ventiel van tubeless velg

Hallo, ik zit met een probleem, namelijk : ik heb nieuwe velgjes gekocht, en wil de remklauw erop monteren, maar nu zie ik dat het ventiel van de velg tegen de remklauw komt als ik ze ronddraai...

Het ventiel ziet er wel demonteerbaar uit, maar dan zou ik een ander ventiel moeten hebben, 1tje met een bocht ofzo, zodat de klauw er niet tegen komt.

Dus weet er iemand waar ik zo'n ventiel kan bestellen (liefst belgie), en of er misschien een andere oplossing is ?

Alvast bedankt,
Jonas
 
Toevallig vandaag op de beurs gekocht, haakse ventielen.

Merk:ariete (italie) voor 20 euri

idd ideaal, kan je bij iedere pompstation je banden oppompen

HOEVEEL :? |( |( is dat ventiel met goud bedekt of zo :?
bij de dealer kostte het dingetje (merkloos) 2,50 Euro en dit hoef je niet op je bestaande ventiel te schroeven, maar is i.p.v. het normale ventiel.

@neonliteone: tubeles natuurlijk bij een binnenband maakt het ventiel onderdeel van de band uit :)
 
HOEVEEL :? |( |( is dat ventiel met goud bedekt of zo :?
bij de dealer kostte het dingetje (merkloos) 2,50 Euro en dit hoef je niet op je bestaande ventiel te schroeven, maar is i.p.v. het normale ventiel.

@neonliteone: tubeles natuurlijk bij een binnenband maakt het ventiel onderdeel van de band uit :)
Ook deze zijn inplaats van het gewone ventiel, worden in de racerij gebruikt,
zijn wel prijzig, maar ik loop liever geen risico!
 
Deze dus:
full
 
dus gewoon bij donckers ofzo naar een haaks ventiel vragen ?

thx

Ik neem aan dat Donckers je (motor :) )dealer is, dan dus: ja
Zitten de banden er al op op je nieuwe velgen of moet je hier nog banden voor kopen :? Als je ze nog moet kopen, kun je het net zo goed bij montage laten doen. Het ventiel zit van binnenuit gemonteerd, dus de band moet er sowieso af :(

@Fire'dre: Net of ik met de gewone simpele van de dealer wel risico loop :?
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me echt af hoe groot jouw remklauw is dat die tegen je ventiel kan komen, en dan vraag ik me af, als het tenminste een recht ventiel, maar daar ga ik vanuit, want jij zegt dat je een krom ventiel wilt hebben ipv.

Maar als het dus een recht ventiel is, dan zou je klauw ook tegen de spaken moeten komen?????????????/
 
donckers is dus de lokale bandendealer...
ik heb nog geen banden gekocht, en heb het ventiel al gedemonteerd.

de klauw komt wel degelijk tegen het ventiel, dit is omdat het 10" velgen zijn, zeer klein dus...

de spaken zitten in het midden van de velg, en zijn maar enkele milimeters breed, en zitten dus juist niet in de weg, maar het ventiel wel...
 
Ik vraag me echt af hoe groot jouw remklauw is dat die tegen je ventiel kan komen, en dan vraag ik me af, als het tenminste een recht ventiel, maar daar ga ik vanuit, want jij zegt dat je een krom ventiel wilt hebben ipv.

Maar als het dus een recht ventiel is, dan zou je klauw ook tegen de spaken moeten komen?????????????/

:^

Edit: lees net dat het om een scooter gaat. :z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan