Velgen spuiten of poeder coaten?

14 apr 2003
163
5
Brunssum
Binnenkort ga ik voor nieuwe banden voor mijn Honda blackbird.
Nu wil ik meteen de velgen laten spuiten en of poeder coaten. War is het beste?
Weer iemand mss ook een betaalbaar adres ?
Ik ben ook op zoek naar het kleurnummer van de velgen wil graag de orginele kleur eroo
Liefst omgeving parkstad.
Bedankt voor jullie reacties.
 

Bijlagen

  • 20200503_103306.jpg
    20200503_103306.jpg
    375,1 KB · Weergaven: 31
Volgens mij is een van de betere coaters in de buurt Giessen. Ligt als ik het goed heb op de beitel. Heb er ooit autovelgen laten coaten maar toen lagen ze nog in Maastricht. Is alleen niet de goedkoopste geloof ik.
 
Ik heb mijn motor spulletjes laten coaten bij Giessen.


Ik kom daar ook wekelijks voor het werk, en ben heel tevreden met het werk dat ze geleverd hebben. Je kunt daar prima overleggen wat er afgeplakt moet worden of juist niet, maar dat snappen ze zelf gelukkig ook prima. Ik plak en stop motor spulletjes altijd zelf af.

Poedercoating is zeker sterker dan spuitwerk, maar kan soms net wat minder strak zijn en bijwerken is zo goed als onmogelijk als je het beschadigd. Kleur van je velgen is zeer waarschijnlijk geen standaard RAL kleur, dus dan wordt het iets moeilijker om exact dezelfde te vinden, ze hebben echt heel veel staaltjes hangen waar je mee kan vergelijken.

Andere bedrijven in de buurt heb ik geen ervaring mee als ze er al zijn.

Via google vondt ik wel nog deze: KLIK

Via via gehoord dat er mensen heel tevreden zijn, werk gerelateerd ooit eens een keer een klusje aangevraagd maar dat paste niet wat betreft afmetingen. Dus misschien voor een setje velgen wel een goeie, waag er eens een belletje aan zou ik zeggen.
 
Ondanks (of misschien dankzij) dat ik veel spuitwerk doe zou ik zeggen poedercoaten.

Je kunt ook kiezen voor een combinatie: poedercoaten in een kleur zo dicht mogelijk bij wat je wilt hebben, daarna lichtjes opruwen met een Scotchbrite pad en spuiten in de exacte kleur, aflakken in een goede clearcoat.

Heb je de voordelen van poedercoaten en de afwerking van spuiten. Omdat de gespoten laag heel dun is is hij vrij sterk en met een goede flexibele clearcoat chipt er niet meteen wat af bij een beetje steenslag.
 
Ondanks (of misschien dankzij) dat ik veel spuitwerk doe zou ik zeggen poedercoaten.

Je kunt ook kiezen voor een combinatie: poedercoaten in een kleur zo dicht mogelijk bij wat je wilt hebben, daarna lichtjes opruwen met een Scotchbrite pad en spuiten in de exacte kleur, aflakken in een goede clearcoat.

Heb je de voordelen van poedercoaten en de afwerking van spuiten. Omdat de gespoten laag heel dun is is hij vrij sterk en met een goede flexibele clearcoat chipt er niet meteen wat af bij een beetje steenslag.
Ik dacht dat poedercoating als basis niet zo goed was voor de hechting van lak, maar als jij dat opschrijft geloof ik het meteen :t

Wat betreft de "strakheid" van poedercoating... dat kan gewoon echt heel goed worden, kwestie van wederom goed voorbewerken, net als bij lakken. We maken op het werk veel interieurdelen en die worden heel vaak gecoat, ik zie vaak het verschil met lakwerk niet, alleen echt hoogglans gaat hem niet worden met poedercoaten, daarin is lak nog wel redelijk onovertroffen met al zijn mogelijkheden voor glitters of glans enzo.

Dus als je echt mooie wielen terug wil hebben, eerst laten ontlakken (niet stralen), dan netjes schuren en alle gietnaadjes en struktuurtjes enzo weg schuren en poetsen, dan weer naar de coater, heel lichtjes laten stralen en/of ontvetten en dan netjes de coating erop. Dat gaat in 2 lagen, en evt. kan er tussen de 2 lagen ook nog heeeeel minimaal een opdikking of zakker worden weggeschuurd.

Het is maar hoeveel tijd/moeite en geld je erin wil steken ;)
 
Ik dacht dat poedercoating als basis niet zo goed was voor de hechting van lak, maar als jij dat opschrijft geloof ik het meteen :t

Wat betreft de "strakheid" van poedercoating... dat kan gewoon echt heel goed worden, kwestie van wederom goed voorbewerken, net als bij lakken. We maken op het werk veel interieurdelen en die worden heel vaak gecoat, ik zie vaak het verschil met lakwerk niet, alleen echt hoogglans gaat hem niet worden met poedercoaten, daarin is lak nog wel redelijk onovertroffen met al zijn mogelijkheden voor glitters of glans enzo.

Dus als je echt mooie wielen terug wil hebben, eerst laten ontlakken (niet stralen), dan netjes schuren en alle gietnaadjes en struktuurtjes enzo weg schuren en poetsen, dan weer naar de coater, heel lichtjes laten stralen en/of ontvetten en dan netjes de coating erop. Dat gaat in 2 lagen, en evt. kan er tussen de 2 lagen ook nog heeeeel minimaal een opdikking of zakker worden weggeschuurd.

Het is maar hoeveel tijd/moeite en geld je erin wil steken ;)
Hier zit er een bij mij net over de grens die doet ook nog een laag clearcoat erover bakken, die wielen zien echt strak uit.😎

http://www.pascher-pulverbeschichtung.de/
 
Terug
Bovenaan Onderaan