Velgen spuiten\\poedercoaten?

Stanley

Rookie
1 dec 2001
5
0
Arnhem
Ik heb een kawa gpx600 met witte velgen. Het probleem is het schoonhouden hiervan. De velgen zien er nu ook niet echt goed meer uit ten opzichte van de rest van de motor. Een mooi kleurtje blauw lijkt me wel wat. Weet iemand of ik ze beter kan later spuiten\\poedercoaten en waar ik op moet letten.

grtz.
 
stanley
Poedercoaten werkt erg goed alleen opletten of ze ervaring met alu. coaten hebben, waar geen coating mag komen bv. bevestiging schijf met metalen plaatjes afdekken. lagers laten zitten moeten wel na coaten vervangen worden ! In Nijkerk zit een goed bedrijf, naam vergeten.
Succes
 
Laat je banden eraf halen en spuit ze zelf, misschien moet je het dan na 2 jaar weer doen soowat, kost je misschien maar een piek of dertig, voor de prijs van poedercoaten kun je je velgen heel wat jaartjes zelf doen waarschijnlijk. ;)
 
Ik wilde m\'n velgen ook laten poedercoaten, maar dat werd me afgeraden omdat dan de kleur sneller dof zou worden.
Als het gepoedercoat is blijft het wel beter zitten, dus als je een donkere kleur wilt hebben zou ik dat doen.
Alleen zijn op de randen een paar kleine plekjes zichtbaar waar de verf eraf is, waarschijnlijk door het bandenwisselen. Met poedercoaten heb je daar waarschijnlijk minder last van.

Mijn velgen zijn nu 2 jaar fluor-rood en nog steeds niet verkleurd 8-)
000232-2.jpg

 
Laatst bewerkt:
Met poedercoaten is de dikte minder goed te controleren dan met spuiten, hierdoor ontstaat instabiliteit in de velg. Poadercoaten houd wel beter.

Voor spuiten moet een goede primer gebruikt worden, anders valt het er zo weer af.

Niet alleen de schijfbevestiging en naven schoonhouden, ook het velgbed schoonhouden. Als het velgbed meegespoten wordt bestaat er grotere kans dat de velg/band kombinatie niet meer luchtdicht is als gevolg van verf tussen band en velg. Ook kan de band gaan draaien op de velg omdat de verf warm wordt en dus vloeibaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan