vellen aan je banden rijden

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
Na jullie MFCD zijn heel wat van deze foto's gepost:

misc.php


Daar sta ik dus echt van te kijken. Hoe hoog moet de temperatuur niet worden voor ze er zo gaan uitzien? :?

Wat ik van sommigen ook hoor is dat ze hun banden zelfs zo krijgen als ze op de openbare weg gaan rijden (meer racen).
Als ik enkele toertjes klaverblad doe (kneedown) blijven de banden er gewoontjes uitzien. Ligt dat dan aan het type band, of gaan jullie echt kei en kei-hard??

lijkt mij echt gekkenwerk 8-)
 
Wij gingen idd allemaal KEI EN KEIHARD!! }) ;)


Ik had het aan mijn instructeur gevraagd hoezo
het verschil zo groot was.

Kwam voor een deel door het asfalt dat er lag en
voor de rest vanwege het feit dat je op de
openbare weg af en toe een paar bochten maakt dan
weer hele stukken rechtdoor. Hierdoor warmt de
band onvoldoende op (vooral aan de zijkanten).

De rechterkant van mijn band ziet er ook nog zo
uit als op de foto, braaf naar huis gereden om
aan moeke te kunnen laten zien hehehe 8-)



O ja, als je er bt-020 of iets vergelijkbaars
onder had liggen had je er bijna geen last van..
 
Maar normaal moet je daar zo hard voor gaan dat je als het ware al aan het glijden bent?
 
asfalt was ruw...

Zelfs IK had de vellen eraan hangen... :}
En dat wil wat zeggen :+ *D

Ik had ook de vellen aan mijn banden hangen en dat had ik ook bij het klaverblad bij Hoevelaken. Hangt van het type band en bandenspanning af denk ik.
 
na een weekend maximaal knallen in de ardennen had ik nog geen vellen aan hangen, en de banden waren echt warm daar geloof me..

dus ik denk dat het puur de schuld is van het type asfalt aldaar... ;)
 
Het is een combinatie van soort band/ compound/ bandenspanning/ structuur asfalt/ circuit/ veerinstelling.

De band van mijn Supermotard was ongeveer 5 x zo erg als bovenstaande foto.
Dat kwam voornamelijk door een iets te lage bandenspanning waardoor wrijving hoger wordt en een (te) zachte compound.
Het asfalt was minder ruw dan Lelystad maar toch meer rullen. Dat is dus een minder belangrijke factor.
 
Na jullie MFCD zijn heel wat van deze foto's gepost:

misc.php


Daar sta ik dus echt van te kijken. Hoe hoog moet de temperatuur niet worden voor ze er zo gaan uitzien? :?

Wat ik van sommigen ook hoor is dat ze hun banden zelfs zo krijgen als ze op de openbare weg gaan rijden (meer racen).
Als ik enkele toertjes klaverblad doe (kneedown) blijven de banden er gewoontjes uitzien. Ligt dat dan aan het type band, of gaan jullie echt kei en kei-hard??

lijkt mij echt gekkenwerk 8-)

Foto is van mijn achterband na een dagje Zolder, en niet kei en kei-hard gereden. Lekker de hele dag aan het touren geweest.
:] :] :]
 
1) stel de vering/demping zo beroerd mogelijk af
2) zorg voor een foute bandenspanning

Dan heb je een band waar de vellen aan hangen. Kunst is om alles goed afgesteld te krijgen waardoor bandenslijtage binnen de perken blijft en de band netjes tekent. Zeker een BT010 is erg gevoelig voor een goede afstelling/bandenspanning.

Net als bij Ronald op Zolder. Hij ging ongeveer het snelste van iedereen rond, maar na afloop zagen zijn supercorsa's (?) er goed uit.
 
Bij VRO2 had (vrijwel) iedereen wel min of meer soortgelijke banden. Hangt af van het vele bochtenwerk op hoge(re) snelheid en het groffe asfalt.
 
dat weet ik want ook ik heb zijn site bekeken. ik heb alleen wat moeite met mensen die dit soort plaatjes voor de pats verspreiden. neemt overigens niet weg dat ik mijn petje afneem voorhem. de enige manier waarop ik mijn banden warm krijg is met een burnout. puur mijn mening dus. :}
 
Kijk uit straks gaat de eigenaar van deze achterband naast zijn schoenen lopen.

Nee hoor, maak je maar geen zorgen, ik ga niet naast mijn schoenen lopen. Kan alleen een beetje sturen, verder niks. Geloof maar niet wat anderen zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan