen denk ik wel dat die knul niet met standaard velgjes reed.
d'r zullen wel high tech magnesium velgen o.i.d. onder gezeten hebben...

Nope, helemaal standaard ;) Mogen pas vanaf 2007 in de dsbk met anders dan origineel velgen rijden (magnesium, carbon mag nog niet).
 
Terug
Bovenaan Onderaan