vennetje van mijn cbr slaat niet aan

San-de-hondaman

Die hard MF'er
2 mei 2006
598
0
Ridderkerk
goedemorgen, gister werd mijn motor een stuk warmer dan normaal, en kwam erachter dat mijn vennetje niet aanslaat, hebben hier mensen daar ervaring mee?

zou het mijn ventilatorschakelaartje op mijn radiateur zijn?

of denken jullie dat er ook andere dingen kunnen zijn

groetjes :W
 
goedemorgen, gister werd mijn motor een stuk warmer dan normaal, en kwam erachter dat mijn vennetje niet aanslaat, hebben hier mensen daar ervaring mee?

zou het mijn ventilatorschakelaartje op mijn radiateur zijn?

of denken jullie dat er ook andere dingen kunnen zijn

groetjes :W

radiator te ver leeg dat die niet meer kan meten hoe warm die is
kan ook zijn dat de sensor kapot is
 
Volgens mij is die sensor goed. Tenminste, voor zover ik weet geeft je temperatuur meter de temperatuur aan van je koelvloeistof, dus als die uitslaat is het niveau hoog genoeg en de sensor in orde.

Kan zijn dat het contactje wat de fan aanslaat bij bepaalde temp niet goed meer is ? Trek anders je fan draadjes even los en hang hem direct aan je accu, dan weet je in ieder geval of de fan zelf nog goed is.
 
Volgens mij is die sensor goed. Tenminste, voor zover ik weet geeft je temperatuur meter de temperatuur aan van je koelvloeistof, dus als die uitslaat is het niveau hoog genoeg en de sensor in orde.

Kan zijn dat het contactje wat de fan aanslaat bij bepaalde temp niet goed meer is ? Trek anders je fan draadjes even los en hang hem direct aan je accu, dan weet je in ieder geval of de fan zelf nog goed is.
Makkelijker is denk ik om de 2 draadjes op de sensor van de temp. sensor even kort te sluiten! Als je dat doet sluit je gewoon de sensor buiten en zie je of je fan enzo het doet.

Als dit zo is dan is of je sensor stuk, of je peil te laag in de radiator. Dat is mijn visie dan.

Succes he!
 
stekker van de radiateur loshalen en als 't 1 draad is, dan aan massa leggen, zijn 't er 2 dan met elkaar verbinden, je fan moet dan gaan draaien. 9 van de 10 motorfietsen heeft een sensor voor de fan op de rad zelf zitten, en een tempsensor voor je display op het termostaathuis.

als de motor koud is, kan je ook nog ff je rad-dop eraf draaien en kijken hoe 't met je kvs peil staat ;)
 
soooow wooow, in 1 dag zoveel reacties, ik ben vandaag heel de dag aan het sleutelen geweest, en het was mijn sensor die kapot was. nu werkt hij weer prima. Dank jullie wel voor al jullie reacties, ik heb even het draadje van me sensor losgetrokken en even aarde laten maken, en me vennetje deed het prima.
dus me sensor was kapot.

Dank jullie wel voor de feedback :}

:W groeten uit ridderkerk
 
ven:
full

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan