Velgen schoonmaken

Velox

MF veteraan
3 apr 2005
1.404
0
Hoe krijg ik in %*#&@#$!*% m'n velgen mooi schoon!? Heb me al meerdere malen een ongeluk zitten poetsen maar er blijven van die vetspatten en hele vette stukken op m'n velgen zitten.

Ben benieuwd wat jullie ervoor gebruiken!! Dit zodat ik het zelf ook kan gaan doen uiteraard..! :+
 
Castrol greentec bike cleaner!!!
werkt perfect, op alle oppervlakken.gelakte en gespoten oppervlakken, metalen en aluminiuim legeringen, kunstoffen en rubbers... is dus NIET ageresief maar werkt wel goed!!
opspuiten, even in laten werken, dan met een borsteltje je velgen schrobben, afspoelen en KLAARRR!! ;)
 
Het grofste vuil eraf borstelen, dan met eender welke vettige substantie op een doek poetsen. Diesel, lampenolie, peutroleum, wasbenzine, wd40... kan allemaal. :) Dasty schijnt ook wereldspul te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Zoals al hierboven: WD40 voor het oplossen en verwijderen van vette meuk. Met name op de voor-velg gebruik ik ook nog effe zo'n remstof-verwijderaar.

Als alles er weer redelijk uit ziet dan doe ik het nog effe met koperpoets. Het is een hoop werk maar het polijsten van die velgen was best duur dus dan moeten ze blinken ook he
 
ik doe het gewoon met velgenreiniger voor de auto, werkt perfect! ;)
uhm lees de verpakking dan effe want niet alle velgenreinigers mag je zomaar gebruiken voor motoren zuren zeker niet.
kan hierdoor beschadigen en dat hoef je niet altijd te zien maar merk je dan vanzelf wel een keer ;) das iets wat je niet wilt
werk dagelijks met die bende in onze autowasstraten maar voor me motoren gebruik ik na het wassen met een goede shampoo gewoon wd40 voor het op poetsen
 
Voor:
Voor-Voor.jpg

Na:
Voor-Na.jpg

Zelfs hart van m'n voorremschijf even meegenomen.

Cartek Velgenreiniger.
Maar ik geloof dat het eigelijk niet voor consumenten te krijgen is. :P
 
Voor:
(Afbeelding)
Na:
(Afbeelding)
Zelfs hart van m'n voorremschijf even meegenomen.

Cartek Velgenreiniger.
Maar ik geloof dat het eigelijk niet voor consumenten te krijgen is. :P

cartec is wel te krijgen als gewone consument alleen word het niet overall verkocht.
hoop ook niet dat je het te hoog gedoseert hebt want dat spul is erg sterk, alkalische middelen zijn overigens ook niet altijd veilig voor je velgen.En voor dat je dat soort spul nodig hebt bij een motorvelg moet je wel heel lang niks gedaan hebben. Meestal word een motor dusdanig bijgehouden dat het gewoon met water en zeep kan. en na wrijven met wd40


ps een velgenreiniger als dat van cartec werkt ook nog is ontvettend dus hopelijk heb je niks bij je as of lagers gekregen
 
uhm lees de verpakking dan effe want niet alle velgenreinigers mag je zomaar gebruiken voor motoren zuren zeker niet.
kan hierdoor beschadigen en dat hoef je niet altijd te zien maar merk je dan vanzelf wel een keer ;) das iets wat je niet wilt
werk dagelijks met die bende in onze autowasstraten maar voor me motoren gebruik ik na het wassen met een goede shampoo gewoon wd40 voor het op poetsen

ja idd eerst ff kijken op de verpakking!
:Y ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan