veluwe rijders gewaarschuwd

Silvirio

MF'er
19 sep 2004
154
0
Leuvenheim
Voor de mensen die graag over de veluwe toeren, na dit filmpje zijn jullie vast en zeker wel gewaarschuwd :P

http://members.home.nl/m.slot/motor.wmv (members.home.nl/m.slot/motor.wmv)
 
sh*t dat wil je niet meemaken :X

motorrijder had geen kans ;(

reebout is wel erg lekker :9 , maar op deze manier ook erg duur
 
ach, het is nog een kleine bambi ook.
Jammer dat er net een lichtschijnsel is op het moment van de crash, anders was het echt een mooi filmpje zeg!
 
volgens mij smaakt die reebout toch niet als je hem zo vangt.
ten eerste erg duur (pijn in de portomonee) ten tweede heb je zelf ook overal pijn.

btw. ree moet ook eerst goed kijken bij oversteken
 
Oei die gaat hard :?
trouwens de gast achter de cam, blokkerd ook z'n wielen even fijn zeg
 
hmmmm deze jongen remt zichzelf toch 'gewoon' onderuit of zie ik dat nou verkeerd?

ik bedoel, hoe zou het zijn afgelopen als ie gewoon gas was blijven geven. ik denk dat ie, als ie gevallen was, dan toch niet zo pijnlijk op z'n nek was gekomen.

desalniettemin, heel vervelend.
 
Oei die gaat hard :?
trouwens de gast achter de cam, blokkerd ook z'n wielen even fijn zeg


Die banden piepen ook even ja :p

Als je in slomo kijkt, zie je dat de motor als iets schuint staat (blokkerend achterwiel?) op het moment dat ie de ree/konijn/olifant raakt. Ik denk da ie heel hard remde, en dat zijn voorwielde stuiterde over het beest. Geen rare reactie overigens. Zou ik ook doen denk ik, remmen zo hard je kan.
 
ja vanaf hier is het natuurlijk makkelijk praten, maar ik denk toch dat je beter het gas erop had kunnen houden. over de kop is funsest voor je nek en rug. maar mocht je nou 'gewoon' doorrijden en je voorwiel alsnog over dat beest wegglijden, dan heb je een glijer en heb je waarschijnlijk 'alleen' je linkerarm en been in de kreukels. en dat dan toch nog liever dan koppie en nek.
 
Auw! :X

Hij remt inderdaad hard. Probleem is dus dat je voorvork volledig indrukt en bijna geen veerweg meer heeft; dat maakt het over de kop slaan makkelijker. Tja, hoe het afgelopen zou zijn als hij niet geremd had weet je natuurlijk niet, maar de kans dat ie over kop zou zijn gegaan is denk ik wel aanzienlijk kleiner.

Ook een erg lullig punt om een ree tegen te komen bij het ingaan van een bocht.

Edit: krijg nou niet direct het idee dat het heel hard gaat (hmm, op de teller staat toch wel een ruime 100km/u en dat bij onoverzichterlijke bochten). Hij blokkeert denk ik ook zijn achterwiel... breekt namelijk uit (of zou dat de impact zijn :? )
 
Laatst bewerkt:
volgens de teller van de filmer gaan ze zow gemiddeld 100/110? met een beetje afremmend door de bocht ...
 
DAAAAAAAAAAAAAAG pasen, weer een paashaas naar de eeuwige jachtvelden :+
zijn voorganger ....werd ook al niet oud :) :) :)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan