Velgrand uitdraaien

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Zoals ik eerder in een van de vele fighterprojecten heb gezien op dit forum bestaat de mogelijkheid om uit een velg de "gietrand" weg te slijpen.

Nu ben ik dat ook van plan met m'n velgen, maar de vraag is: wat is een verstandige manier om dit aan te pakken? Belangrijk lijkt me dat 't zo gelijkmatig gebeurd dat de velg in balans blijft, kortom; een secuur werkje. Het topic kan ik zo gauw even niet terugvinden en ik weet niet meer hoe desbetreffend persoon het aan heeft gepakt. Het lijkt me op handwerk uitkomen, maar wat is veilig gereedschap? Ik begrijp dat je er met een schuurpapiertje ook wel komt, maar qua tijd is dat geen optie natuurlijk *D

Kortom, wie heeft er ervaring mee, wie kan me er meer over vertellen, tips, adviezen, alles is welkom!
 
Kneus die ik ben kom ik zo'n 3 seconden na het plaatsen van dit topic zijn topic tegen :+

Maar misschien wel een interessante discussie of het omwille van de stevigheid en veiligheid te doen is? Ik heb namelijk een irritant persoon op MSN die me het uit me hoofd aan het praten is (sorry Harrie) :9
 
Mja..er is al eens over gesproken. Ik zou het zelf niet doen ivm de balancering van de velg. Kwa stevigheid kan het wel.
 
He hallo, ik was idd die maloot die dat gedaan heeft hahaha.
Kwa sterkte maakt het niets uit, net wat je al zecht het is een gietnaad en dus kan die weg.
Kwa balas maakt het ook niet uit want ik neem aan dat je daarna de velg weer laat spuiten of coaten ? En dan moet je hem toch weer uit balanceeren.

Ik heb haast al het werk met de vijl gedaan daarna met de dremel en daarna met schuurpapier.
Weet wel als je er eemaal aan begonnen bent dat je niet meer trug kan.
En ik ben er dus in totaal 7 uur mee bezig geweest, maargoed ik vind het wel een heel stuk mooier.

Hier nog ff wat plaatjes van voor de operatie en er na.
full
 
Toevallig is dit ook een Honda Fireblade wiel.
full

Je hoeft je er niet druk om te maken hoor, een vriend van me rijd er al zo lang mee, mischien al zo'n 8 a 9 jaar of zo.
Dit was in ieder geval wel het meest besproken wiel van de streetfighter afdeling haha.
 
Laatst bewerkt:
Kneus die ik ben kom ik zo'n 3 seconden na het plaatsen van dit topic zijn topic tegen :+

Maar misschien wel een interessante discussie of het omwille van de stevigheid en veiligheid te doen is? Ik heb namelijk een irritant persoon op MSN die me het uit me hoofd aan het praten is (sorry Harrie) :9
Van mij mag je het best doen hoor :P
Gaf je alleen goed bedoeld advies over die 'gietrand' die in de verste verte geen gietrand is :X
 
Ik denk ook niet dat het veel kwaad kan..
Ik rij er nu ook al wel een tijdje mee rond, ook met duopassagier. En de velg was al zo toen ik hem kocht, dus hij heeft al veel langer zonder gietrandje rondgerold..
Niks mis mee

Ziet er toch wel lekker uit hoor zonder gietrandje / verstevigingsrib / whatever..

wielbrughugger.jpg
 
He hallo, ik was idd die maloot die dat gedaan heeft hahaha.
Kwa sterkte maakt het niets uit, net wat je al zecht het is een gietnaad en dus kan die weg.
Kwa balas maakt het ook niet uit want ik neem aan dat je daarna de velg weer laat spuiten of coaten ? En dan moet je hem toch weer uit balanceeren.

Ik heb haast al het werk met de vijl gedaan daarna met de dremel en daarna met schuurpapier.
Weet wel als je er eemaal aan begonnen bent dat je niet meer trug kan.
En ik ben er dus in totaal 7 uur mee bezig geweest, maargoed ik vind het wel een heel stuk mooier.

Hier nog ff wat plaatjes van voor de operatie en er na.
[afbeelding]
Het resultaat mag er zeker wezen!! Dat het een hoop werk is had ik uberhaupt al verwacht, maar 7 uur is wel veel zeg!! :o
Maar ja, wie mooi wil zijn... Ik denk dat ik er toch aan ga beginnen. Voor de slot kras vastheid denk ik dat ik 'm daarna ga laten coaten. Maar daar moet ik nog even een betaalbaar adresje voor vinden, wie daar nog tips in heeft... O-)

Toevallig is dit ook een Honda Fireblade wiel.
[afbeelding]
Je hoeft je er niet druk om te maken hoor, een vriend van me rijd er al zo lang mee, mischien al zo'n 8 a 9 jaar of zo.
Dit was in ieder geval wel het meest besproken wiel van de streetfighter afdeling haha.
Het ziet er in ieder geval wel superstrak uit. Een velg lijkt ook gewoon stukken breder op deze manier!

Het is goed te horen dat het vaker is gedaan en dat 't heel blijft. Dat was eigenlijk mijn grootste zorg.

Koop gewoon een setje PVM wielen :z
We kunnen niet allemaal de poser met geld te veel uithangen :z
Ik heb nog andere hobbies ook hoor :+

Van mij mag je het best doen hoor :P
Gaf je alleen goed bedoeld advies over die 'gietrand' die in de verste verte geen gietrand is :X
Dan noemen we 'm van nu af aan de lelijkheids rand :Y
Wel lief dat je zo bezorgt bent hoor :j

Ik denk ook niet dat het veel kwaad kan..
Ik rij er nu ook al wel een tijdje mee rond, ook met duopassagier. En de velg was al zo toen ik hem kocht, dus hij heeft al veel langer zonder gietrandje rondgerold..
Niks mis mee

Ziet er toch wel lekker uit hoor zonder gietrandje / verstevigingsrib / whatever..

[afbeelding]
Ziete er ook bijzonder geslaagd uit! :)

Zijn er trouwens ook mensen die het met het voorwiel hebben gedaan, of word het alleen met achterwielen gedaan? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan