Velorex 700 span project

Dat ga je in die tijd meer dan vermoedelijk niet redden. Heb je een mailtje gestuurd.

En daar heb je helemaal gelijk in, het plan naar de Dragon is herzien. Er is een nachtje in Engeland bij gekomen :)

Afgelopen zondag ben ik weer bezig geweest, na het elefanten heb ik de motor schoon gespoten en toen stil in een hoekje gezet. Geen best idee, want er kwamen zondag verschillende problemen naar voren, de achterrem bleef hangen, net zoals de remlichtschakelaar, de ketting stond te strak, slecht contact knopjes aan het stuur ( vocht probleem ) en de bobinekabel is geoxideerd. Bij het volgende wintertreffen gaat alles toch echt dik in het vet met zuurvrije vaseline...

Op de bobine kabel na is alles opgelost, dus de motor is klaar voor de keuring. Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij de RDW, vrijdag de 21e ben ik aan de beurt *O*
 
Keuring moet lukken zet m op!

Hgr,

Marcel

En dat is zojuist gelukt !! Hij is er doorheen *O*

Ik had precies de meneer die mijn vraag via het RDW had beantwoord, dus toen hij de papieren kreeg overhandigd wist deze meneer al voldoende. En zelf vond ik dat ook fijn, omdat deze meneer alle ins en outs wist van het keuren van alle soorten zijspannen.

Ik had een paar voordelen

- Een motor van voor 1999, is aan minder eisen en regels gebonden. Dit scheelde enorm.
- Een goedgekeurde motor + zijspan bak met typegoedkeurings plaatje zorgde voor weinig onduidelijkheid qua constructie. Als de zijspanwagen een eigen creatie had geweest dan werd hier strenger naar gekeken.
- Alle beugels zijn gemonteerd op het bestaande frame, er is niet aan het frame zelf gelast of geslepen. De beugels werden wel geïnspecteerd of deze deugdelijk waren, hetzelfde gelde voor de achterrem bevestiging.

Ik moest 1x een remproef doen op hun terrein, daarna werd de combinatie gewogen op de brug. Er werd gelet op de staat van de banden en of de verlichting werkte.
Ook werd de wielbasis van de motor opgemeten.
Wel was ik mijn eigendomsbewijs vergeten mee te nemen, Ik krijg nu een kentekencard. Dat was eigenlijk alles, MF is een L4e rijker.

bikepics-2653019-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd.

moet ik mijn naloop verkorting maar doen anders klopt later mijn wiel basis niet

of mijn ketting nog wat verder rekken

en na keuren een nieuwe monteren

bij mij is er ook niks gelast

snel maar weer eens verder gaan

geniet er van

john
 
gefeliciteerd.

moet ik mijn naloop verkorting maar doen anders klopt later mijn wiel basis niet

of mijn ketting nog wat verder rekken

en na keuren een nieuwe monteren

bij mij is er ook niks gelast

snel maar weer eens verder gaan

geniet er van

john

Allemaal bedankt voor de leuke reacties ! :) Nu kan ik dus verder met de laatste fase.
Dat is accessoires maken voor het kamperen en de bak 'blauw' spuiten.

John, bij mij keken ze alleen naar de wielbasis van de motor zelf. Dus hart voorwiel hart achterwiel ( iets van 133 cm bij mij ). Naar toespoor, vlucht etc. werd niet gekeken. Ook niet naar de totale breedte van de combinatie.

Over jouw combinatie maak ik me trouwens geen zorgen :)
 
Laatst bewerkt:
Ja snap ik maar wil mijn voorwiel naar voren brengen.

Om wat lichter te sturen.

Dus dan veranderd mijn wielbasis.

Moet nog even puzzelen hoe ik het ga doen

Of ed pols platen of nieuw kroonplaten

Groet john
 
Ja snap ik maar wil mijn voorwiel naar voren brengen.

Om wat lichter te sturen.

Dus dan veranderd mijn wielbasis.

Moet nog even puzzelen hoe ik het ga doen

Of ed pols platen of nieuw kroonplaten

Groet john

Probeer jouw combinatie zo origineel mogelijk te keuren, pas na de keuring de naloop of eventuele andere constructionele wijzigingen aan.
 
Probeer jouw combinatie zo origineel mogelijk te keuren, pas na de keuring de naloop of eventuele andere constructionele wijzigingen aan.


Waarom zou hij dat doen?

Ik zou, juist omdat hij hem opnieuw laat keuren, gelijk aanpassen.
Dan staat gelijk de juiste afstand ed erop.
 
Waarom zou hij dat doen?

Ik zou, juist omdat hij hem opnieuw laat keuren, gelijk aanpassen.
Dan staat gelijk de juiste afstand ed erop.

Wat het antwoord op uw vraag betreft: Er is sprake van overgang van voertuigcategorie L3e naar L4e. Dat dient in het kentekenregister te worden aangepast. Zijspancombinaties kunnen hiervoor op een keuringsstation worden gekeurd, wanneer het een eenvoudige zijspanmontage betreft aan motorfietsen met een bouwjaar van vóór 1998. Is sprake van wijziging van wielbasisgegevens (vergroting) ten opzichte van de gegevens in het kentekenregister of zijn er andere redenen die een weggedrag test noodzakelijk maken, bijvoorbeeld een meesturend zijspanwiel, dan moet vanwege de eventueel benodigde testen worden verwezen naar het RDW Testcentrum in Lelystad.

Deze email kreeg ik een tijdje geleden. Het is mij in ieder geval vrij duidelijk dat als je je combinatie zo makkelijk mogelijk door de keuring wilt krijgen, je pas later de wijziging aanbrengt. Maargoed, dat is mijn mening.
 
dat geeft inderdaad te denken.
maar waarom meten ze dan wielbasis.
die is al bekent neem ik aan
of is dit juist om te bepalen of ie eenvoudig is aangebouwd.
zou toch graag de juiste wielbasis op kenteken hebben
weer wat om over te denken
bedankt voor de info

john
 
Deze email kreeg ik een tijdje geleden. Het is mij in ieder geval vrij duidelijk dat als je je combinatie zo makkelijk mogelijk door de keuring wilt krijgen, je pas later de wijziging aanbrengt. Maargoed, dat is mijn mening.

Nee juist niet, want dan zijn de wijzigingen niet geschouwd. Onafhankelijk van de voertuigcategorie dienen alle technische wijzigingen (ook bij een L3) te worden gezien door de RDW, dat is de regel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan