Velorex (geen zijspan, wel drie wielen)

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.804
513
Niet het zijspan, wel een driewieler. Schijnbaar moet je er een motorrijbewijs voor hebben (heb ik *D ) en zit er een Jawa 250 cc blokje in. Iemand een idee of deze dingen in Nederland op kenteken te krijgen zijn :?

2.jpg


Ergens in Polen of Tsjechie moet zo'n ding toch wel te vinden zijn in een ouwe hooischuur? Ben je voor een paar honderd euro mooi het mannetje 8-) .
 
Yep :Y

Een kennis van m'n ouders heeft zo'n ding ingevoerd en op kenteken staan.
Ik denk aleen niet dat jij er in past :X
 
Nope, dakje kan (standaard) niet open :N
Het is een constructie van dunne aan elkaar gelaste stangetjes, waarover zieldoek is gespannen. Misschien dat je het zeildoek kan terugrollen, maar het is niet zo'n constructie als van een eend.
En dan moet je je benen ook nog ergens kwijt.

Ik heb een keer in zo'n ding gezeten en zat erg opgevouwen. Maar het is wel erg leuk *D
 
dat kenteken zal geen makkelijke zaak zijn, ze worden meestal zonder kenteken aangeboden.
op zich vind ik het leuke dingen :Y
je moet een autorijbewijs hebben om er in te mogen rijden.
tot (ik dacht) 1993 mocht je met een motorrijbewijs in een driewielauto tot 400kg rijden.
ik weet dat omdat we voor de overgangsdatum als een gek op jacht naar een reliant robin geweest zijn.
bmwoman is namelijk niet in het bezit van een pedaalemmervergunning.
als je voor juni dat jaar zo'n auto-tje op je naam had staan kon je een aantekening in je rijbewijs krijgen waarmee je dus een beperkt autorijbewijs kreeg.
tegenswoordigs zal je dus een autorijbewijs moeten hebben B|
 
dat kenteken zal geen makkelijke zaak zijn, ze worden meestal zonder kenteken aangeboden.
op zich vind ik het leuke dingen :Y
je moet een autorijbewijs hebben om er in te mogen rijden.
tot (ik dacht) 1993 mocht je met een motorrijbewijs in een driewielauto tot 400kg rijden.
ik weet dat omdat we voor de overgangsdatum als een gek op jacht naar een reliant robin geweest zijn.
bmwoman is namelijk niet in het bezit van een pedaalemmervergunning.
als je voor juni dat jaar zo'n auto-tje op je naam had staan kon je een aantekening in je rijbewijs krijgen waarmee je dus een beperkt autorijbewijs kreeg.
tegenswoordigs zal je dus een autorijbewijs moeten hebben B|
Heb ik ook *D

Dus rijden kan ik er sowieso mee. Er staan er een paar op kenteken ben ik inmiddels al achter, dus het moet mogelijk zijn.

Eerst maar eens de Triumph maken en verkopen :) .
 
vreselijk vet gaaf zo'n ding, dat wél! Weet iemand wat dat kost? kostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdat
kostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdat
kostdatkostdatkostdat?

ik heb het al gezien ... er staat er eentje op Marktplaats.nl voor € 3450 ... op Belgisch kenteken.
 
Laatst bewerkt:
vreselijk vet gaaf zo'n ding, dat wél! Weet iemand wat dat kost? kostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdat
kostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdatkostdat
kostdatkostdatkostdat?

ik heb het al gezien ... er staat er eentje op Marktplaats.nl voor € 3450 ... op Belgisch kenteken.

Moet goedkoper kunnen 8-)
 
Op de site van rdw is te vinden dat ze3377 als motorfiets te boek staat. (da's eentje die op die belgische site staat)

Met dat kenteken als referentie zou je een 'verse' ook als motor op kenteken kunnen krijgen. :?

Helaas roestedoenze, dit is echt een DRIE-wielig motorrijtuig met een B-rijbewijs. Eventuele resultaten in het verleden geven geen inzicht in de toekomst of zo ;)
Als je nu eem Reliant op kenteken zet, wordt het ook een B-rijbewijs vehicle :Y
 
Als je nu eem Reliant op kenteken zet, wordt het ook een B-rijbewijs vehicle :Y
Dat snap ik. Maar als zo'n apparaat echt als 'motorfiets' op kenteken staat, lijkt me dat je er ook vandaag nog een A rijbewijs voor nodig hebt. :?

Ding is in 2004 nog van eigenaar verandert en staat nog steeds als 'motorfiets'.


Nou begrijp ik wel dat er een bepaalde willekeur is bij RDW. Kijk maar op kentekens van Urals/Dneprs enzo voor leuke voorbeelden van die willekeur. :P
 
Dat snap ik. Maar als zo'n apparaat echt als 'motorfiets' op kenteken staat, lijkt me dat je er ook vandaag nog een A rijbewijs voor nodig hebt. :?

Ding is in 2004 nog van eigenaar verandert en staat nog steeds als 'motorfiets'.


Nou begrijp ik wel dat er een bepaalde willekeur is bij RDW. Kijk maar op kentekens van Urals/Dneprs enzo voor leuke voorbeelden van die willekeur. :P
:^
Die lui weten er echt geen ene zak vanaf hoor ... op mijn kenteken staat letterlijk:

merk: Ural
type: Dnepr

Volgens mij kun je, als je met iets vreemds aankomt en niet-alledaags, die lui alles op de mouw spelden.

Wel een superleuk ding trouwens Ralfie!
 
Raar voertuigje voor een rare man uut ut oost'n vannut laand! :+

Kan ik rustig zeggen; zit toch veilig in ut westen :P

Serieus : ga je echt op zoek naar zoiets?
 
Inderdaad gaaf ding, maar hij heeft geen achteruit ;(
Heb er eens een gezien met twee volwassen kerels er in :} maar wel achteruit duwen _O-

Jawel, je kunt het blokje blijkbaar achteruit laten lopen, dan heb je vier versnellingen achteruit 8-) .
 
Raar voertuigje voor een rare man uut ut oost'n vannut laand! :+

Kan ik rustig zeggen; zit toch veilig in ut westen :P

Serieus : ga je echt op zoek naar zoiets?

Ja hoor, over een jaartje ofzo, als de rommel een beetje opgeruimd en verkocht is *D .
 
Plaats tekort voor je spullen....
Een veelvoorkomende zaak :P
Centen ook trouwens...

Als er eentje koopt heb je wel iets echt bijzonders denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan